چرا به بیماری استیل مبتلا می شویم

  • تب‌های نوسان‌دار، راش‌های پوستی (قرمز شدن قسمتی از پوست)، سالمون پچ، سینوویت یا  التهاب و ضحیم شدن سینوویم مفصلی از دیگر علائم این بیماری هستند این بیماری ممکن است باعث تجمع مایع در اطراف قلب و ریه شده و جان بیمار را به خطر ‌اندازد

 

یک متخصص طب فیزیکی گفت: بیماری استیل ممکن است باعث تجمع مایع در اطراف قلب و ریه شده و جان بیمار را به خطر ‌اندازد، همچنین این بیماری می‌تواند مفصل لگن را نیز می‌تواند درگیر کند.
دکتر محمد مسعود خالصی، درباره بیماری استیل با بیان اینکه این بیماری مربوط به التهاب مفصلی نوجوانی است، گفت: این بیماری قبل از ۱۶سالگی شروع شده و علت مشخصی و ریسک فاکتور خاصی ندارد و معمولا بیشترین شیوع آن در کودکان ۱ تا ۳ ساله است.

وی با تاکید براینکه علت این بیماری به طور کامل شناخته نشده است، ادامه داد: از علل احتمالی ابتلا به این بیماری علل میکروبی، علل ژنتیکی و یا علت خودایمنی یعنی مشکل در سیستم ایمنی بدن است که مورد آخر قوی‌ترین احتمال برای علت این بیماری را به خود اختصاص داده است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به اینکه این بیماری شایع‌ترین بیماری روماتولوژیک مزمن در اطفال است،اظهار کرد: علائم این بیماری شامل التهاب مفصل یعنی درد تورم و قرمزی مفاصل است که می‌تواند باعث محدودیت در حرکات فیزیکی افراد شود، همچنین این بیماری باید حداقل به مدت ۶ هفته ادامه داشته باشد، شروع این بیماری ناگهانی یا تدریجی است.

وی افزود: تب‌های نوسان‌دار، راش‌های پوستی (قرمز شدن قسمتی از پوست)، سالمون پچ، سینوویت یا  التهاب و ضحیم شدن سینوویم مفصلی از دیگر علائم این بیماری هستند این بیماری ممکن است باعث تجمع مایع در اطراف قلب و ریه شده و جان بیمار را به خطر ‌اندازد، همچنین این بیماری می‌تواند مفصل لگن را نیز می‌تواند درگیر کند.

خالصی با اشاره به اینکه این بیماری انواع مختلف دارد، بیان کرد: ۱-شروع سیستمیک که با علائم تب، ضعف، خستگی، کاهش وزن، بزرگ شدن غدد لنفاوی و سایر علائم عمومی بیماری همراه است۲-الیگوآرتیکولار(التهاب چهار مفصل یا کمتر)، پلی‌آرتیکولار(التهاب ۵ مفصل و بیشتر).

وی با اشاره به اینکه برای تشخیص بیماری باید حتما آزمایش‌های خونی انجام و فاکتورهای التهابی بررسی شوند، خاطرنشان کرد: وجود بیماری‌های عفونی مانند تب مالت نیز حتما باید مورد بررسی قرار گیرند،  رادیوگرافی یا تصویربرداری از دیگر روش‌های تشخیص بوده و بنا به تشخیص پزشک ممکن است سی‌تی اسکن، ام‌آر‌آی، سونوگرافی و یا اکوکاردیوگرافی نیز انجام شود.

این متخصص طب فیزیکی اضافه کرد: برای درمان این بیماری حتما باید تحت نظر پزشک داروهای ضد التهاب، داروهای تعدیل‌کننده سیستم ایمنی، فیزیوتراپی، و کاردرمانی انجام شود که هریک از این درمان‌ها در شرایط  مختلف برای این بیماران استفاده می‌شود.طبنا

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *