چطور بهترین لوستر را بخریم

  • انتخاب رنگ لامپ و نورپردازی فضا هم در زیباسازی محیط خیلی مهم است. حتما از لامپ‌های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نورپردازی استفاده کنید تا هم نور یک‌رنگ لوستر چشم‌تان را ناراحت نکند و هم رنگ دکوراسیون منزل‌تان تحت تاثیر قرار نگیرد.

 

 

امروزه با مجلل و مدرن شدن فضای داخلی خانه‌ها استفاده از اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی در دکوراسیون منزل بیش از پیش باب شده است. در این میان انتخاب لوستر زیبا و مناسب برای فضاهای مختلف خانه هم در زیبایی و هم در روشنایی‌بخشی نقش خیلی مهم و اساسی‌ دارد اما همین‌طور که انتخاب بجا و درست لوستر در زیبا نشان دادن محیط موثر است، انتخاب نادرست و اشتباه هم باعث شلوغی و بدجلوه کردن آن می‌شود.

 

۱. چرایی خرید لوستر
هدف‌تان از خرید چیست؟ برای تامین نور و روشنایی منزل‌تان اقدام به خرید لوستر کرده‌اید یا اینکه به دنبال یک آکسسواری و وسیله‌ای برای زیبایی و تزیین فضای خانه‌تان هستید؟ شاید هم به هر دوی‌شان فکر می‌کنید. پس اول ببینید که قصدتان از تهیه لوستر چیست و بعد برای خرید آن اقدام کنید؛ چون هدف‌تان هر چه که باشد باید متناسب با آن خرید کنید؛ وسیله‌ای که تنها جنبه تزیینی در خانه‌تان را دارد یا شیئی روشنایی‌بخش یا شاید هم هردو.

 

۲. اندازه لوستر
بزرگی و کوچکی لوستر انتخابی‌تان کاملا بستگی به فضای نشیمن‌تان دارد. در فضاهای بزرگ دست‌تان برای تعیین اندازه لوستر باز است و در عوض برای فضاهای کوچک باید لوسترتان شاخه‌ها و چراغ‌های کمتری داشته باشد؛ چون اگر نور و روشنایی‌تان زیاد باشد، مجبور می‌شوید بعضی از لامپ‌ها را باز یا خاموش کنید که این کار جلوه زشت و نازیبایی به آن می‌بخشد.

 

۳. سبک لوستر
هنگام انتخاب لوستر سبک دکوراسیون‌تان را در نظر بگیرید. لوسترهای کوچک و اسپرت که غالبا روشنایی کمتری دارند و در ترکیب‌شان فلز یا چوب به کار رفته مناسب خانه‌های مدرن هستند و در مقابل لوسترهای بزرگ، کلاسیک و پرنور که معمولا بلوری و کریستال هستند، هماهنگی بیشتری با دکوراسیون و سبک چیدمان خانه‌های سنتی دارند. به یاد داشته باشید هماهنگی آباژورها با نوع لوستر هم در زیبایی فضای‌تان خیلی موثر است. اگر در فضای پذیرایی‌تان از آباژورهای پایه‌دار یا رومیزی با پارچه‌هایی با طراحی مدرن استفاده کرده‌اید، باید از لوستری مدرن که طراحی زیبا و خاص دارد، کمک بگیرید.

۴. توجه به رنگ‌ها در لوستر
رنگ، مدل و سبک لوستر باید هماهنگ با سایر وسایل خانه در نظر گرفته شود. توجه کنید لوستر انتخابی‌تان جدید، به روز و زیبا باشد و در عین حال با چند مدل دکوراسیون همخوانی داشته باشد تا اگر پرده و مبلمان‌تان را عوض کردید، مجبور به تعویض لوسترتان نشوید.

 

۵. سادگی و استاندارد بودن لوستر
هنگام انتخاب لوستر حتما دقت کنید حباب‌های استاندارد و تا جای ممکن ساده‌ای داشته باشد. درواقع حباب‌های لوستر باید طوری باشد که اگر خدایی ناکرده یکی از آنها شکست، نمونه مشابه آن قابل تهیه از بازار باشد و به خاطر آن مجبور به تعویض کل لوستر نشوید. یک دلیل دیگر برای سادگی حباب‌ها هم اینکه نظافت و گردگیری‌شان راحت و بدون دغدغه باشد؛ خلاصه اینکه لوستر خوب لوستری است که هم تک و خاص بوده و هم اندازه و شکل حباب‌هایش استاندارد و به روز باشد.

۶. ارتفاع سقف برای نصب لوستر
توجه به ارتفاع و بلندای سقف هنگام انتخاب لوستر خیلی مهم است. اگر سقف پذیرایی‌تان بلند است، لوسترهای آویزدار و چند طبقه انتخاب خوبی برای منزل‌تان شماست و اگر سقف کم‌ارتفاعی دارید، پیشنهاد ما به شما تهیه لوستر سقفی است که هم کوتاهی سقف شما کمتر نشان داده شود و هم اینکه مزاحمت برای اهالی خانه ایجاد نکرده و تبدیل به یک مانع نشود و در ضمن زیبایی آن تحت‌ تاثیر فضای کم‌ارتفاع قرار نگیرد. در این میان کمک گرفتن از دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با لوستر در خانه‌‌های با سقف کوتاه روش بسیار خوبی برای تنظیم نور فضاست.

 

۷. سقف‌های گچبری برای لوستر
اگر سقف اتاق نشیمن‌تان گچبری شده و تزییناتی دارد، یک لوستر ساده و بدون شلوغی مناسب حال شماست؛ چون استفاده از یک لوستر خیلی پرکار در کنار تزیینات سقف باعث شلوغی بیشتر اتاق می‌شود و شلوغی زیاد هم مساوی است با خستگی چشم و بالطبع خسته‌کننده شدن دکوراسیون.

۸. خرید لوستر برای اتاق خواب و آشپزخانه
انتخاب لوسترهایی که چوب در طراحی آنها به کار رفته تناسب خیلی زیادی با فضای آشپزخانه و اتاق خواب دارد؛ چون در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هماهنگی لازم بین فضا و لوستر صورت می‌گیرد. نکته دیگر اینکه برای اتاق خواب لوستری انتخاب کنید که نور آن رو به سمت بالا باشد تا روشنایی کاملا ملایم به محیط خواب شما تابانده می‌شود و برای آشپزخانه لوستری با شاخه‌های رو به پایین تهیه کنید تا بیشترین نور ممکن به فضا برسد و امورات این قسمت حساس خانه با دقت و ایمنی لازم صورت پذیرد.

 

۹. لامپ‌های لوستر
انتخاب رنگ لامپ و نورپردازی فضا هم در زیباسازی محیط خیلی مهم است. حتما از لامپ‌های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نورپردازی استفاده کنید تا هم نور یک‌رنگ لوستر چشم‌تان را ناراحت نکند و هم رنگ دکوراسیون منزل‌تان تحت تاثیر قرار نگیرد.

۱۰. تعداد لوستر
اگر فضای پذیرایی‌تان کوچک و جمع‌وجور است باید لوسترتان را طوری انتخاب کنید که اندازه و میزان نور آن برای کل فضای‌تان کافی باشد اما اگر فضای پذیرایی‌تان بزرگ و جادار است، کمک گرفتن از چند لوستر کوچک به جای یک لوستر بزرگ فوق‌العاده زیباست.

۱۱. تنظیم نور و روشنایی لوستر
روشنایی و نور کم یا زیاد هردو به یک اندازه در فضای منزل اشتباه و ناراحت‌کننده است. پیشنهاد می‌کنیم از کلیدهای تنظیم‌کننده نور برای لوسترتان استفاده کنید. با این کار هم به دلخواه می‌توانید نور فضای‌تان را زیاد و کم کنید و هم در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *