راهنمایی برای تمیز کردن آرام پز برقی

  • گاهی ممکن است مواد غذایی باقی مانده در کاسه داخلی آرام پز سفت و سخت بوده و تمیز کردن آن به راحتی صورت نگیرد. در چنین حالتی کاسه را از آب پر کرده و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین در آن بریزید (می توانید در همین مرحله یا در یک مرحله جدا گانه، یک فنجان سرکه نیز اضافه کنید).

 

آرام پز، وسیله ایست که اگر به درستی از آن استفاده شود، تا مدت های طولانی بدون نگرانی کار می کند. لازمه ی این ماندگاری طولانی، تمیز کردن آرام پز میباشد. بسیار اهمیت دارد که بعد از هر بار استفاده از این دستگاه به خوبی آن را تمیز کنیم. در این مطلب روشی ساده برای تمیز کردن تمامی نقاط این وسیله آموزش داده شده است. توجه داشته باشید که جنس آرام پز می تواند به صورت آلومینیومی، فولاد ضد زنگ، پلاستیکی و یا بسیاری دیگر از مواد باشد. لذا قبل از تمیز کردن حتما دستورالعمل پشت دستگاه را مطالعه کرده تا مشکلی برای وسیله شما ایجاد نگردد.
وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن آرام پز
مایع ظرفشویی چند قطره
جوش شیرین ۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید ۱ فنجان
آمونیاک ۱ فنجان
اسکاج
دستمال میکروفایبر (یا دستمال نخی)
خلال دندان (یا برس کوچک)

قبل از تمیز کردن مطمئن باشید که وسیله را از برق در آورده اید تا احتمال هیچ گونه برق گرفتگی وجود نداشته باشد.
دستمال میکروفایبر را با کمی آب گرم (یا مخلوط آب گرم و مایع ظرفشویی) مرطوب نموده و محفظه بیرونی آرام پز را با آن تمیز کنید.
اگر در هنگام تمیز کردن محفظه بیرونی با لکه های عمیق و سخت مواجه شدید، مقدار کمی جوش شیرین و آب را با یکدیگر مخلوط کرده تا به صورت خمیر در بیاید و با کمک دستمال روی محفظه آرام پز بکشید.
تمیز کردن قسمت زیرین آرام پز را فراموش نکنید. می توانید با استفاده از یک خلال دندان یا برس کوچک، قسمت های پایینی آرام پز را به خوبی تمیز نمایید.
کاسه داخلی آرام پز را با استفاده از اسکاج و مایع ظرفشویی به راحتی تمیز کنید.
گاهی ممکن است مواد غذایی باقی مانده در کاسه داخلی آرام پز سفت و سخت بوده و تمیز کردن آن به راحتی صورت نگیرد. در چنین حالتی کاسه را از آب پر کرده و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین در آن بریزید (می توانید در همین مرحله یا در یک مرحله جدا گانه، یک فنجان سرکه نیز اضافه کنید).
سپس آرام پز را روشن کنید تا برای چند ساعت به آرامی بپزد. اینکار باعث نرم شدن تکه های سخت غذا شده و شستن آن بسیار راحت می شود.
گاهی ممکن است غذا به محفظه داخلی که قسمت برقی و حساس آرام پز بوده و موتور دستگاه در آن تعبیه شده، نفوذ کند. برای تمیز کردن فضای داخلی از شستن آن جدا خودداری کرده و تنها با استفاده از یک دستمال مرطوب آن پاک نمایید.
اگر در این محفظه لکه های سختی وجود داشت، می توانید از آمونیاک برای تمیز کردن آن استفاده کنید. برای اینکار مقداری آمونیاک را در یک کاسه کوچک ریخته، آن را درون محفظه آرام پز قرار داده و در آن را ببندید. اجازه دهید یک شب به همین صورت بماند. پس از گذشت این مدت زمان، با دستمال روی آن کشیده تا تمیز شود.
برای شستن درب آرام پز می توانید به راحتی با استفاده از اسکاج و کمی مایع ظرفشویی این کار را انجام دهید.
با استفاده از یک خلال دندان، کناره ها و قسمت وسط درب آرام پز را تمیز نمایید.
هنگامی که تمامی قسمت های آرام پز تمیز و خشک شد، می توانید مجددا از آن استفاده کنید. همه ی مراحل این روش را می توان برای تمیز کردن پلوپز و یا وسایل برقی مشابه تکرار نمود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *