بی حوصلگی مداوم از علت تا درمان آن

بی حوصلگی مداوم از علت تا درمان آن

بی حوصلگی مداوم از علت تا درمان آن
بی حوصلگی مداوم از علت تا درمان آن

 

 

جز کسانی هستید که به تازگی خیلی کم حوصله شده اید و دلایل آن را نمیدانید در این جا به بیان بی حوصلگی مداوم از علت تا درمان آن می پردازیم.

 

بی‌حوصله‌اید؟ زود می‌رنجید و فکر می‌کنید که زمین و زمان برای آزاردادن‌تان بسیج شده‌اند؟ حالاتی که دیگر زنان در روزهای پیش از قاعدگی تجربه می‌کنند، در تمام لحظات ماه، شما را گرفتار خود می‌کند؟ دل‌تان می‌خواهد پشت درهای بسته بمانید و از حرف‌هایی که دانه‌دانه روی دل‌تان سنگینی می‌کنند، از کارهایی که آرامش‌تان را نشانه می‌گیرند و از آدم‌هایی که همیشه راهی را برای رنجاندن‌تان امتحان می‌کنند، دور بمانید؟ حق دارید.

اگر به مشکلاتی که در ادامه فهرست کرده‌ایم دچار باشید، بی‌حوصلگی، زودرنجی و خلق پایین، در هیچ لحظه‌ای شما را رها نمی‌کند.

 

تیروئید
اگر غده تیروئید شما بیشتر از حد معمول، هورمون ترشح کند و به اصطلاح دچار هایپرتیروئیدیسم (پرکاری غده تیروئید) باشید، اعصاب‌تان ضعیف می‌شود. شمایی که دائم بر سر فرزندتان فریاد می‌کشید، قربانی ناتوانی این غده در کنترل هورمون‌هایش هستید و اگر به جای روانپزشک، سراغ متخصص غدد بروید، زودتر به آرامش برمی‌گردید.

 

دیابت
بیماری خاموش دیابت، یکی دیگر از بیماری‌هایی است که در کنار جسم، اعصاب را هم نشانه می‌گیرد. خشم، سردرگمی و دچارشدن به حملات وحشت، از عوارض ناتوانی بدن در کنترل انسولین است و اگر شما هم به دیابت دچار شده باشید، مدام این احساسات آزاردهنده و فرساینده را تجربه می‌کنید.

 

درد مزمن
بیماری‌های مزمن پزشکی که جسم شما را به‌شدت ناتوان می‌کنند، بر روان شما هم تاثیر می‌گذارند. کسانی که درحال درمان بیماری‌های سختی مثل سرطان هستند، طبیعی است که تحریک‌پذیرتر از دیگران باشند و آرامش‌شان زودتر خدشه‌‌دار شود. گذشته از این، مصرف برخی از داروهای روانپزشکی هم ممکن است عوارضی مانند موارد گفته‌شده را ایجاد کند و در این صورت، باید با پزشک‌تان برای تغییر دارو یا تجویز داروهای مکمل صحبت کنید.

 

حالت بدن
برخی از دلایل فیزیکی، می‌توانند زمینه را برای ناآرام‌شدن شما فراهم کنند. اگر خواب کافی نداشته‌اید، گرسنه‌اید، روی بالش نامناسبی خوابیده‌اید و گردن‌درد دارید، یا اینکه تحرک زیادی داشته‌اید و بیش از اندازه انرژی سوزانده‌اید، احتمالا آرامش قبل را ندارید و زودتر با آدم‌هایی که مراقب رفتار یا حرف‌های‌شان نیستند، درگیر می‌شوید.

 

اضطراب
اضطراب یا افسردگی مزمن، و بسیاری دیگر از اختلالات روانی، بر آرامش شما تاثیر می‌گذارند و احتمال تحریک‌پذیر و ناآرام‌شدن‌تان را افزایش می‌دهند. اگر مطمئن هستید که جسم‌تان با مشکل خاصی درگیر نیست و همه ماجرا به روان شما برمی‌گردد، موضوع را با یک روانپزشک در میان بگذارید. شاید شما برای تنظیم وضعیت هورمون‌ها و دیگر عوامل تاثیرگذار بر آرامش‌تان، به مصرف داروهای روانپزشکی نیاز داشته باشید.

 

شهر ابری
زندگی‌کردن در شهرهای ابری و کم‌نور یا ساعت‌ها ماندن در خانه‌هایی با نور کم، بر وضعیت روانی شما تاثیر می‌گذارد. بی‌بهره‌ماندن از تابش مستقیم نور خورشید، باعث دچارشدن‌تان به کمبود ویتامین D می‌شود و کمبود این ویتامین، زمینه را برای ناآرام و عصبی‌مزاج ‌شدن‌تان فراهم می‌کند.

 

 

مطلب مرتبط

اطلاعات مفید و مورد نیاز درباره روانشناسی کودک

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *