خواص و فواید ویتامین C برای ورزشکاران

  •  بدن ما کارنيتين تولید می کند و ویتامین C آن را به فعالیت وا می دارد. به همین دلیل، فردی که تلاش می کند به کمک حرکات ورزشی لاغر شود، می تواند با مصرف مقدار لازم ویتامین C حدود ٢٥ درصد سریع تر وزن کم کند و به اندام ایده آلش برسد.

ویتامین C می‌تواند همیار لاغری باشد، زیرا ویتامین C می‌تواند نقش مؤثری در سنتز نورآدرنالین داشته باشد. نورآدرنالین ماده‌ای است که از غدد فوق کلیوی ترشح می‌شود و تجمع چربی‌ها را محدود می‌کند.

این ریز مغذی مؤثر همچنین باعث می‌شود بدن راحت‌تر آهن را جذب کند برای همین خاصیت ضدخستگی دارد.
هرچه آبمیوه های که مصرف می کنید ویتامین C بیشتری داشته باشند، روند کاهش وزن هم سریع تر خواهد بود. پژوهش های جدید نشان می دهد میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامینC باعث می شوند سوختن کالری حین فعالیت های ورزشی شدیدتر شود و چربی ها با سرعت بیشتری در بدن بسوزند.
کارنيتين موجود در بدن موجب تبدیل چربی به انرژی می شود.
 بدن ما کارنيتين تولید می کند و ویتامین C آن را به فعالیت وا می دارد. به همین دلیل، فردی که تلاش می کند به کمک حرکات ورزشی لاغر شود، می تواند با مصرف مقدار لازم ویتامین C حدود ٢٥ درصد سریع تر وزن کم کند و به اندام ایده آلش برسد. پس اگر انواع روش های لاغری را امتحان کرده اید و باز به نتیجه دلخواه تان نرسیده اید، دست به کار شوید ودر کنار ورزش کردن در تغذیه خوددقت کنید و  به سراغ گوشت قرمز، مرکبات، کیوی، آواكادو، طالبی، خربزه، انواع کلم، نخودفرنگی، فلفل دلمه ای ، سیب زمینی، آناناس، اسفناج، گوجه فرنگی ، شلغم، کدوحلوایی بروید که سرشار از این ویتامین مفیدند.

البته دقت کنید که در مصرف هیچ ماده غذایی نباید زیاده روی کرد و با گنجاندن درشت مغذی ها (کربوهیدراتها، پروتئین ها، چربی ها) و ریزمغذی ها (ویتامین ها،  املاح معدنی و آب) در برنامه غذایی روزانه نه تنها تمامی نیازهای غذایی خود را برطرف می کنید بلکه از فواید آن نیز بهره مند شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *