خواص و کاربردهای لیمو را بشناسیم

  • شما می‌توانید کرم‌های گران قیمت زیادی را برای درمان لکه‌های پوستی خود پیدا کنیدف استفاده از این کرم‌ها را فراموش کنید. مقداری آب لیمو را به مدت 15 دقیقه روی قسمت دارای لک بدن خود بگذارید. این کار هیچ ضرری برای پوست شما ندارد.

 

به گزارش روزپلاس، خواص لیمو تنها محدود به تاثیرات مثبت آن بر سلامتی نیست، در واقع با استفاده از لیمو، می‌توانید مقادیر زیادی در هزینه پزشکی، دارویی، لوازم آرایشی و حتی اسپری‌های ‌تمیز کننده پر از مواد شیمیایی غیرطبیعی صرفه جویی کنید که در این گزارش به آن اشاره می‌کنیم.
لیمو دارویی برای کاهش فشار خون
امروزه افراد زیادی از فشار خون بالا رنج می‌برند و تنها با کمک دارو می‌توانند وضعیت سلامت خود را بهبود بخشند، یک عدد لیمو تازه را به یک فنجان گرم آب اضافه و ناشتا آن را میل کنید تا فشار خونتان کاهش یابد.
خداحافظی با بوی بد یخچال با لیمو
برای از بین بردن بوی بد یخچال، اول از همه باید غذاهایی که برای مدت طولانی در یخچال مانده‌اند را از آن خارج کنید، سپس چند قطره آب لیمو را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید.
سلامت روانی با مصرف لیمو
هر گاه احساس افسردگی و اضطراب کردید، لیمو بخورید یا آب لیمو را بنوشید؛ عطر لیمو دارای خواصی است که باعث افزایش شادابی می‌شود.
تمیز کردن تخته برش با لیمو
اصولا تمیز کردن و از بین بردن بوی بد تخته برش گوشت کمی دشوار است، این موضوع سخت‌تر خواهد شد اگر شما بر روی آن پیاز، ماهی یا سیر را خرد کرده باشید، برای از بین بردن بوی بد و باقیمانده مواد از روی تخته برش، یک نیمه لیمو را بر روی تخته برش بکشید و شاهد تمیز شدن آن باشید.
لیمو بخورید تا کلیه‌ سنگ ساز نداشته باشید
یکی دیگر از مزایای مصرف منظم آب لیمو با آب، جلوگیری از سنگ کلیه است، لیمو به افزایش تولید سیترات ادرار کمک می‌کند. سیترات ادرار ماده‌ای است که از تشکیل بلورها و سنگ جلوگیری می‌کند.
با لیمو، مورچه‌ها را از خانه فراری دهید
برای فراری دادن مورچه‌ها از خانه آب لیمو را بر روی طاقچه‌ها و آستانه درب‌ها اسپری کنید، با قرار دادن قطعات کوچک لیمو بر روی ترک و حفره آشپزخانه حشرات و مورچه‌ها را فراری دهید.
لیمو، محو کننده لکه‌های صورت
شما می‌توانید کرم‌های گران قیمت زیادی را برای درمان لکه‌های پوستی خود پیدا کنیدف استفاده از این کرم‌ها را فراموش کنید. مقداری آب لیمو را به مدت 15 دقیقه روی قسمت دارای لک بدن خود بگذارید. این کار هیچ ضرری برای پوست شما ندارد.
پاکسازی صورت با لیمو
از لیمو برای از بین بردن جوش و آکنه استفاده کنید، پوست خود را با آب لیموی تازه بشویید؛ بعد از چند روز شاهد اثر شگرف آن خواهید بود.
موهایتان را با لیمو هایلایت کنید
آیا دوست دارید رنگ موهایتان بدون استفاده از رنگ و مواد شیمیایی روشن‌تر شود؟ فراموش نکنید همیشه برای هر خواسته‌ و مشکلی یک راه حل وجود دارد. ¼ فنجان آب لیمو را به ¾ فنجان آب اضافه کنید. موهایتان را با این محلول شستشو دهید و تا زمان خشک شدن آنها را در زیر نور خورشید قرار دهید.
پوست آرنج دستتان را با این ترکیب نرم کنید
برای داشتن پوست آرنج نرم‌تر، مقداری جوش شیرین را به آب لیموی طبیعی اضافه کنید و آن را هر روز به پوست آرنج خود بمالید.
مشکلات گوارشی را با لیمو دور بزنید
مشکلات گوارشی بسیار شایع‌تر از آنچه هستند که شما فکر می‌کنید، نوشیدن آب لیموی تازه کلید بدن سالم است؛ آب لیموی تازه به بهبود گوارش کمک می‌کند. همچنین با از بین بردن سموم بدن، منجر به تصفیه خون و کاهش سستی بدن می‌شود.
آسانترین راه برای بهبود سر درد
چند قاشق آب لیمو با چای داغ، دوای درد شما در هنگام سردرد است. اگر از میگرن رنج می‌برید، لیموی تازه در عرض یک دقیقه شما را درمان می‌کند و شما برای بهبود سردرد خود مجبور به مصرف قرص‌های بیشتر نخواهید بود.
کاهش درجه تب با مصرف لیمو
سرماخوردگی و تب و لرز در شب‌های زمستانی مشکلی رایج است. سیستم ایمنی بدن شما اساسا در معرض بیماری قرار دارد، به همین دلیل مصرف ویتامین C بسیار حائز اهمیت است؛ با استفاده از لیمو شما می‌توانید درجه حرارت بدن خود را کاهش دهید.
راهی برای تازه ماندن میوه و سبزیجات در یخچال
سبزیجات و میوه پس از پوست کندن و برش به سرعت تیره می‌شوند، هنگام درست کردن سالاد میوه، کمی آب لیمو را بر روی آن بریزید و رنگ میوه‌های خود را حفظ کنید. با این کار دیگر سیب‌ها، موز، گل کلم و هر میوه دیگری که می‌خورید، تیره نخواهد شد.
بوی بد دهان را با لیمو از بین ببرید
نلیمو نه تنها بوی بد را از آشپزخانه بلکه از دهان شما نیز از بین می‌برد. علاوه بر این، لیمو خونریزی لثه را متوقف می‌کند و می تواند درد دندان‌ها را کاهش دهد. برای کاهش دندان درد، به آرامی لیمو را روی لثه‌های خود ماساژ دهید و آن را به سرعت بشویید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *