خواص و فواید دارویی و درمانی نبات در طب سنتی

 

  • -نبات به واسطه دارا بودن مقدارزیادی ساکارز خیلی سریع جذب بدن شده به خاطر تقویت عضلات باعث افزایش سوخت و ساز چربی ها و مواد پروتینی در بدن می شود و چنانچه یک تکه کوچک از آن در دهان گذاشته و به مرور مکیده شود سرفه را قطع و خشونت صوت و سینه و درد ان را بر طرف میکند.

 

نبات زعفرانی تسکین درد معده و دردهای ناشی از انقباض ماهیچه هاست

خواص درمانی نبات
به گزارش تیتر امروز، نبات بسیار مقوی، نشاط آور، ضد نفخ، ملین و مدر است.

• نباتی که از نیشکر تهیه شده، از دیر هضم شدن غذا جلوگیری می کند.

• نبات زعفرانی تسکین درد معده و دردهای ناشی از انقباض ماهیچه هاست.

• در گذشته برای افرادی که به علت کهولت سن دچار کم حواسی می شدند،چای نبات و آب جوش نبات داغ توصیه می شده است.

• برای درمان تنگی نفس، تپش قلب و کرم های کدو  یا کرمک در انتهای روده بزرگ نیز شکل های متفاوت مصرف نبات توصیه می شود.

• نبات داغ در تسکین درد پشت،کمر، ناحیه شکم و پا درد بسیار موثر است.

• از آنجا که از نشانه های بلغم، نقرس، فلج شدن قسمتی از بدن، پیسی، لقوه و رعشه است، مصرف مرتب نبات، چای نبات، آب جوش نبات و نبات داغ جهت رفع بلغم پیشنهاد می شود.

• کسانی که تکرر ادرار دارند یا مثانه ی آن ها ضعیف شده و اصطلاحا به ضعف مثانه دچار شده اند، در روز مقداری نبات در دهان خود قرار داده و کم کم آب نبات را فرو برند،این روش در طب سنتی بسیار تاکید شده است.

• ماده ی اولیه نبات با قند و شکر یکسان و از نوع ساکاروز است، به همین دلیل خاصیت ملین و ضدنفخ بالایی دارد.

یکی از از فواید نبات رفع خواب آلودگی بخصوص هنگام رانندگی می باشد

سایر خواص نبات
نبات در مقایسه با انواع آبنبات ها خاصیت ملین و ضد نفخ بالایی داشته و ماده اولیه آن با قند و شکر یکسان و از نوع ساکاروز است. نبات در مقایسه با قند نیز طبع گرم تری دارد و اگر آن را بسوزانید تبدیل به یک ماده قهوه ای مایل به سیاه با مزه ای تلخ می شود، که به دلیل قابض بودن برای درمان اسهال بسیار نافع است.

-نبات به واسطه دارا بودن مقدارزیادی ساکارز خیلی سریع جذب بدن شده به خاطر تقویت عضلات باعث افزایش سوخت و ساز چربی ها و مواد پروتینی در بدن می شود و چنانچه یک تکه کوچک از آن در دهان گذاشته و به مرور مکیده شود سرفه را قطع و خشونت صوت و سینه و درد ان را بر طرف میکند.

در مجموع نبات  طبق تحقیقاتی که تا به حال انجام شده بسیار مقوی, نشاط آور، ضد نفخ، ملین و مدّر می باشد علاوه بر این از گذشته های خیلی دور در درمان دل درد نیز چای نبات تجویز بسیار موثری داشته است. نبات زعفرانی جهت رفع خستگی های مفرط جسمی و فکری ناشی از کار و فعالیت جنسی زیاد بسیار موثر بوده و هنگامی که چای نبات ، قهوه شیرین شده با نبات، شیر نبات و یا هر نوع نوشیدنی گرم دیگر میل شود آرامش و نشاط را برای شما به ارمغان می آورد.

-از فوائد نبات رفع خواب آلودگی بخصوص هنگام رانندگی می باشد، لذا به رانندگان محترم توصیه می شود هنگام رانندگی حتما از چای نبات استفاده کنند استفاده از یک ترکیب ساده چای نبات برای رفع خستگی و خواب آلودگی بسیار موثر بوده و احتمالات تصادفی که به جهت خواب آلودگی و خستگی هستند را کاهش می دهد.

-یکی از خواص و فایده های مهم نبات جلوگیری از جاری شدن آب دهان می باشد، بخصوص افرادی که آب دهانشان در خواب جاری می شود توصیه می شود از ترکیب های مختلف نبات، نبات زعفرانی، نبات سفید بصورت شاخه یا نبات چوبی در نوشیدنی های گرم استفاده کنند چای نبات می تواند علاج خوبی برای رفع جاری شدن آب دهان افراد در خواب و در بیداری باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *