درمان طبیعی و خانگی هموروئيد يا بواسير

%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1

  • گياهاني چون شنبليله، پياز، شاه تره، گل ميخك، كاسني صحرايي، تره، بومادران و چاي كوهي از جمله گياهاني هستند كه از سوي درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان به بيماران توصيه مي‌شود. اين گياهان بهتر است به‌صورت تازه مصرف شوند

 

هموروئيد يا بواسير يكي از بيماري‌هاي شايع در ميان مردان و زنان است كه به دلايل مختلفي از قبيل وارد آمدن فشارهاي مداوم به سياهرگ مقعد، يبوست، سرطان روده بزرگ و رژيم‌هاي غذايي بدون فيبر در افراد مختلف به‌وجود مي‌آيد. بسياري از مبتلايان به اين بيماري به‌دليل خجالت كشيدن، خيلي دير اقدام به درمان اين بيماري مي‌كنند. درحالي‌كه امروزه درمان بيماري بواسير در طب رايج و طب سنتي مكاتب مختلف در جهان به راحتي قابل پيگيري است.


 

كوكوي تره بخوريد

گياهاني چون شنبليله، پياز، شاه تره، گل ميخك، كاسني صحرايي، تره، بومادران و چاي كوهي از جمله گياهاني هستند كه از سوي درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان به بيماران توصيه مي‌شود. اين گياهان بهتر است به‌صورت تازه مصرف شوند. به‌عنوان مثال درمانگران مصرف خوراكي اين سبزي‌ها و گياهان را در وعده‌هاي غذايي و به جاي مواداوليه در طبخ غذا بسيار توصيه كرده‌اند. خوردن كوكوي تهيه شده از تره تازه يا شاه‌تره و مصرف آن 3 بار در هفته علاوه بر پيشگيري از ابتلا به بواسير در درمان آن نيز بسيار موثر است.


 

اين مواد را انتخاب كنيد

يكي از بهترين سبدهاي غذايي براي تغذيه روزانه استفاده از موادغذايي طبيعي و سرشار از فيبر و ويتامين است. براي اين منظور بهتر است در سبد غذاي خانواده به‌صورت روزانه به ميزان كافي سبزي تازه، ميوه و موادغذايي طبيعي وجود داشته باشد. افراد به ميزان كافي آب مصرف كنند تا ميزان رطوبت بدن آن‌ها به اندازه مورد نياز باشد. علاوه بر اين، مصرف حبوبات و غلات سبوس‌دار در غذا يا به‌صورت آب پز نيز از ديگر مواردي است كه به پيشگيري از ابتلا به يبوست و بواسير كمك مي‌كند.


 

طب سوزني و درمان بواسير

در اين شيوه درماني بيمار با دريافت سوزن‌هايي در نقاطي خاص از بدن به تقويت سيستم عصبي و عضلاني دستگاه گوارش به‌ويژه در ناحيه مقعد پرداخته و به پيشگيري يا درمان بواسير در بيمار كمك مي‌كند. در حقيقت درمانگر طب سوزني در اين شيوه با كمك سوزن‌هاي بسيار نازك و يك بار مصرف خود فعاليت روده‌ها را افزايش داده و به اين ترتيب مانع از ايجاد يبوست كه يكي از عمده عوامل بروز بواسير در افراد است، مي‌شود. از طرفي درمانگر طب سوزني در بيماراني كه بواسير آن‌ها ناشي از استرس‌ها و تنش‌هاي عصبي دستگاه گوارشي است مي‌تواند با زدن چند سوزن به بدن بيمار و كاهش استرس‌ها و ايجاد ريلكسي در عملكرد دستگاه گوارشي به بهبود وضعيت بيمار كمك كند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *