در فصل پاییز برای زیبایی صورت از کدام ماسک استفاده کنیم

  • برای تهیه یکی از بهترین ماسک‌های آبرسان برای فصل پاییز می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل، یک عدد سفیده تخم‌مرغ، به اندازه نصف مشت جو دوسر را با هم ترکیب کنید. این ماسک پاسخی برای تمام نیازهای شماست

 

فصل سرما معمولا باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود و احتمالا بیش از هر زمان دیگری با این مشکل دست به گریبان هستید. سرمای هوا از طرفی و استفاده از وسایل گرمایشی از طرف دیگر باعث می‌شود پوست‌تان در فصل سرما مثل کویر شود. پس الان بیش از هر فصل دیگری باید به فکر آبرسانی پوست‌تان باشید. استفاده از ماسک‌های خانگی برای آبرسانی به پوست یکی از بهترین روش‌های مبارزه با خشکی پوست است. ما در این مطلب تعدادی ماسک آبرسان پاییزه برای‌تان تدارک دیده‌ایم تا شادابی و جوانی پوست‌تان را در فصل سرما تضمین کنید

 

آووکادو، عصاره آبرسانی

 

آووکادو از آن دست گیاهانی است که ترکیب آن با هر ماده دیگری می‌تواند یک ماسک خوب برای آبرسانی به پوست باشد. ما به چند نوع از این ماسک‌های آووکادو اشاره می‌کنیم:

 

ماسک آووکادو و موز: یک‌چهارم آووکادو، یک‌دوم موز، یک عدد زرده تخم‌مرغ و به اندازه کافی بلغور جو دوسر ( برای سفت شدن و خمیری شدن ترکیب و تا اندازه‌ای که روی صورت بچسبد و نریزد) را با هم ترکیب کرده و برای دقایقی روی پوست خود بگذارید.

 

ماسک آووکادو، عسل و ماست:  یک‌دوم آووکادو، دو قاشق عسل و یک‌ قاشق غذاخوری ماست طبیعی یا خامه را مخلوط کرده، همچنین می‌توانید یک روغن بادام کوچک را برای اثر تغذیه‌ای بیشتر، اضافه کنید.

 

ماسک آووکادو، پرتقال: یک‌دوم آووکادو، دو قاشق غذاخوری آب پرتقال، یک قاشق غذاخوری عسل، 3 قاشق غذاخوری روغن بابونه برای رفع خشکی و آبرسانی به پوست شما کافی است.

ترکیبی از آبرسان‌ها

 

می‌توانید ترکیبی از مواد را برای ساختن اسکراب پاییزی در یک مخلوط‌کن آماده کنید. این مواد را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف کوچک کنار دست‌تان نگه دارید: جو دوسر، جو، شیر، ریحان، گل‌میخک، گل‌بابونه و گلبرگ‌های گل رز. این مواد را با آب‌ گرم مخلوط کنید و برای تمام صورت به جز دور چشم استفاده کنید. پس از چند دقیقه با آب گرم شست‌وشو دهید. همچنین می‌توانید از آب گل رز، آب آلوئه‌ورا و روغن کنجد برای انتهای کار استفاده کنید.

 

اگر می‌خواهید یک ماسک سریع داشته باشید فقط کافی است سراغ مواد داخل یخچال بروید. موز رسیده، یک‌ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. عسل می‌تواند باعث حفظ رطوبت پوست شود و موز هم ویتامین‌ها و آب پوست را تامین کرده و پوست‌تان را روشن می‌کند.

 

باور نکردنی‌ترین ماسک آبرسان

 

برای تهیه یکی از بهترین ماسک‌های آبرسان برای فصل پاییز می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل، یک عدد سفیده تخم‌مرغ، به اندازه نصف مشت جو دوسر را با هم ترکیب کنید. این ماسک پاسخی برای تمام نیازهای شماست و به‌طور جدی از پوست خشک شما محافظت می‌کند. سفیده تخم‌مرغ پوست‌تان را روشن می‌کند و روغن نارگیل به عمیق‌ترین لایه‌های پوست شما رطوبت می‌رساند. جو هم به‌عنوان یک روکش طبیعی است که به پوست شما کمک می‌کند رطوبت را حفظ کند. خانم‌هایی که پوست خشک دارند با استفاده از این ماسک به معجزه آن پی می‌برند. زمانی که ماسک را بشویید، پوست شما آن‌قدر تمیز و نرم می‌شود که باور نمی‌کنید از محصولات فانتزی استفاده نکردید.

 

نیازی به مرطوب‌کننده ندارید

 

کافی است آووکادو، خرد شده، یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون و یک قاشق چای‌خوری از آلوئه‌ورا را با هم مخلوط کرده و به شکل ماسک مصرف کنید. حتما لازم است برای تهیه این ماسک آووکادو را خرد کنید. ‌آووکادو با آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی که دارد، رطوبت زیادی را در پوست شما اضافه می‌کند. به‌همین ترتیب روغن‌زیتون و آلوئه‌ورا همان اثر را دارند، روغن هیدراته و ضد‌پیری است، در‌حالی که آلوئه‌ورا عوامل روشن‌کننده برای پوست فراهم می‌کند و با باکتری‌ها مبارزه می‌کند. وقتی همه این خواص در یک ماسک باشد، پوست شما با استفاده از آن خواهد درخشید و رطوبت کافی را خواهد داشت. می‌توان گفت وقتی از این ماسک استفاده می‌کنید دیگر نیازی به کرم‌های مرطوب‌کننده نخواهید داشت و همه آنچه در فصل سرما برای آبرسانی به پوست‌تان لازم دارید را مهیا خواهد کرد.

 

بوی خوش گلاب

 

یکی دیگر از نسخه‌های طبیعی و گیاهی درمان خشکی و آبرسانی پاییزی استفاده از مخلوط رنده پوست خیار و گلاب است. بهترین شیوه برای تهیه این ماسک این است که پوست خیار را به کمک رنده ریزریز کنید و آن را به مدت 30دقیقه درون گلاب مرغوب خیس کنید. سپس پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت 20دقیقه روی پوست صورت‌تان ماسک کنید. استفاده از این ماسک به‌صورت روزانه تاثیر زیادی در افزایش آبرسانی و برطرف شدن زبری پوست‌های خشک دارد. آبرسانی و تغذیه مناسب سلول‌های پوست به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول‌ها در مقابل پیری زودرس پوست می‌شود.

 

بخور بدهید

 

بخوردرمانی یکی از بهترین روش‌ها برای آبرسانی و تقویت سلول‌های پوستی است. برای بخور دادن می‌توانید از گیاهانی مثل رزماری، اسطوخودوس، بابونه، گل رز و… استفاده کنید اما بخار آب به تنهایی هم برای افزایش میزان رطوبت، درمان چروک‌های سطحی و ایجاد لطافت پوست موثر است. برای استفاده از اثرات آبرسانی بخور، هفته‌ای دو تا سه  بار آن را امتحان کنید. لازم نیست بعد از بخور دادن صورت خود را بشویید اما اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید شست‌وشو با آب ولرم بهترین گزینه است.

 

مثل ریحان تازه می‌شوید

 

اگر به‌دنبال یک محصول طبیعی هستید که به کمک آن خشکی پوست‌تان را برطرف کنید، بهتر است از محلول مرطوب‌کننده ریحان و بابونه استفاده کنید. اسپری کردن این محلول به‌صورت روزانه روی پوست صورت موجب آبرسانی بسیار خوبی به سلول‌های پوستی می‌شود. برای تهیه این محلول کافی است به میزان مساوی از ۳عصاره طبیعی ریحان، گل همیشه‌بهار و بابونه را با هم ترکیب کرده و هر روز آن را به‌ صورت خود اسپری کنید. بهتر است اسپری کردن این محلول را دو بار در روز روی پوست خود امتحان کنید تا در عرض مدت کوتاهی قریب به دو هفته از اثرات معجزه‌آسای آن بهره‌مند شوید.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *