راهنمایی برای شستشوی اجاق گاز

  • اجاق های برقی از نظر ظاهری مانند اجاق گازها هستند با این تفاوت که با برق کار می کنند. قسمت های مشعل شکل گاز با کمک برق حرارت را تولید کرده و به سطوح مخصوص خود منتقل می کنند. باید گفت که این نوع اجاق ها معمولا برای کسانی که فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارند مناسب است.

 

همه ما به طور روزانه درگیر کار کردن در آشپزخانه و پخت و پز هستیم. این کار معمولا چند ساعت از زمان روزانه ما را به خود اختصاص می دهد؛ بنابراین انتظار می رود که در این حین با اجاق گازی رو به رو شویم که خیلی تمیز نیست! معمولا راه های مختلف و متفاوتی برای تمیز کردن اجاق گاز وجود دارند که مطرح می شوند. ما هم در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم راه هایی هوشمندانه به شما معرفی کنیم که بتوانید تمیز کردن اجاق گاز خود را به بهترین شکل انجام دهید.

گاز بیشتر از هر سطح دیگری در آشپزخانه در معرض کثیف شدن و لک گرفتگی قرار دارد. معمولا برای افراد سخت است که روزانه و یا بعد از هربار کثیف شدن سریعا آن لکه را با پارچه ای ساده از روی گاز پاک کنند. با این حال معمولا توصیه می شود که تمیز کردن اجاق گاز خود را هفته ای یکبار پیش ببرید.

تمیز کردن گاز شیشه ای

امروزه استفاده از گازهای شیشه ای که معمولا از نمونه های رومیزی به حساب می آیند طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. در این نوع گازها شما شعله ها را به طور مستقیم نمی توانید ببینید. ممکن است در نظر اول به نظر برسد که تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای کار سختی باشد، ولی باید بگوییم که خیر! آسان تر از چیزی است که فکرش را می کنید. برای تمیز کردن گاز شیشه ای شما می توانید پارچه ای را در کاسه ای آب و صابون ببرید تا کاملا خیس بخورد. بعد دستمال را بر روی قسمت های کثیف و دارای لک قرار دهید و اجازه دهید چیزی حدو ۱۰ دقیقه بماند. بعد از این مدت گاز را به خوبی پاک کرده و از آن لذت ببرید.

تمیز کردن اجاق گاز آشپزخانه

معمولا اجاق گازهای معمول آشپزخانه ها از پرطرفدارترین ها هم هستند. این نوع از گازها از شعله طبیعی استفاده می کنند. باید این را گفت قسمت های چدنی روی شعله ها به مزاتب کار تمیز کردن گاز را سخت تر می کنند. لکه ها و کثیفی ها معمولا بر روی قسمت های مشبک گاز قرار می گیرند و راه دست خوبی هم برای تمیز کردن ندارند. برای تمیز کردن اجاق گاز باید این قسمت های چدنی را در آب گرم و صابون قرار دهید و خیس کنید. قسمت های دیگری که زیر آنها قرار دارند را هم با کمک دستمال های مخصوص گاز که در بازار نیز به وفور قابل دسترسی هستند تمیز کنید. علاوه بر این شما می توانید با کمک مواد شوینده مخصوص گاز و البته یک اسنفج نیز فرایند تمیز کردن اجاق گاز را با موفقیت پشت سر بگذارید.

تمیز کردن اجاق برقی

اجاق های برقی از نظر ظاهری مانند اجاق گازها هستند با این تفاوت که با برق کار می کنند. قسمت های مشعل شکل گاز با کمک برق حرارت را تولید کرده و به سطوح مخصوص خود منتقل می کنند. باید گفت که این نوع اجاق ها معمولا برای کسانی که فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارند مناسب است.

تمیز کردن اجاق برقی هم مانند تمیز کردن اجاق گاز است؛ یعنی شما با لکه هایی رو به رو می شوید که در پستی و بلندی ها قرار گرفته و شاید تمیز کردن مکرر و روزانه آن برای افراد سخت و کسل کننده باشد. سعی کنید لکه ها را با کمک اسفنج و مایع شوینده مخصوص به آرامی از روی سطوح پاک کنید. بهتر است اول به قسمت های مشعل مانند بپردازید که تا زمانی که باقی قسمت ها را تمیز می کنید این مشعل ها به خوبی خشک شوند. تمامی قسمت ها را با دقت و حوصله به خوبی تمیز و پاک کنید. بعد با کمک یک دستمال و یا پارچه مرطوب هرچیزی که بر روی گاز باقی مانده را پاک کنید. حالا اجاق برقی را به برق زده و شروع به کار کنید! به همین سادگی!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *