تشخیص سرطان پوست با این آزمایش جدید

تشخیص سرطان پوست با این آزمایش جدید

تشخیص سرطان پوست با این آزمایش جدید
تشخیص سرطان پوست با این آزمایش جدید

 

سرطان پوست یکی از سرطان های قابل درمان است و باید زود تشخیص داده شود در این جا بیان میکنیم تشخیص سرطان پوست با این آزمایش جدید .

 

محققان انگلیسی آزمایش خون جدیدی ابداع کرده اند که می تواند به پزشکان در پیش بینی احتمال عود ملانوما ( یک نوع سرطان پوست) سال ها قبل از بروز علائم آن، کمک کند. ملانوما (melanoma) به تومور با منشا سلول های ملانین دار می گویند. این تومور بدخیم اصولا یک تومور پوستی است. درمان آن در مراحل اولیه جراحی و برداشتن ضایعه‌است. بروز ملانوما با تابش طولانی مدت نور آفتاب مرتبط است.
اکنون محققان موسسه تحقیق سرطان در منچستر واقع در انگلیس با بررسی دو ژن مرتبط با ابتلا به ملانومای بدخیم، آزمایشی برای کشف دی.ان.ای در حال چرخش تومور در خون ابداع کرده اند.
محققان در این مطالعه نمونه های خون 161 بیمار مبتلا به مرحله دو و سه ملانوما را که تحت عمل جراحی برداشت این تومور قرار گرفته بودند، مورد مطالعه قرار دادند. آنها در این بررسی به ویژه به دنبال کشف نقص هایی در دو ژن BRAF و NRAS بودند که تا 70 درصد با سرطان های پوست ملانوما ارتباط دارند.
جهش های مضر در این ژن ها در 70 درصد موارد ابتلا به ملانوم بدخیم بروز می کند و این مطالعه نشان داد بیمارانی که نتیجه آزمایش خون آنها برای این ژن ها مثبت است بسیار بیشتر احتمال دارد که یکسال بعد از عمل جراحی برداشت این تومور پوستی، شاهد عود سرطان باشند.
این مطالعه که در نشریه Annals of Oncology منتشر شده است، نشان داد که پنج سال بعد از عمل جراحی برداشت ملانوما، تنها یک سوم از بیمارانی که این نقص ها را داشتند زنده ماندند، در حالیکه این میزان در بیمارانی که از این نقص ها برخوردار نبودند، 65 درصد بود.
پروفسور ‘ریچارد ماریس’ مدیر موسسه تحقیقات سرطان در منچستر در انگلیس که ریاست این تحقیق را بر عهده د اشت، با اشاره به اینکه سرطان پوست در برخی از بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته، در نهایت عود خواهد کرد، گفت: از آنجاییکه هیچ آزمایش برای تشخیص دقیق بیمارانی که دچار عود سرطان پوست می شوند، وجود ندارد بنابراین مطالعه ما واقعا تشویق کننده است.
وی افزود: چنانچه بتوانیم از این آزمایش دی.ان.ای تومور برای پیش بینی دقیق عود سرطان استفاده کنیم در آن صورت این آزمایش می تواند به پزشکان کمک کند تا تصمیم بگیرند کدام بیمار می تواند از روش های جدید ایمونوتراپی (ایمنی درمانی) استفاده کند .
پروفسور کارن وشدن محقق ارشد در موسسه تحقیقات سرطان انگلیس گفت: تحقیقاتی مانند این تحقیق نشان می دهند که برای برخی سرطان ها ، راه حل های هوشمندانه ای مانند آزمایش خون وجود دارد.به گفته وی، این کشف می تواند کلیدی برای ابداع یک ‘سیستم هشدار اولیه’ برای تمام انواع سرطان ها باشد.
این محقق خاطر نشان کرد: ابداع یک سیستم هشدار اولیه که احتمال عود سرطان را پیش بینی کند می تواند تفاوت واقعی در بیماران ایجاد کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *