درمان نفخ و یبوست با نوشیدنی و اسموتی گلابی و کیوی

  • اگر گلابی تان ارگانیک باشد آن را با پوست استفاده کنید. مواد را داخل اسموتی ساز یا مخلوط کن ریخته و به خوبی ترکیب کنید. بهتر است برای مقابله با ورم شکم و نفخ این اسموتی را صبح ها در وعده صبحانه میل کنید.

 

یبوست و نفخ از معضلاتی است که با کوچکترین تغییر در آب و هوا و تغذیه و عوامل دیگری همچون استرس می تواند به وجود آید. اما روش های مختلفی برای درمان نفخ و یبوست وجود دارد. شما می توانید با استفاده از یک نوشیدنی خوشمزه نفخ و یبوست را درمان کنید. در ادامه این مقاله ابتدا میوه های مقاوم دربرابر یبوست را می شناسید سپس با تهیه اسموتی این دو نوع میوه آشنا می شوید.

خواص گلابی

گلابی یکی از بهترین و موثرترین مواد غذایی برای کاهش نفخی است که در نتیجه احتباس آب در بافت های بدن بروز می کند. چون این میوه حاوی 80 درصد آب است. میزان بالای پتاسیم موجود در این میوه و همچنین میزان اندک سدیم آن به کاهش وزن نیز کمک می کند. بنابراین می توان گلابی را در یک برنامه غذایی لاغری جا داد.

گلابی ادرارآور است و این خاصیت در نتیجه وجود آرژنین، آربوتین، اسید سوربیک و دیگر مواد مغذی موجود در آن است. گلابی همچنین حاوی فیبری به نام پکتین است که به دفع راحت کمک کرده و با یبوست مقابله می کند.

خواص کیوی

محققان نیوزلندی بر این عقیده هستند که کیوی برای مقابله با نفخ بعد از غذا کمک زیادی می کند. کیوی همچنین میوه ای مشهور در مقابله با یبوست است. به عقیده این متخصصان کیوی حاوی آنزیمی موثر است که به هضم پروتئین های حیوانی کمک می کند و مصرف آن بعد از غذا باعث کاهش حالت نفخ می شود. فیبرهای موجود در کیوی برخلاف ملین های رایج که باعث تحریک بافت روده می شوند کمک می کنند تا مدفوع به راحتی دفع شود. توجه داشته باشید زمانی که روده ها به درستی کار کنند از بروز التهاب هایی که باعث ورم و نفخ شکم می شوند جلوگیری می شود. کیوی همچنین میوه ای سرشار از ویتامین C است که در مقایسه با لیموترش یا پرتقال رتبه بالاتری دارد.

اسموتی گلابی و کیوی 

توصیه می کنیم هر روز صبح به صورت ناشتا یک عدد کیوی بخورید. مصرف این اسموتی تهیه شده از گلابی و کیوی خوشمزه بوده و برای وعده صبحانه مفید است.

روش تهیه اسموتی گلابی و کیوی

میزان مصرف این اسموتی به اشتها، میزان یبوست و سبک زندگی ما بستگی دارد. اسموتی گلابی و کیوی همچنین در رژیم لاغری موثر است.

کیوی حاوی آنزیمی موثر است که به هضم پروتئین های حیوانی کمک می کند و مصرف آن بعد از غذا باعث کاهش حالت نفخ می شود

مواد لازم
گلابی رسیده 1 عدد
کیوی رسیده 2 عدد
پودر زنجبیل 1 نوک انگشت
آب نصف لیوان (100 میلی لیتر)
عسل یا استویا مقدار کم

اگر گلابی تان ارگانیک باشد آن را با پوست استفاده کنید. مواد را داخل اسموتی ساز یا مخلوط کن ریخته و به خوبی ترکیب کنید. بهتر است برای مقابله با ورم شکم و نفخ این اسموتی را صبح ها در وعده صبحانه میل کنید. اگر جزو افرادی هستید که صبح به صورت ناشتا آب لیموترش مصرف می کنید حتماً این نوشیدنی را بعد از ترکیب لیمویی خود میل کنید. توصیه می کنیم که این اسموتی را به مدت حداقل یک ماه مصرف کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *