دسر کرم لبو

امروز یک دسر زمستانه را برای شما آماده کرده ایم که با لبو درست میشود و مزه بسیار خوبی دارد.در ادامه این دسر خوشمزه را آموزش خواهیم داد

مواد لازم:

 

 

زرده تخم‌مرغ: چهار عدد
شکر: 150 گرم
آرد: سه قاشق غذاخوری (80 گرم)
لبو: 300 گرم
پنیر لبنه: 300 گرم
شیر: 300 میلی‌لیتر
وانیل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
خامه صبحانه: 100 گرم
پودر ژلاتین: دو قاشق غذاخوری
آب سرد: 125 میلی‌لیتر

 

 

 

 

روش تهیه:

1. ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را همراه شکر و آرد و وانیل با همزن برقی هم می‌زنیم تا مایه یکدستی حاصل شود. شیر را به مواد اضافه می‌کنیم و همه مواد را روی شعله ملایم قرار می‌دهیم و آنقدر هم می‌زنیم تا کرم غلظت پیدا کرده و یکدست شود.

2. وقتی از روی حرارت برداشتیم خامه را با مایه مخلوط می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا خنک شود. لبو را رنده کرده و با پنیر و پودر هل مخلوط می‌کنیم. بهتر است این کار را حتما با یک لیسک یا قاشق انجام می‌دهیم.

3. ژلاتین را روی آب سرد پاشیده، روی بخار آب قرار می‌دهیم تا ذوب و یکدست شود. تمامی مواد را با هم مخلوط می‌کنیم و داخل قالب موردنظر می‌ریزیم.

4. من در اینجا از قالبی که به شکل سوشی نیگری دیزاین شده، استفاده کرده‌ام. پس از 6 ساعت که کرم را در یخچال قرار دادیم و کاملا خودش را گرفت از داخل قالب خارج می‌کنیم،

5. روی آن را یک برش لبو قرار می‌دهیم و با ورق طلا یا خمیر مارسیپان لبو را به کرم می‌بندیم. برای تزیین زیر هر دسر از یک برش لبو یا میوه استفاده می‌کنیم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *