دریا درمانی یا تالاسوتراپی چیست

  • گاهي ممكن است مسافت‌هاي دور و دراز و مشغله زندگي شما را از رفتن به چشمه‌هاي آب معدني يا ساحل دريا محروم كند. بنابراين نبايد نااميد شويد.   شما مي‌توانيد اين تجربه را درون حمام خود و با كمك وان حمام تجربه كنيد.

دريا درماني يكي از شاخه‌هاي آب درماني در طب مكمل است كه از آن براي درمان بيماري‌هاي مختلف جسمي و روحي استفاده مي‌شود در اين شيوه درماني، درمانگران از آب دريا، ماسه‌هاي ساحل، جلبك‌ها و گياهان دريايي و انواع سنگ‌ها و نمك‌هاي دريايي و معدني براي درمان بيماري‌ها بهره مي‌برند. اين شيوه امروزه يكي از رايج‌ترين شيوه‌هاي درماني به‌ويژه براي درمان ناراحتي‌هاي استخواني و مفصلي است كه در بعضي از كشورهاي اروپايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.


   گياهان دريايي چه فايده دارند؟

جلبك‌ها و گياهان دريايي از جمله؛ مفيدترين منابع مغذي دريايي هستند كه بهره‌گيري از آنها در درمان و پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها بسيار مناسب است. درمانگران شيوه درماني دريا درماني به بيماران و افراد سالم توصيه مي‌كنند كه درصورت دسترسي داشتن به دريا حداقل روزي يك بار از آب دريا استفاده كرده و از جلبك‌ها و گياهان دريايي استفاده كنند. بهترين شيوه براي استفاده از اين جلبك‌ها اين است كه آنها را به دور بدن خود بپيچيد و حمام آفتاب بگيريد. پيچيدن بدن درون اين جلبك‌ها كمك زيادي به بهبود جريان گردش خون در بدن مي‌كند و از طرفي موجب پاكسازي خون از اخلاط موذي و ناسالم نيز مي‌شود.


   پاك سازي بدن با نمك دريا

نمك دريا يكي از مفيد‌ترين محصولات طبيعي درياست كه تاثير بسيار جادويي در تسويه بدن از اخلاط موذي و ناسالم دارد. بسياري از درمانگران، دوش گرفتن با اين نمك دريايي را به تسويه و پاكسازي خون و رها شدن بدن از اخلاط ناسالم بسيار مؤثر مي‌دانند. پس از حمام كردن با اين نمك دريايي خواهيد ديد كه احساس سبكي و رهايي ويژه‌اي را تجربه خواهيد كرد.


پشت كمر از مهم‌ترين بخش‌هايي از بدن است كه مي‌تواند در اثر حركات ناصحيح شكل ناجذابيت پيدا كند


11462_983

  اندر فوايد گل هاي دريايي

بسياري از درمانگران مكاتب طب مكمل در جهان به خاصيت گل يا خاك رس دريايي باور دارند و معتقدند؛ قرار گرفتن براي مدت كوتاهي درون اين گل كمك زيادي به تسكين دردهاي مفصلي و استخواني مي‌كند. قرار گرفتن در خاك رس در نزديك دريا و زير تابش نور ملايم خورشيد بهترين شرايط را براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي مفصلي و استخواني فراهم مي‌كند.


   با آب درياي شور حمام كنيد

يكي از پرخاصيت‌ترين آب‌ها، آب درياي شور است. توصيه‌هاي زيادي در متون طب سنتي هند و چين وجود دارد كه حمام كردن با اين آب كه داراي املاح و مواد معدني و مغذي است تاثير بسيار زيادي در حفظ سلامتي، شادابي و نشاط جسماني افراد دارد. بهترين حالت براي استفاده از حمام آب شور، قرار گرفتن در محيط اين آب و آرامش است. مواد معدني موجود در آب دريا موجب بهبود عملكرد دستگاه‌هاي دروني بدن به‌ويژه سيستم ايمني و دفاعي بدن مي‌شود.


11463_847

   به چشمه‌هاي آب معدني سر بزنيد

در هر لحظه‌اي كه امكان سفر يا رفتن به چشمه‌هاي آب معدني را پيدا مي‌كنيد از اين نعمت بهره‌مند شويد و سري به اين چشمه‌ها زده و از آب مفيد و روح بخش آن استفاده كنيد. قرار گرفتن در آب چشمه‌هاي معدني علاوه بر پاكسازي دروني بدن در حفظ نشاط و افزايش طول عمر مفيد افراد بسيار مؤثر است.


   آب درماني در حمام

گاهي ممكن است مسافت‌هاي دور و دراز و مشغله زندگي شما را از رفتن به چشمه‌هاي آب معدني يا ساحل دريا محروم كند. بنابراين نبايد نااميد شويد.   شما مي‌توانيد اين تجربه را درون حمام خود و با كمك وان حمام تجربه كنيد. با تهيه سنگ نمك دريايي مي‌توانيد شرايطي تقريبا مشابه شرايط دريا ايجاد كرده و با قرار گرفتن در آبي كه سنگ نمك درون آن قرار دارد به پاكسازي خون و اندام‌هاي دروني بدن بپردازيد.


11464_639

   با عصاره گياهان دارويي حمام كنيد

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه در حفظ سلامتي و تندرستي بدن بسيار مفيد است، حمام كردن با عصاره و يا اسانس گياهان دارويي مانند: عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شيرين، عصاره گل پامچال و عصاره ليمو يا روغن آواكادو است. براي اين منظور كافي است هفته‌اي يك بار يكي از اين عصاره‌ها را درون آب وان ريخته و براي مدت 30 دقيقه درون وان دراز بكشيد. استفاده از اين عصاره‌ها و قرار گرفتن در وان حمام علاوه بر تاثيرات آرام بخشي كه به همراه دارد موجب تامين كردن ميزان رطوبت مورد نياز بدن، نرمي عضلات و مفاصل و ترميم بافت‌هاي خشك و حساس پوستي مي‌شود.


   راهي براي درمان بيماري‌هاي مفصلي

بسياري از متخصصان و درمانگران آب درماني، قرار گرفتن در آب دريا به‌ويژه آب شور يا قرار گرفتن در محيطي مشابه آن و يا شناور ماندن در اين آب را براي درمان التهاب، خشكي و درد مفاصل بسيار مؤثر مي‌دانند. اين افراد استفاده از سونا، ،  سونا با مخازن بخار و شناور ماندن در آب استخر را يكي از مهم‌ترين شيوه‌ها و مؤثرترين آنها در درمان رماتيسم، آرتريت و ديگر بيماري‌هاي مفصلي مي‌دانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *