خوردن آجیل باعث افزایش عمر می شود

  • درست است که آجیل‏‎ چربی بسیار بالایی دارد، اما درعین‌ حال سرشار از فیبر و پروتئین است و برخی شواهد نشان می‎دهد که مصرف آجیل در درازمدت می‎تواند مانع از ابتلا به چاقی مفرط شود.

بر اساس یک مطالعه، خوردن روزانه 20 گرم آجیل خطر ابتلا به بیماری‎های کشنده قلبی و سرطان را به شکل محسوسی کاهش می‎دهد.
نتایج این مطالعه حاکی از آن است که خوردن یک ‌مشت آجیل در روز خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی را حدود 30 درصد، خطر ابتلا به سرطان را تا 15 درصد و خطر مرگ زودرس را 22 درصد کاهش می‎دهد.
در گزارش روزنامۀ ایندیپندنت دربارۀ این مطالعه آمده است که خوردن روزانه 20 گرم آجیل حتی خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی را به نصف می‎رساند و خطر ابتلا به بیماری دیابت را نیز 40 درصد کاهش می‌دهد.
محققان این مطالعه که نتایج تحقیقات خود را در مجلۀ پزشکی بی‎ام‎سی مدیسن منتشر کردند، داده‎های خود را با مطالعۀ رفتار تغذیه‌ای بیش از 800 هزار نفری که از سراسر دنیا در این پژوهش شرکت کردند، به دست آوردند.
در این مطالعه انواع آجیل درختی مانند فندق و گردو و همچنین بادام ‌زمینی که ازنظر فنی جزء حبوبات است، مورد بررسی قرار گرفتند.
آجیل و بادام‌ زمینی سرشار از فیبر، منیزیم و چربی‎های اشباع ‌نشده هستند. موادی مغذی که برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و کاهش سطح کلسترول خون، بسیار مفیدند.
برخی از آجیل‏‎ها به ‌خصوص گردو و گردوی پی‎کان آنتی‌اکسیدان بالایی دارند بنابراین می‌توانند با استرس اکسیداتیو مبارزه کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.
گردوی پی‎کان گونه‎ای گردوست که بومی آمریکای شمالی است و در ایالات‌ متحده و مکزیک می‎روید. این نوع گردو و گروهای معمولی استرس اکسیداتیو را که حاصل عدم توازن میان تولید رادیکال‎های آزاد و دفاع آنتی‌اکسیدان‌های بدن است، دفع می‌کنند.
درست است که آجیل‏‎ چربی بسیار بالایی دارد، اما درعین‌ حال سرشار از فیبر و پروتئین است و برخی شواهد نشان می‎دهد که مصرف آجیل در درازمدت می‎تواند مانع از ابتلا به چاقی مفرط شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *