چطور جواهرات را با لباس ست کنیم

  • اگر لباس شما رنگ بسیار روشنی همانند زرد روشن دارد، بهتر است با اکسسوری‌های خنثی ترکیب شود. رنگ‌های خنثی، سفید، مشکی و قهوه‌ای هستند که تقریباً با هر رنگی ترکیب می‌شوند. از جواهرات و زیورآلات کوچک و ساده، با لباس طرح‌دار استفاده کنید.

 

انتخاب جواهراتی که به لباس شما بیاید و در عین حال زیبا باشد، زمانی که گزینه‌هایی برای انتخاب کیف و کفش هم وجود دارد، ناگهان به تصمیمی پیچیده تبدیل می‌شود. این تصمیم می‌تواند شما را سردرگم ‌کند. از این رو، در ادامه نکاتی برای ست کردن جواهرات با لباس‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهیم. با پیروی از ۱۰ نکته کاربردی زیر بهترین روش‌های ست کردن جواهرات را یاد بگیرید.

۱. جواهرات را با مناسبت‌ها هماهنگ کنید

اولین نکته برای ست کردن جواهرات این است که جواهرات شما باید برای محلی که برای آن آماده می‌شوید مناسب باشد. مثلا اگر برای محیط کار آماده می‌شوید، جواهرات خود را باید محافظه‌کارانه‌تر و ریزتر انتخاب کنید. باید از آویزهای ظریف که چندان مشخص نباشند، استفاده کنید. اگر برای یک مهمانی رسمی آماده می‌شوید باید جواهراتی شیک و ظریف و گران‌قیمت مثلا جواهرات مختلف با سنگ‌های زینتی استفاده کنید. حال اگر برای یک مهمانی خودمانی آماده می‌شوید می‌توانید از جواهرات رنگارنگ، نسبتا ارزان و جسورانه‌تر مانند آویز‌های تزئینی شیک، گردنبند سنگ و شجره مسی و گردنبند دست ساز درختی مهره‌ای استفاده کنید.

 

 

۲. انتخاب گردنبند متناسب با یقه لباس

جواهرات مثل لباس می‌توانند کاری کنند که قد شما بلندتر به نظر برسد. بنابراین انتخاب گردنبند متناسب با یقه لباس یکی از مهم‌ترین نکات درباره ست کردن جواهرات است. اگر کوتاه قد هستید و دوست دارید بلندتر به نظر برسید، می‌توانید از گردنبندهایی که زنجیر بلندتری دارند استفاده کنید. گردنبندهایی که دارای شکل V یا Y هستند می‌توانند به شما برای رسیدن به این هدف کمک کنند.
  • بلندی گردنبندها معمولا در اندازه های ۳۵، ۴۰، ۴۵، ۵۰، ۶۰، ۷۶ و ۸۳ سانتی‌متری هستند.
  • گردنبندهایی که بلندی زنجیر آن‌ها ۳۵ سانتی‌متر است، با لباس‌های یقه گرد، یقه هفت و یقه قایقی بهترین ظاهر را ایجاد خواهند کرد.
  • گردنبندهایی که بلندی زنجیر آن‌ها ۴۰ سانتی‌متر است، با همه لباس‌ها به غیر از یقه اسکی‌ها و لباس‌های یقه ایستاده ظاهری مطلوب ایجاد می‌کنند.
  • گردنبندهای ۴۵ سانتی‌متری مناسب لباس‌های یقه گرد، یقه ایستاده و یقه هفت عمیق هستند.
  • گردنبندهایی که بلندی آن‌ها ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر است، مناسب برای استایل‌های کژوال و رسمی هستند و با هر نوع لباسی می‌توانید این مدل گردنبند‌ها را ست کنید.
  • گردنبندهای با بلندی ۷۶ تا ۸۳ بهترین‌ها برای پوشیدن با لباس یقه ایستاده و لباس مجلسی هستند.
هنگام انتخاب گردنبند همچنین باید در مورد حجم و یا میزان سنگ‌های کار شده روی آن تصمیم گیری کنید. گردنبندهای حجیم با سنگ‌های بزرگ برای افرادی که جثه کوچک و اندام ظریفی دارند مناسب نیست.

۳. انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت

انتخاب صحیح گوشواره نقش مهمی در ست کردن جواهرات مختلف دارد. گوشواره‌ها بیشتر از هر زیورآلاتی به صورت شما نزدیک هستند و انتخاب سبک و مدل مناسب گوشواره می‌تواند در تکمیل فرم صورت شما تاثیر داشته باشد. بسته به فرم چهره و تاکید بر نقاط قوت صورت خود، می‌توانید از نوع خاصی از گوشواره استفاده کنید.

  • اگر صورت بیضی شکل دارید، گوشواره‌های میخی و کوتاه انتخاب کنید.
  • اگر صورت مربعی یا گرد دارید، گوشواره‌های نسبتا کشیده و یا به اصطلاح آویز به شما بیشتر می‌آید به شرطی که بیش از حد بلند نباشند.
  • اگر صورت مستطیل شکلی دارید، مدل ایده آل برای شما نوع قطره‌ای یا حلقه‌دار می‌باشد.

۴. انتخاب انگشتر و دستبند متناسب با فرم و سایز دست

اگر انگشت‌های دست شما کوتاه هستند، برای اینکه انگشت‌های دست‌تان کشیده‌تر به نظر برسند، از حلقه‌های ظریف استفاده کنید. اگر انگشت‌های کشیده‌ای دارید، می‌توانید از انواع حلقه‌های ضخیم‌تر نیز استفاده کنید. به عنوان یک قانون قدیمی، جواهراتی مانند حلقه نامزدی، ازدواج یا ارثیه‌های خانوادگی را در دست چپ و سایر انگشترهای متفاوت‌ را در دست راست استفاده کنید. در هنگام انتخاب دستبند هم از قانون‌هایی مشابه انگشتر پیروی کنید. یعنی اگر مچ دست شما ظریف است، بهتر است دستبندی با طرحی ظریف انتخاب کنید. انتخاب درست انگشتر تاثیر مثبت زیادی بر ست کردن جواهرات دارد.

۵. رنگ پوست خود را در نظر بگیرید

برای افرادی که پوست سردی دارند، رنگ‌های سرد جواهرات مثل نقره، پلاتین و طلای سفید مناسب است و برای کسانی که پوست گرم دارند، طلا و رزگلد مناسب است. البته رزگلد روی اکثر پوست‌ها جلوه زیبایی دارد پس در انتخاب آن شک نکنید!

۶. فرم اندام، قد و هیکل خود را نیز در نظر بگیرید

اگر جثه ریزی دارید، از جواهرات بزرگ استفاده نکنید و در مقابل اگر درشت هیکل هستید، از جواهرات ریز استفاده نکنید. اگر قد شما زیر ۱۶۲ سانتیمتر است، گردنبندی انتخاب کنید که بلندی آن تا استخوان ترقوه یا کمی پایین‌تر باشد. اگر قدبلند هستید گردنبند خیلی کوتاه نبندید. اگر گردن کوتاهی دارید باید گردنبند ظریف‌تری استفاده کنید و چیزی مثل چوکر مناسب گردن خیلی کوتاه و چاق نیست.

۷. اکسسوری و جواهرات را با رنگ لباس ست کنید

این راه، آسان‌ترین شیوه برای انتخاب اکسسوری و درنتیجه ست کردن جواهرات است. رنگ، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های لباس است و اکسسوری متناسب با آن، ظاهر لباس را متعادل و جذاب‌تر می‌کند. مثلاً اگر لباس صورتی روشن پوشیده‌اید، اکسسوری‌های صورتی یا رزگلد استفاده کنید. این انطباق رنگ، نیازی نیست دقیق باشد. حتی می‌توانید از صورتی تیره نیز به همراه کفش‌هایی در همین طیف رنگی، برای اکسسوری خود بهره ببرید.

۸. جواهرات خود را با جزئیات لباس‌ خود ست کنید

به جای آنکه اکسسوری را با رنگ کلی لباس ترکیب کنید، می‌توانید از رنگی که در جزئیات لباس (مثلاً گل لباس) به کار رفته، استفاده کنید. این شیوه برای لباس‌های طرح‌دار، عالی است زیرا بیش از یک رنگ برای ترکیب کردن وجود خواهد داشت. مثلاً اگر لباس سفید با گل‌های آبی و صورتی پوشیده‌اید، اکسسوری‌های صورتی و آبی استفاده کنید.

۹. زیورآلاتی با رنگ‌های خنثی را برای لباس‌های روشن استفاده کنید

اگر لباس شما رنگ بسیار روشنی همانند زرد روشن دارد، بهتر است با اکسسوری‌های خنثی ترکیب شود. رنگ‌های خنثی، سفید، مشکی و قهوه‌ای هستند که تقریباً با هر رنگی ترکیب می‌شوند. از جواهرات و زیورآلات کوچک و ساده، با لباس طرح‌دار استفاده کنید. یک لباس طرح‌دار خودش به اندازه کافی شلوغ هست و استفاده از اکسسوری‌های طرح‌دار و شلوغ با آن، نوعی زیاده‌روی به شمار می‌آید. این اطمینان را حاصل کنید که رنگ کفش و کیف شما نیز یکدست و ساده باشد. سعی کنید اکسسوری‌های ساده همانند گوشواره‌های میخی یا دستبند نقره‌ای ساده استفاده کنید. این اکسسوری‌ها کمک می‌کنند تا لباس شما بیشتر توجه مثبت اطرافیان‌تان را جلب کند.

۱۰. ست کردن جواهرات با لحن لباس

هر رنگ داری یک لحن است. رنگ‌های دارای لحن گرم، زرد، نارنجی و قرمز هستند. درحالی که لحن‌های سرد شامل سبز، آبی و بنفش هستند. بسیاری از فلزها با این لحن‌ها انطباق دارند. فلزهایی مانند طلا یا مس با رنگ‌هایی با لحن گرم مناسب‌اند. جواهرات نقره‌ای نیز با رنگ‌هایی با لحن سرد، بهتر ترکیب می‌شوند. این موارد تنها پیشنهاد هستند و حتما قبل از خرید جواهرات و اکسسوری‌ها آن‌ها را امتحان و اگر احساس زیبا بودن داشتید آن را انتخاب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *