در سئو این 5 راز را بلد باشیم

  • سئو علم دقیقی نیست. متاسفانه گوگل لیستی جامع از عوامل رتبه بندی به ما نداده است. با توجه به اینکه گوگل حدود 200 عامل رتبه بندی دارد، و به اندازه 10،000 عامل فرعی دارد، ما نمی توانیم از هر جنبه الگوریتم خود مطمئن شویم.

هر کدام از هک های سئو و یا “اسراری” که در مورد سئو بتوانید بفهمید، می تواند به شما کمک کند و باعث پیشبرد اهدافتان شود. در حالی که گوگل به ما اجازه کشف اسرار سطح بالای سئو را نمی دهد، چند استراتژی برای افزایش رتبه بندی وجود دارد که ما از طریق تحقیق و از طریق خود گوگل می دانیم.

  • محتوا را برای افرادی ایجاد کنید که می توانند به شما لینک بدهند

با اینکه بسیاری از متخصصین قدیمی سئو بر این باورند که درحال حاضر تکنیک های لینک بیلدینگ(تبادل لینک با وب سایتهای دیگر برای افزایش لینکها و کیفیت سایت) تا حد زیادی بی اثر هستند(یا حداقل تأثیر کمتری دارند)، اما لینکها هنوز هم برای افزایش رتبه بندی بسیار مهم هستند. در واقع، لینک ها هنوز هم در فهرست عوامل نه گانه رتبه بندی بالا قرار دارند.

بازاریابان در مورد مفهوم لینک ارنینگ(بدست آوردن لینک) به جای لینک بیلدینگ، بسیار صحبت کرده اند. ایده اصلی این است که با ایجاد محتوای ستاره ای کاملا منحصر به فرد، شما به طور طبیعی لینک هایی را بدست خواهید آورد که رتبه بندیتان را بهبود می بخشد.

همچنین شما نیاز به ایجاد محتوای خاص به منظور جذب لینک از وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران، و بازاریابان آنلاین دارید. وقتی محتوایی می نویسید که مخاطبان خود را هیجان زده می کند، به احتمال زیاد اشتراک ها و لینک های اجتماعی را جمع آوری کرده اید.

در مورد اینکه وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران معمولا در پست های خود به چه چیزی لینک می دهند فکر کنید، و برایش محتوایی مخصوص بنویسید. برخی از نمونه های محتوا می توانند به صورت زیر باشند:

•    نظرسنجی های عمده و یا تحقیق
•    لیستی از داده ها یا آمارهای صنعتی
•    مصاحبه های تخصصی
•    اینفوگرافیکهای صنعتی
•    پستهای پیش بینی
•    پستهای جنجالی

  • 3 عامل اصلی رتبه بندی گوگل را بهینه کنید

سئو علم دقیقی نیست. متاسفانه گوگل لیستی جامع از عوامل رتبه بندی به ما نداده است. با توجه به اینکه گوگل حدود 200 عامل رتبه بندی دارد، و به اندازه 10،000 عامل فرعی دارد، ما نمی توانیم از هر جنبه الگوریتم خود مطمئن شویم.

با این حال، درک اهمیت سه عامل اصلی رتبه بندی گوگل باعث می شود ما روی استراتژی ها و فعالیت هایی که به احتمال زیاد در افزایش رتبه بندی ما موثرند، متمرکز شویم.

خب این سه عامل چه چیزهایی هستند؟ لینک ها، محتوا و RankBrain . قبلا کمی در مورد لینکها صحبت کرده ایم.

حال بببینیم RankBrain چیست. RankBrain سیستم یادگیری ماشین هوش مصنوعی گوگل است که به پردازش نتایج جستجو کمک می کند. در واقع، RankBrain یکی از راه های کلیدی مرتب سازی گوگل از طریق صفحات است که تعیین می کند کدام یک برای پرس و جو بهتر است.

چگونه یک سایت برای RankBrain بهینه می شود؟
اگر سعی کنید مانند یک ماشین بنویسید، RankBrain گیج می شود و شما را اشتباه می گیرد و احتمالا شما را پس می زند. اما اگر شما یک سایت محتوایی دارید، سعی کنید برخی مقالات خود یا هر آنچه که نوشته اید را بخوانید و از مردم بپرسید که آیا آن ها عادی به نظر می رسند.

اگر به صورت محاوره ای و زبان طبیعی  که در یک روز از زندگیمان به کار میبریم به نظر می رسیدند، پس از آن مطمئن باشید، شما برای RankBrain بهینه شده اید.

  • پاسخهای برجسته ترافیک بیشتری به سایت شما می فرستند

همانطور که احتمالا می دانید، پاسخهای برجسته(Featured snippets) تلاش گوگل برای پاسخ های مستقیم به سؤالات، آن هم دقیقا در نتایج جستجو است. اگر گوگل تعیین کند که صفحه‌ی شما بهترین پاسخ را به سوالی خاص فراهم می کند، آنها خلاصه ای از پاسخ شما را همراه با آدرس URL و عنوان صفحه‌تان نمایش می دهند.

متاسفانه، برخی از صاحبان وب سایت ها و بازاریابان برای بهینه سازی پاسخهای برجسته مردد هستند. آنها اعتقاد دارند که با نشان دادن محتوایشان در پاسخهای برجسته، ترافیک را به خطر می اندازند(چون کاربران آنچه که نیاز دارند را بدون نیاز به کلیک کردن، بدست خواهند آورد).

با این حال با توجه به تحقیقات انجام شده، به نظر می رسد تنظیم پاسخهای برجسته برای مطالبتان منجر به افزایش ترافیک سایت می شود (شاید به اندازه بیشتر از 20 تا 30 درصد).

موقع بهینه سازی پاسخهای برجسته، سعی کنید در صورت امکان روی سوالات پیچیده تر تمرکز کنید. اگر پاسخ برجسته‌تان پاسخی یک یا دو کلمه‌ای را برای سوالی بسیار ساده فراهم می کند، احتمال دارد کاربران برای وارد شدن به سایت شما کمتر کلیک کنند.

  • قرار دادن موضوعات و کلمات مربوطه در مطالبتان رتبه بندی شما را افزایش می دهد

در بالا ذکر شد که یکی از دو عامل رتبه بندی بالای گوگل محتوا است – اما این دقیقا به چه معنا است؟ خب، ما تعدادی از عواملی که می توانند شانس رتبه بندی مطالبتان را افزایش دهند می دانیم. برخی از زمینه هایی که با رتبه بندی بالا مرتبطند عبارتند از:

•    استفاده از کلمه(کلمات) کلیدی در شرح و بدنه متن
•    استفاده از سطحی مناسب خواندن برای مخاطبان
•    استفاده از کلمات کلیدی در لینک های داخلی و خارجی

با این حال، Searchmetrics  کشف جالب دیگری است که ممکن است در مورد آن بدانید: آنها دریافتند صفحاتی با رتبه بندی بالا حاوی 53 درصد از الفاظ مربوطه هستند.

“الفاظ مربوطه”، کلمات و عباراتی هستند که به کلمات کلیدی اصلی یا موضوع شما نزدیک و مرتبطند. به جای اینکه فقط روی کلمات کلیدی اصلیتان تمرکز کنید، مطمئن شوید که شما از ابزار کلمات کلیدی معمول و استراتژی های پیدا کردن کلمات و عبارات مرتبط استفاده می کنید. این کار نه تنها کیفیت مطالبتان را بهبود می بخشد، بلکه به افزایش رتبه بندی شما کمک خواهد کرد.

  • طبق هدف و نیت کاربر رتبه بندی خود را بالا ببرید

صفحه ای که نیازها و انتظارات کاربران را برآورده نمی سازد هرگز به سیگنالهای قوی کاربران دست نمی یابد. بخاطر درست جواب ندادن سوالات و یا ارائه نکردن اطلاعات صحیح، کاربران به سرعت صفحه  شما را برای جستجوی یک سایت مفید تر رها میکنند.

همانطور که کاربران صفحه را رها می کنند، نرخ پرش صفحه‌تان را افزایش می دهند و زمان شما در سایت کاهش خواهد یافت. در دوره کوتاهی از زمان، گوگل متوجه خواهد شد که صفحه شما علامت را از دست داده است، و رتبه بندی شما نزول پیدا خواهد کرد.

آیا می خواهید این اتفاق برای شما نیفتد؟ یکی از بهترین راه ها برای اینکه مطمئن شوید شما با قصد و نیت کاربر مطابقت دارید، تجزیه و تحلیل صفحه نتایج موتور جستجو(SERP) است. کلمات کلیدی تان را جستجو کنید، و نگاه کنید که در حال حاضر کدام صفحات برای این واژه ها رتبه بندی دارند.

کلمات کلیدی خود را با دقت انتخاب کنید، و قصد و نیت کاربر را به عنوان هدف اصلی خود قرار دهید!

نظریات نهایی
در حالی که استراتژی های فوق ممکن است برای همه راز نباشد، آنها استراتژی های بسیاری از صاحبان وب سایت ها هستند که به کار گرفته نمی شوند. اجرای آنها شما را از رقبایتان در نتایج موتورهای جستجو جلو می اندازد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *