درمان سینوزیت مزمن چگونه است

  • درمان در این بیماری شامل درمان دارویی و جراحی است. درمان دارویی در این بیماری طولانی تر است و گاهی هشت هفته درمان نیاز دارد. عوامل زمینه‌ای نیز جهت تسریع در بهبودی و جلوگیری از عود باید مرتفع گردد.

سالانه میلیون ها دلار خرج درمان های دارویی و غیر دارویی برای سینوزیت مزمن می شود. اگر شما هم به سینوزینت مزمن مبتلا هستید ممکن است شستشوی سینوزیت به کاهش مشکلات این بیماری کمک کند. در صورت حاد بودن بیماری و درمان نشدن با دارو ها و شستشو ، باید برای عمل اقدام نمایید.

سینوزیت مزمن، عفونت سینوس است كه بیش از دوازده هفته ادامه داشته باشد. در این نوع سینوزیت معمولا عوامل مستعد كننده كه در مورد سینوزیت حاد گفته شد وجود دارد. علایم این بیماری مشابه سینوزیت حاد است با این تفاوت كه درد سر و صورت و تب در این نوع سینوزیت به ندرت دیده می‌شود.

درمان

درمان در این بیماری شامل درمان دارویی و جراحی است. درمان دارویی در این بیماری طولانی تر است و گاهی هشت هفته درمان نیاز دارد. عوامل زمینه‌ای نیز جهت تسریع در بهبودی و جلوگیری از عود باید مرتفع گردد. درصورت عدم پاسخ به درمان دارویی، ایجاد عارضه و یا رفع عوامل ساختاری مساعد كننده جراحی ضرورت می‌یابد كه معمولا به روش آندوسكوپیك صورت می‌گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *