دبی چه رستوران ها و غذاهایی دارد

 

 

غذا خوردن در بیرون از منزل یکی از جنبه های متداول زندگی شهر دبی می باشد. غذا و رستوران های دبی متنوع و با کیفیت هستند و با توجه به ارزانی بلیط دبی و هجوم گردشگران، متناسب با هر سلیقه ای می باشند. دبی غذای منحصر به فردی ندارد، بنابراین غذاهای محلی پرطرفدار و خوش مزه نواحی اطراف خود در خاورمیانه را ارائه می دهد. رستوران های مدیترانه ای و به خصوص لبنانی، در این خطه حرف اول را می زنند. رستوران های عربی، سوری، مصری و مراکشی هم که اختلاطی از غذاهای عربی و آفریقایی هستند، هم در رتبه بعدی قرار دارند. پس از آن، رستوران های هندی و پاکستانی به دلیل مهاجرت هندی ها و پاکستانی ها به سرزمین امارات جایگاه سوم را دارند، بعد از آن هم رستوران های ملل غذاهای بسیار متنوعی را ارائه می دهند.

غذاهای دبی تلفیقی از سبک غذای جنوب ایران، لبنان، مراکش و عربستان است. فلافل و شاورما را از لبنان گرفته اند، کباب کوبیده، چنجه و جوجه را از ایران و غذاهای آبگوشتی را از عربستان و مراکش برداشت کرده اند. البته چند غذای محلی هم دارند که بیشتر در عروسی های اماراتی ها سرو می شود؛ مثل خوراک شتر (که لقب بزرگ ترین بشقاب غذای جهان را دارد و شامل یک شتر کامل پخته به همراه کلی مخلفات است)، کباب شتر، خبیص (نوعی دسر) و کبسه (غذایی برنجی) که غذاهای محلی اماراتی هاست. اما امروزه بیشتر امارات نشین ها هم از غذاهای ملل استفاده می کنند و نمی توان غذایی را مختص امارات دانست.
در این بخش به معرفی محبوب ترین غذهای دبی می پردازیم:

foodds-800x200

۱. کباب شاورما (Shawarma)
شاورما مثل کبابک ترکی، ورقه های گوشت گوسفند یا مرغ است. البته برخی رستوران ها شاورمای گوساله، ماهی و بوقلمون نیز دارند. آشپز ورقه های نازک کباب شده گوشت را لای نان پیتا (نان گرد لبنانی) پیچیده و بر روی آن هم مخلفاتی مانند کاهو، خیارشور و ترشی می ریزد و به همراه سس های متنوعی مانند سس سیر، سس قرمز و سس مایونز سرو می کند. قیمت شاورما معمولاً ۸ درهم به بالاست.
۲. مناقیش (Manaqish)
مناقیش یک جور مینی پیتزای لبنانی خوش مزه است که طعم متفاوتی دارد. چندین مدل مناقیش در رستوران ها و کافه های لبنانی سرو می شود. مناقیش زعتر، مناقیش پنیر، مناقیش لبنه و مناقیش گوشت و مرغ و بوقلمون. قیمت آن هم از ۵ تا ۲۰ درهم است.
۳. غذاهای لبنانی
در دبی یکی از بهترین غذاهای لبنانی خارج از لبنان را تجربه خواهید کرد. در یک رستوران لبنانی به عنوان سالاد، فتوش و تبوله و به عنوان پیش غذا حمص، باباغوش و مطبل سفارش دهید. اگر یک اسنک گرم هم دوست دارید، سمبوسه، فلافل و کبه انتخاب خوبی است. برای غذای اصلی هم کباب های لبنانی بی نظیر است. اگر تعدادتان زیاد است، معمولاً رستوران های لبنانی یک سینی دارند که در آن ۱۵ مدل کباب را به صورت تکه تکه شده در آن سرو می کنند. برای یک شام لبنانی حداقل ۵۰ تا ۶۰ درهم باید هزینه کنید.
۴. شیرینی دارچینی سینابون (Cinnabon)
سینابون اسم غذا نیست؛ اسم یک شیرینی فروشی زنجیره ای است که البته یک شیرینی دارچینی مشهور نیز به همین نام دارد که نماد این برند محسوب می شود. سینابون یک شیرینی معطر دارچینی است که به همرا چای معطری که در این فروشگاه سرو می شود، ترکیب هیجان انگیزی است. در سینابون سه مدل اصلی شیرینی وجود دارد. سینابون، پکان بون، چوکوبون که اولی با دارچین، دومی با فندق و سومی با شکلات است. قیمت شان هم بین ۱۳ تا ۱۵ درهم است.

منبع پین تا پین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *