در استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ چه اشتباهاتی انجام می دهیم

emailmarketing1

  • لازم است در صورت ارسال ایمیل با نرم افزار ایمیل مارکتینگ،خودتان را به کاربرانتان معرفی کنید، تا مطمئن شوند که شرکت و کسب و کار شما معتبر است،خطی که در آن نام فرستنده نوشته می شود خیلی مهم است و باید به طور دقیق پر شود و مشخص کننده شخص یا شرکت معتبر باشد و مشتری بداند که این ایمیل از طرف چ کسی و از کجا ارسال شده است.

در نرم افزار ایمیل مارکتینگ برخی از قانون های اسپم واضح است،ایمیل هایی را که از دید کاربران ناشناس باشد را اسپم می کند.ولی بعضی از قوانین آن مبهم می باشد، که در صورت رعایت نشدن آنها و شکسته شدن 16000 دلار برایش جریمه در نظر گرفته شده است.

در اینجا به بعضی از اشتباهات بازاریابان که در هنگام استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ منجر می شوندو در نهایت به اسپم ایمیل منجر می شود،می پردازم:

با وجود لینک لغو اشتراک در نرم افزارایمیل مارکتینگ، اجازه لغو اشتراک را به مشترکین نمی دهید :
حتما شماهم لینک لغو اشتراک را در بعضی خبرنامه ها دیده اید که در انتهای خبرنامه قرار داده اند،نرم افزار ایمیل مارکتینگ چنین امکانی را در اختیار کاربران می دهد.حتی Gmail امکان لغو عضویت را در قالب یک لینک ،فراهم نموده است تا کاربران به راحتی با کلیک بر روی لینک آن عضویت خود را لغو کنند.

اجازه لغو اشتراک از مهم ترین قواعدی است که باعث می شود در ذهن کاربران باقی بمانید ،اگر آنها خواستار ایمیل شما باشند،ایمیل های شما را باز کرده آنها را می خوانند در غیر اینصورت آن را اسپم می کنند،پس با قرار دادن لینک لغو اشتراک ،نرخ اسپم بودن را کاهش می دهید.

کاربرانی که درخواست لغو اشتراک کرده اند را از عضویت خارج نمی کنید:
بعد از قرار دادن لینک لغو اشتراک در خبرنامه خود،می بایست آنهایی را که درخواست لغو عضویت کرده اند ،از لیست خود حذف کنید.اگر نرم افزار ایمیل مارکتینگ شما چنین امکانی را به صورت خودکار برای شما فراهم نکرده باشد،شما می بایست به صورت دستی این گونه ایمیل ها را از لیست خود حذف کنید و حتما باید تا ده روز پس از درخواست لغو عضویت ،آنها را از لیست خود حذف کنید.در حال حاضر نرم افزار ایمیل مارکتینگ ،این امکان را فراهم کرده است که در صورت لغو اشتراک کاربرانتان،ایمیل برای آنها ارسال نمی شود،ولی آنها را از لیست ایمیل شما حذف نمی کند.

واضحا خود را به مشتری معرفی نمی کنید :
لازم است در صورت ارسال ایمیل با نرم افزار ایمیل مارکتینگ،خودتان را به کاربرانتان معرفی کنید، تا مطمئن شوند که شرکت و کسب و کار شما معتبر است،خطی که در آن نام فرستنده نوشته می شود خیلی مهم است و باید به طور دقیق پر شود و مشخص کننده شخص یا شرکت معتبر باشد و مشتری بداند که این ایمیل از طرف چ کسی و از کجا ارسال شده است. در صورتی که در ایمیل ارسالی خود ،برند یا نام شرکت را بنویسید،به طور صد در صد نشان می دهید که بخشی از یک کسب و کار می باشید و این می تواند بر خواننده شما تاثیر مثبتی قرار دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *