درمان و پیشگیری از بیماری ها با گیاه دارویی مریم گلی

  • انفوزیون برگ مریم‌گلی برای درمان التهاب گلو و لوزه‌ها و همچنین درد گلو، بسیار موثر است. غرغره کردن با استفاده از این دارو به صورت دو بار در روز، تسکین سریعی برای این مشکلات است. ویتامین C موجود در برگ‌های این گیاه دارویی کمک می‌کند تا ایمنی بدن در برابر التهاب افزایش بیابد.

 

بوی بد دهان از جمله مشکلات بسیاری از افراد است که شاید مشکل دهان و دندان نداشته باشند. گاهی اوقات سینوزیت باعث ایجاد بوی دهان می گردد. اما به کمک گیاهان دارویی نیز می توان این مشکل را رفع کرد. یکی از این گیاهان مریم گلی است. در این مقاله بیشتر با خواص مریم گلی آشنا شوید.

بوی بد بدن را از بین می‌برد.

یک پژوهش نشان می‌دهد که این گیاه دارویی به کاهش میزان تعریق کمک می‌کند و در از بین بردن بوی بد بدن نیز موثر است. برخی محصولات دئودورانت از کنسانتره‌ی این گیاه استفاده می‌کنند. در واقع، برگ‌های مریم‌گلی مزایای بسیار زیادی دارند.

از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

روغن برگ مریم گلی گردش خون را بهبود می‌بخشد و موجب احیای سلولی می‌شود. این گیاه سرشار از ویتامین A و کلسیم است، که نقش مهمی در بازسازی سلولی روزانه ایفا می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در مریم گلی با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و در نتیجه، چین و چروک، خطوط چهره و دیگر نشانه های پیری را از بین می‌برد،. خلاصه این‌که، این گیاه بی‌نظیر به حفظ طراوت، پویایی و شفافیت پوست کمک می‌کند.

همچنین چین و چروک صورت و قرمزی را از بین می‌برد که باعث می‌شود پوست جوان‌تر به نظر برسد.

به سلامت لثه‌ها کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد ترکیبات خاصی در مریم‌گلی دارای خواص ضد التهابی هستند. مطالعه‌ای وجود دارد که در مورد اثرات تعدادی از این ترکیبات بر واکنش التهابی در فیبروبلاست‌های لثه انجام شده‌است. فیبروبلاست نوعی سلول است که در بافت همبند لثه یافت می‌شود. نتیجه‌ی مطالعه نشان داد که مریم‌‌گلی می‌تواند التهاب لثه را تسکین دهد. ویتامین C به حفظ سلامت لثه‌ها کمک می‌کند و از ایجاد درد در لثه‌ها توسط باکتری جلوگیری می‌کند.

گلودرد را درمان می‌کند.

انفوزیون برگ مریم‌گلی برای درمان التهاب گلو و لوزه‌ها و همچنین درد گلو، بسیار موثر است. غرغره کردن با استفاده از این دارو به صورت دو بار در روز، تسکین سریعی برای این مشکلات است. ویتامین C موجود در برگ‌های این گیاه دارویی کمک می‌کند تا ایمنی بدن در برابر التهاب افزایش بیابد.

گیاه مریم گلیبرای درمان بیماری های عفونی

مریم گلی به دلیل دارا بودن خواص ضدعفونی‌کنندگی، می‌تواند مانع گسترش عوامل عفونت زا شود. خواص آنتی‌اکسیدانی این گیاه نیز باعث کاهش عوامل التهاب زا خواهد شد. علاوه بر این‌ها مریم گلی خواص قابضی دارد و به همین دلیل نیز می‌تواند روان شدن ناشی از التهاب‌ها در مجاری تنفسی را کاهش دهد. مریم گلی با افزایش موضعی تولید گلبول‌های سفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. اکنون که فصل سرما فرارسیده و مشکل سرماخوردگی کم‌کم دامن خیلی‌ها را گرفته است می‌توانید به این گیاه اعتماد کنید. می‌توانید از اسپری‌های مخصوص این گیاه استفاده کنید و یا اینکه با دم کرده‌ی آن قرقره کنید.

تسکین دردهای قاعدگی با گیاه مریم گلی

این گیاه می تواند سطح هورمون در بدن را حفظ کند که باعث کاهش علائم PMS می شود. مریم گلی نفخ, تغییرات رفتاری ,گرفتگی عضلات و میل به غذا را کاهش می دهد. عصاره ی این گیاه یک ضد انقباض طبیعی است که می تواند اسپاسم ها و انقباضات که علت درد های قاعدگی است را کاهش دهد.

خواص مریم گلی برای پوست

عصاره گیاه مریم گلی بوده در درمان جوش و آکنه صورت و بدن بسیار مؤثر است. جوش و آکنه بیماری شایع پوستی است که اغلب بین نوجوانان و جوانان شایع بوده و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است. تغییرات هورمونی در زمان بلوغ، زمینه ژنتیکی، رژیم غذایی نامناسب، عفونت، افزایش تولید چربی در پوست و مشکلات روانی از علل ایجاد کننده آکنه به شمار می روند. همچنین آثار ناشی از آکنه بر چهره، اغلب موجب مختل شدن فعالیت های اجتماعی افراد شده و در موارد شدید ممکن است به ایجاد اضطراب و افسردگی منجر شود. استفاده از عصاره گیاه مریم گلی برای پوست، از گذشته برای درمان جوشهای دوران نوجوانی بسیار مفید بوده، ابن سینا نیز در کتاب خود به آن اشاره کرده است. در حقیقت مـواد مؤثر موجود در عصاره گیاه مریم گلی به دلیل داشتن اثرات ضـد التهابی و مهار فعالـیت غدد چـربی ساز پوست به بهبـود سـریع تر ضایعات آکـنه کـمک می نمایند. به این منظور روزانـه 2 بار پس از شستن و خشـک کردن محل جوش ها، پنبه‌ای را به عصاره گیاه مریم گلی آغشته کرده و در محل جوش ها قرار داده و به آرامی ماساژ دهید.

درمان تبخال

خاصیت ضد میکروبی این گیاه باعث شده، برای مقابله با مشکل تبخال مفید باشد. به این منظور کافی است چند قطره روغن گیاهی درخت چای یا روغن گیاهی اسطوخودوس را با چند قطره روغن گیاهی مریم گلی مخلوط کرده و در مقدار کمی روغن گیاهی دیگر مانند روغن زیتون رقیق کنید. سپس روغن به دست آمده را روی تبخال بزنید.

آلزایمر را درمان می‌کند.

مریم گلی، اگر به‌طور منظم استفاده شود، به افزایش قدرت حافظه کمک می‌کند. از این‌رو، برای درمان از دست دادن حافظه ازجمله آلزامیر خفیف، توصیه می‌شود. مریم گلی، همچنین ، پردازش اطلاعات را در بین مبتلایان به چنین بیماری بهبود می‌بخشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *