بهترین راه برای پیشگیری از دیابت رژیم غذایی گیاه خواری است

  • کارشناسان بهداشتی می‌گویند: رژیم‌های گیاهی غنی از فیبراند که دارای منافع بسیاری هستند؛ مصرف غذاهای مملو از فیبر سبب کاهش اشتهای افراد دیابتی و سیری طولانی تر این افراد می‌گردد.

 

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان نشان داده است، پیروی از رژیم گیاه‌خواری خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و ناراحتی‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان دانشگاه واشنگتن دی سی، یک رژیم غذایی گیاه خواری متعادل با تکیه بر اصول کلی چربی کم، فیبر زیاد و کربوهیدرات به مقدار زیاد می‌تواند برای بیماران دیابتی مناسب باشد.

افزایش چربی شکمی، توانایی بدن را برای استفاده از انسولین کاهش می‌دهد و سبب افزایش تجمع قند در جریان خون می‌گردد.

مطالعه‌ای که اخیراً در برنامه  پیشگیری از دیابت انجام گردید، نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم چرب و کم کالری همراه با  ورزش متوسط موجب کاهش چشمگیر خطر ابتلا به دیابت تا بیش از 50 درصد می‌شود.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند: رژیم‌های گیاهی غنی از فیبراند که دارای منافع بسیاری هستند؛ مصرف غذاهای مملو از فیبر سبب کاهش اشتهای افراد دیابتی و سیری طولانی تر این افراد می‌گردد.

همچنین مطالعات قابل توجهی در مورد نقش فیبر در کنترل بیماری دیابت انجام شده است؛ مطالعات تغذیه‌ای  اخیر نشان می‌دهد که  بیماران دیابتی  روزانه  باید 9 وعده سبزی و میوه و تا 6 وعده غلات سبوس دار استفاده کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *