اگر دیابت دارید بامیه بخورید

  • بررسی های انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده که بامیه به کاهش کلسترول خون این موجودات کمک می کند. غذاهایی که حاوی فیبر زیاد و آنتی اکسیدان هستند برای مبتلایان به دیابت توصیه می شوند، زیرا این غذاها می توانند سطح کلسترول را کاهش دهند.

 

 

خواص بامیه

بامیه گیاهی خوراکی است که حاوی پتاسیم، ویتامین B، ویتامین C، اسید فولیک و کلسیم است. بامیه حاوی کالری کم و فیبر زیاد است. بررسی های اخیر نشان می دهند که اضافه کردن بامیه به رژیم غذایی به مدیریت قند خون در مبتلایان به دیابت نوع 1، نوع 2 و دیابت بارداری کمک زیادی می کند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، دیابت در حال افزایش است. بررسی ها نشان داده اند بامیه تاثیرات زیادی برای درمان دیابت دارد. در ادامه به خواص بامیه با جزئیات بیشتری اشاره می کنیم.

بامیه و دیابت

بررسی های پزشکی نشان داده اند بررسی های مربوط به کنترل دیابت با بامیه هنوز در مراحل اولیه است. در یکی از پژوهش ها مشخص شد که آب بامیه به کاهش قند خون کمک می کند. دانه های پخته شده بامیه که مدت های زیادی در ترکیه برای درمان دیابت استفاده می شده اند، مورد بررسی قرار گرفته و تاثیرات مثبت آنها بر روی دیابت و کنترل قند خون ثابت شده است.

بامیه حاوی فیبر رژیمی است

 

بامیه سرشار از فیبر است. برآورد شده 8 عدد بامیه متوسط حاوی 3 گرم فیبر هستند. این میزان فیبر مزیت های زیادی دارد؛ به هضم غذا کمک می کند، میزان گرسنگی را کاهش می دهد و فرد را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد. غذاهایی که حاوی فیبر زیادی هستند، بخش مهمی از رژیم غذایی برای درمان دیابت محسوب می شوند. مشخص شده که افزایش مصرف فیبر باعث بهبود کنترل گلیسمی و بهبود حساسیت به انسولین می شود.

بامیه دارای خواص ضد استرس است

شواهدی وجود دارد که نشان می دهند عصاره دانه های بامیه در موش ها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد استرسی در گردش خون بوده اند.مدیریت سطح استرس بخش مهمی از کنترل دیابت محسوب می شود. استرس زیاد در مدت طولانی منجر به افزایش سطح قند خون می شود. سلامت روان باید بخشی از برنامه درمانی دیابت باشد و مصرف بامیه و دانه های آن بخشی از این برنامه محسوب می شود.

بامیه به کاهش کلسترول خون کمک می کند

بررسی های انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده که بامیه به کاهش کلسترول خون این موجودات کمک می کند. غذاهایی که حاوی فیبر زیاد و آنتی اکسیدان هستند برای مبتلایان به دیابت توصیه می شوند، زیرا این غذاها می توانند سطح کلسترول را کاهش دهند.

به گفته موسسه قلب امریکا افراد مبتلا به دیابت بیش از دیگران دارای سطوح ناسالم کلسترول هستند. زمانی که کلسترول بالا با دیابت همراه می شود، نتیجه آن زیاد خوب نخواهد بود. بنابراین خیلی مهم است که رژیم غذایی شما نیز به کاهش سطح کلسترول کمک کند.

بامیه مانع خستگی زیاد می شود

 

یکی دیگر از فواید بامیه رفع خستگی است. یکی از بررسی ها نشان داد که مصرف بامیه به بهبود زمان و سطح خستگی کمک می کند. با اضافه کردن بامیه به رژیم غذایی همراه با برنامه منظم ورزشی، می توانید ورزش طولانی تری داشته باشید و به علاوه خستگی ناشی از ورزش نیز سریعتر بهبود پیدا خواهد کرد. فعالیت قلبی و عروقی بخش مهمی از پیشگیری و درمان دیابت محسوب می شود. بامیه هم می تواند به انجام فعالیت های بیشتر کمک کند.

چه بخش هایی از بامیه قابل مصرف هستند؟

آب بامیه

نوشیدن آب بامیه روش جدید استفاده از بامیه است. برخی معتقدند که نوشیدن آب بامیه حتی می تواند به کاهش علائم دیابت هم کمک کند. آب بامیه به این روش تهیه می شود که قطعات بامیه را در آب قرار داده و بگذارید یک شب بماند و روز بعد آب را بنوشید. برخی از مواد مغذی موجود در پوست و دانه های بامیه جذب آب می شوند. اگر با طعم بامیه در آب مشکلی نداشته باشید، این روش یک روش سریع و ساده برای بهره گرفتن از خواص بامیه محسوب می شود.
اگر بامیه ها را قطعه قطعه کنید و در آب قرار دهید، ممکن است آب بامیه کمی تلخ شود.

پوست و پودر دانه های بامیه

پوست بامیه یکی از سنتی ترین روش ها برای استفاده پزشکی از بامیه است. در مطالعات اولیه بر روی بامیه استفاده از پوست بهترین راه برای بهره گرفتن از بامیه محسوب می شد. پوست بامیه را می توانید با یک رنده کوچک آشپزخانه جدا کنید. گرچه محدودیتی برای میزان مصرف پوست بامیه وجود ندارد، اما نصف قاشق چایخوری پوست بامیه نیاز بدن به این ماده را برطرف کرده و حتی بیشتر از این نیاز می باشد.

ایده هایی برای استفاده از بامیه

 

ژل موجود در بامیه یک ماده غلیظ کننده است که یک ترکیب رایج در برخی سوپ ها محسوب می شود. اگر تصمیم دارید بامیه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مورد استفاده قرار دهید، می توانید با یک دستور غذایی ساده شروع کنید.

یکی از روش هایی ساده استفاده از بامیه برای مبتلایان به دیابت به این شکل است:

در زمان دم کردن برنج بامیه هایی را که تمیز شسته اید، زیر برنج ها قرار دهید و برنج را دم کنید. بامیه همراه با برنج و در بخار پخته می شود. بعد از پختن برنج می توانید بامیه ها را جدا کرده و مورد مصرف قرار دهید.

چه زمانی نباید بامیه بخوریم؟

اگر یک برنامه درمانی برای دیابت دارید، باید حتما در مورد برنامه های جدید مانند مصرف بامیه با پزشک مشورت کنید. در پژوهشی که در این زمینه انجام شد مشخص شد بامیه جذب متفورمین را مسدود می کند. متفورمین دارویی است که برای کمک به کنترل سطح قند خون مصرف می شود. بنابراین اگر پزشک برای شما متفورمین تجویز کرده و در حال مصرف آن هستید، خوردن بامیه به عنوان راهی برای کنترل دیابت توصیه نمی شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *