رابطه ناباروری در مردان با مصرف دخانیات

رابطه ناباروری در مردان با مصرف دخانیات

رابطه ناباروری در مردان با مصرف دخانیات
رابطه ناباروری در مردان با مصرف دخانیات

مطالعات نشان داده افرادی که دخانیات زیاد استعمال می کنند در معرض ناباروری هستند در این مقاله به بررسی رابطه ناباروری در مردان با مصرف دخانیات می پردازیم .

 

 

جراح کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه استعمال دخانیات می‌تواند سبب ناباروری مردان شود، گفت:با انجام معاینه فیزیکی، ارزیابی هورمون، نمونه برداری بافتی و در صورت لزوم آزمایش ژنتیک می‌توان موانع ناباروری مردان را شناسایی کرد.

سلمان اسلامی با اشاره به اینکه ناباروری مشکل شایعی در میان مردان است، گفت: مصرف الکل و یا هرنوع مواد مخدر میزان تولید و حرکت نطفه را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است موجب ناباروری مردان شود. استعمال سیگار و حتی استنشاق دود سیگار نیز ممکن است موجب نازایی در مردان شود.

وی گفت: از هر 100 مرد یک نفر قادر به تولید اسپرم نیست. برای بررسی دقیق و تشخیص علت ناباروری و درمان به هنگام، لازم است به متخصص اورولوژی مراجعه شود.

این جراح کلیه و مجاری ادراری اضافه کرد: ارزیابی‌ها حاکی از آن است که از هر 20 مرد، یک نفر به ‌دلیل تولید اسپرم کم دارای نوعی مشکل نازایی است.

وی با تاکید بر اینکه تشخیص مشکل باروری مردان با روش‌های متفاوتی امکان پذیر است، گفت: تقریبا 15درصد از مردان نابارور دارای میزان نطفه طبیعی هستند.

اسلامی افزود: با انجام معاینه فیزیکی، ارزیابی هورمون، نمونه برداری بافتی و در صورت لزوم آزمایش ژنتیک می‌توان موانع ناباروری و مشکلات مرتبط را شناسایی کرد.

این جراح کلیه و مجاری ادراری در پایان با تأکید بر اینکه مشکلات ناباروری مردان قابل تشخیص و درمان است گفت: مشکلات تولید اسپرم و هورمونی از علل ناباروری در مردان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *