برای لاغر شدن شنا کنیم

 

 

  • در عمقی تمرین کنید که کمر تا سینه تان در آب باشد. کفش شنا بپوشید. در صورت سبکی تمرین، به دست و پایتان وزنه ببندید. هنگام افزایش سرعت برای تشدید فشار تمرین، شکل صحیح حرکت را خراب نکنید. در آغاز کار، تمرینات بالاتنه و پایین تنه را جداگانه انجام دهید.

 

شنا کردن در آب با اینکه کار مشکلی نیست اما فشار زیادی به عضلات بدن وارد می‌کند و آن هم به دلیل فشار آب است. با استفاده از حرکات ورزشی مخصوص آب، تمام اندام‌های بدن به یک اندازه درگیر می‌شوند و با ادامه دادن این حرکات به صورت مداوم(دو تا سه بار در هفته) می‌توانید چربی‌های اضافی بدن خود را از بین ببرید و به تناسب اندام بیشتر نزدیک شوید. به طور متوسط 10 دقیقه انجام حرکات ورزشی آبی در حدود 100 کالری انرژی مصرف می‌کند.

رعایت چند نکته برای اثربخشی بیشتر این تمرینات ضروری است.

در عمقی تمرین کنید که کمر تا سینه تان در آب باشد. کفش شنا بپوشید. در صورت سبکی تمرین، به دست و پایتان وزنه ببندید. هنگام افزایش سرعت برای تشدید فشار تمرین، شکل صحیح حرکت را خراب نکنید. در آغاز کار، تمرینات بالاتنه و پایین تنه را جداگانه انجام دهید.

حرکات مخصوص شنا برای سوزاندن کالری

رقص

1. حرکت پایین تنه

پاهایتان را باز کنید و مثل کسی که چیزی را در زیر پا له می‌کند، زانوهایتان را بالا بیاورید. با هر گام، کف پایتان، کف استخر را لمس کند. این تمرین، برای عضلات ران و باسن، عالی است.

2. حرکت بالاتنه

دستهایتان را به صورت کشیده در اطراف بدن نگه‌دارید. به صورت متناوب، به طرف بالا ببرید و دوباره به حالت اول بازگردید . هنگام پایین رفتن، عضلات زیربغل و پشت بازو و هنگام بالا آوردن، عضلات سرشانه و جلو بازویتان بکار می‌افتند.

برای تشدید تمرین، از دستکشهای شنا استفاده نمایید.

پرش قورباغه ای

1. حرکت پایین تنه

پاهایتان را باز کنید. مثل قورباغه بپرید و زانوهایتان را تا سطح آب بالا بیاورید. در پایان، کف پاهایتان در تماس با کف استخر باشند. عضلات شکمتان لذت زیادی از این تمرین خواهند برد!

2. حرکت بالاتنه

در زیر سطح آب، دستهایتان را طوری کنار هم بگیرید که به‌شکل یک قاشق درآیند. در حالیکه جهت این قاشق رو به پایین است، دستهایتان را پایین بکشید، سپس با تغییر جهت این قاشق رو به بالا، دستهایتان را متناوبا به سمت چپ و راست، بالا بیاورید. هرگز دستهایتان را از آب بیرون نیاورید. این تمرین، فشاری فوق العاده بر عضلات پهلو می آورد.

برای تشدید تمرین، از دستکش شنا و برای حداکثر فشار از راکتهای شنا استفاده کنید.

حرکت اسکات

1. حرکت پایین تنه

پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، و حرکت اسکات را اجرا کنید. یعنی حالت نیمه نشسته به خود بگیرید. عضلاتتان را منقبض کنیدو سپس بایستید. فشاری فوق‌العاده را بر عضلات ران و باسن احساس خواهید کرد!

2. حرکت بالاتنه

دستهایتان را به طرف بالا، صاف نگه دارید و با هر بار نشستن دستان خود را نیز پایین بیاورید. این حرکت، عضلات زیربغل و سرشانه را به‌کار می اندازد.

برای تشدید تمرین، از دستکش شنا، راکت شنا یا دمبل‌های مخصوص آب استفاده نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *