از بین بردن تبخال با طب سنتی

  • اسیدلاکتیک موجود در ماست طبیعی یک ترکیب موثر برای کنترل pH پوست لب هاست و مانع از رشد و تکثیر تبخال لب می شود. خواص موجود در ماست خارش ناشی از تبخال را تسکین می دهد و به درمان سریع عفونت کمک می کند.

 

درمان سریع تبخال در خانه

تبخال نوعی بیماری ویروسی است که به صورت تاول های کوچک یا زخم التهابی قرمز روی لب ها ظاهر می شود. در واقع تب خال، نتیجه حمله ویروس هرپس ساده نوع 1است که به سادگی سرایت می ‏کند.  افرادی که دچار تبخال لب می شوند در ابتدا دچار احساس گزگز و خارش در ناحیه مورد نظر می شوند، سپس تبخال جوانه می‏زند و گاه مراحلی از تب و حساسیت هم دیده می‏شود. در این مطلب با روش های کاملا طبیعی برای درمان تبخال آشنا می شوید.

درمان سریع تبخال با شیر سرد

شیر حاوی ترکیب شناخته شده‏ ای به نام لیزین است که با جذب شدن در پوست فعالیت ویروس منشأ تبخال را از کار می اندازد. استفاده موضعی از شیر باعث تنظیم pH پوست می شود و به بهبود سریع تبخال کمک می کند.

روش استفاده:یک گلوله پنبه را به شیر سرد آغشته کنید و روی تبخال لب بزنید. اجازه دهید ترکیبات شیر روی تاول ها تاثیربگذارد. نیازی به آبکشی نیست. این کار را هر روز دو تا سه بار تکرار کنید.

درمان سریع تبخال با گوجه فرنگی

 

آنتی ‏اکسیدان‏های موجود در گوجه فرنگی برای تحریک احیای سلولی قسمت های تبخال زده فوق ‏العاده است. این خواص آنتی اکسیدانی رشد میکروارگانیسم‏ها را متوقف می کند و سوزش و خارش تبخال لب را کاهش می دهد.

روش استفاده:یک برش گوجه ‏فرنگی تازه را روی تبخال لب قرار دهید. اجازه دهید نیم ساعت روی آن بماند و سپس با آب بشویید. این کار را هر روز دو بار تا زمانی که احساس بهبود کردید، تکرار کنید.

درمان سریع تب خال با ماست طبیعی

اسیدلاکتیک موجود در ماست طبیعی یک ترکیب موثر برای کنترل pH پوست لب هاست و مانع از رشد و تکثیر تبخال لب می شود. خواص موجود در ماست خارش ناشی از تبخال را تسکین می دهد و به درمان سریع عفونت کمک می کند.

روش استفاده: با مشاهده نخستین علایم تبخال لب مقداری ماست طبیعی و شیرین به پوست آن ناحیه بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *