دیابت یکی از علائم سرطان پانکراس است

  • در ایالات متحده، سرطان پانکراس چهارمین عامل مرگ ناشی از سرطان است؛ این بیماری بیشتر در کشورهای توسعه یافته رخ می‌دهد و این کشورها در سال 2012، شاهد 70 درصد از موارد جدید این بیماری بوده‌اند.

 

تیمی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا با بررسی‌های خود طی سال‌های اخیر دریافتند، ابتلا به دیابت نوع دو در شروع سنین میانسالی ممکن است نشانه‌‌ای از سرطان پانکراس باشد.

سرطان پانکراس به ندرت در سنین پایین‌تر از 40 سالگی رخ می‌دهد و بیش از نیمی از موارد آدروکارسینوم پانکراس افراد بالای 70 سال هستند.

عوامل خطر سرطان پانکراس شامل استعمال دخانیات، چاقی، دیابت و شرایط ژنتیکی خاص و نادر است.

در سال 2012، انواع سرطان پانکراس هفتمین عامل مرگ ناشی از سرطان بودند که در سطح جهان به مرگ 330 هزار نفر در آن سال منجر شدند.

در ایالات متحده، سرطان پانکراس چهارمین عامل مرگ ناشی از سرطان است؛ این بیماری بیشتر در کشورهای توسعه یافته رخ می‌دهد و این کشورها در سال 2012، شاهد 70 درصد از موارد جدید این بیماری بوده‌اند.

براساس تحقیقات، دیابت می‌تواند نشانه اولیه و هشدار مهّمی برای ابتلا به سرطان پانکراس باشد.

داده‌های موجود حکایت از آن دارد که بیش از سه میلیون و ششصد هزار نفر از مردم انگلیس مبتلا به دیابت هستند و بیش از 90 درصد آنها از دیابت نوع دوم رنج می‌برند.

محققان می‌گویند: «در دهه گذشته میزان سرطان پانکراس افزایش یافته و میزان بقای بیماران مبتلا به آن به دلیل تشخصی دیرموقع، ضعیف است».

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *