داروهای گیاهی ویژه درمان درد دل

داروهای گیاهی ویژه درمان درد دل

 

طب سنتی و راهکارهای درمان دل درد در این مقاله به بررسی داروهای گیاهی ویژه درمان درد دل می پردازیم .

 

سالیانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری‌های معده، نفخ و سوء هاضمه مبتلا می‌شوند. یبوست، عفونت، کیست تخمدان، بیماری‌های روده، بارداری و استرس از جمله عوامل موثر در ایجاد دل درد هستند که در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در درمان دل درد دارند.

ریشه گیاه باباآدم
این گیاه با افزایش اسید معده و ترشحات روده، فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. مبتلایان به زخم معده باید دمنوش باباآدم را ۳۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنند.

نعناع فلفلی
نعناع فلفلی حاوی ترکیبی به نام منتول است. منتول خاصیت ضد اسپاسم دارد. استنشاق عطر نعناع فلفلی عضلات معده را آرام می‌کند. مصرف روغن نعناع فلفلی درد و نفخ معده را کاهش می‌دهد.

رازیانه
در بسیاری از کشور‌ها رازیانه معمولاً پس از مصرف وعده غذایی جهت بهبود فرآیند هضم استفاده می‌شود. پژوهشی در سال ۲۰۰۷ نشان می‌دهد که رازیانه به طرز چشمگیری ضایعات مخاطی معده و آسیب‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

آویشن
آویشن درد، ورم و نفخ معده را از بین می‌برد. این گیاه فرآیند هضم را نیز بهبود می‌بخشد. مصرف منظم آویشن در کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر موثر است.

رزماری
استفاده از رزماری درد معده را کاهش می‌دهد و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. این گیاه با افزایش تولید صفرا سبب دفع سموم از کبد می‌شود. رزماری همچنین اشتها را نیز افزایش می‌دهد.

بابونه
بابونه آرام‌بخش، ضد التهاب و اسپاسم و در درمان مشکلات معده به ویژه ناراحتی‌های ناشی از اضطراب و عصبانیت، موثر است. استفاده از دمنوش بابونهخطر ابتلا به زخم معده را نیز کاهش می‌دهد.

هل
هل ضد درد و اسپاسم است و برای درمان بیماری‌های گوارشی مانند اسهال خونی، یبوست و سوء هاضمه مفید است.

زنجبیل
مصرف زنجبیل درد ناشی از نفخ روده و معده را کاهش می‌دهد. نوشیدن یک فنجان دمنوش زنجبیل قبل یا پس از غذا سبب بهبود فرآیند هضم می‌شود.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *