برای فروش بهتر کتاب های الکترونیکی این 10 ترفند را یاد بگیریم

  • در کتاب اطلاعات نوسنده را ذکر کنید: در دو-سه جمله نویسنده را برای مخاطب شرح دهید؛ اطلاعات تماس با نویسنده مثل آدرس شبکه اجتماعی‌اش را برای خواننده درج کنید؛ کتاب‌های دیگر نویسنده را نیز حتما به خواننده معرفی کنید.

 

به نقل از پابلیشرزویکلی، بازاریابی یکی از اساسی‌ترین نکات در موفقیت فروش یک کتاب است و آنقدر که مسئله بازاریابی اهمیت دارد، زمان گذاشتن برای نوشتن کتاب اهمیت ندارد.

مارک کروکر نویسنده کتاب «اسرار موفقیت نشر کتاب الکترونیک» به طور مفصل درباره این نکات با محوریت کتاب‌های الکترونیک بحث کرده است که سایت پابلیشرزویکلی با اقتباس از این کتاب 10 نکته برای موفقیت فروش یک کتاب الکترونیک اعلام کرده است.

به نوشته این سایت برای اینکه فروش و بازاریابی کتاب‌های دیجیتال به صورت اتوماتیک درآید و به اصطلاح بتوانیم آن را در حالت اتوپایلوت (خلبان خودکار) بگذاریم باید به این نکات توجه کرد:

1. در کتاب اطلاعات نوسنده را ذکر کنید: در دو-سه جمله نویسنده را برای مخاطب شرح دهید؛ اطلاعات تماس با نویسنده مثل آدرس شبکه اجتماعی‌اش را برای خواننده درج کنید؛ کتاب‌های دیگر نویسنده را نیز حتما به خواننده معرفی کنید.

2. گروه ایجاد کنید: با راه‌اندازی گروه‌های اجتماعی در شبکه‌های مجازی یا در دنیای واقعی و اضافه کردن نشانی آنها می‌توانید خوانندگان را به اشتراک کتاب و ایجاد انگیزه برای خواندن کارهای بعدی ترغیب کنید. وقتی یک مشتری کتاب شما را خریداری کند در صورت وجود گروه به طور حتم تعداد کتاب‌های فروخته شده افزایش خواهد یافت.

3. یک فصل از کتاب‌های دیگر را اضافه کنید: وقتی خواننده کتاب شما را بخواند و آن را دوست داشته باشد، می‌خواهد کتاب‌های بیشتری از شما داشته باشد. با آوردن یک فصل از کتاب‌های دیگر می‌توانید میزان علاقمندی برای خریدن کتاب جدید را بیشتر کنید.

4. فصل منتخب را با یک نویسنده دیگر معامله کنید: بسیاری از نویسنده‌ها معمولاً دوستانی دارند که آن‌ها هم نویسنده هستند که اغلب اوقات در همان ژانر فعالیت دارند. با ایجاد ارتباط بین این نویسنده‌ها به طور حتم در شغل خود برای بازاریابی کتاب‌های بیشتر محیط قابل رشد ایجاد خواهید کرد.

5. به کتاب‌های الکترونیک قطب‌نمای پیشرفته وصل کنید: در حقیقت لینک‌ها و هایپرلینک‌ها در دنیای مجازی همان قطب‌نماهای دنیای شیشه‌ای محسوب می‌شوند که نویسنده‌ها و ناشران می‌توانند با استفاده از این لینک‌ها مخاطب خود را راهنمایی کنند. به عبارت دیگر مثلاً ناشر می‌تواند برای عناوین هر کدام از فصول لینکی ایجاد کند تا خواننده برای پیدا کردن فصل مورد نظر دچار سردرگمی نشود.

6. یک کتاب رایگان پیشنهاد کنید: در فروش کتاب‌های الکترونیک سعی کنید در سایت یا فروشگاه آنلاین خود یک سری کتاب‌های رایگان نیز برای مشتری‌ها در نظر بگیرید. هرچند ممکن است این کتاب‌ها از نظر قیمت ارزشی نداشته باشند، ولی همین کار کوچک در نظر مشتری بزرگ جلوه خواهد کرد. این کتاب‌های رایگان نقش همان طعمه برای ماهیگیری را بازی می‌کند.

7. از ویراستاران با تجربه استفاده کنید: همیشه موفقیت یک کتاب چه الکترونیکی باشد، چه چاپی، به نوشتن کلمات بر اساس فرهنگ و زبان عامیانه مردم بستگی دارد. وقتی شما نتوانید کلمات ساده و صحیح را استفاده کنید، به طور حتم نخواهید توانست مخاطب را جذب کنید. سعی کنید از ویراستارانی استفاده کنید که تجربه کتاب‌هایی با همان ژانر مورد نظر را داشته باشند.

8. با خوانندگان بتا کار کنید: «خواننده بتا» همان کس یا کسانی هستند که قبل از رسیدن کتاب به دست مشتری، کتاب نوشته شده را می‌‌خواند و درباره آن نظر می‌دهد. در اکثر انتشاراتی‌ها این پیش‌خوان‌های کتاب همیشه وظیفه مهمی دارند. یعنی کتاب را قبل از انتشار می‌خوانند و بازخورد آنها در حقیقت بازخورد عموم مردم محسوب می‌شود.

9. در قیمت‌گذاری حساسیت ویژه داشته باشید: همیشه قیمت‌گذاری در کتاب‌ها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که خیلی‌ها به آن توجه ندارند. یعنی کتاب‌ها بر اساس حجم قیمت‌گذاری می‌شوند. بعضی مشتری‌های کتاب همیشه قیمت پایین کتاب را به نویسنده ترجیح می‌دهند و بعضی هم از خریدن کتابه‌ای با قیمت پایین می‌ترسند، چون فکر می‌کنند قیمت پایین به خاطر کیفیت پایین محتوای آن است. شما باید با تنوع قیمت‌گذاری بتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید و وقتی مشتری با نویسنده آشنا شود در آن صورت دیگر قیمت‌گذاری چندان حساسیت نخواهد داشت.

10. کتاب‌ها را قبل از انتشار پیش فروش کنید: قبل از اینکه کتاب را منتشر کنید، همیشه یک سری سفارش‌های پیش فروش اعلام کنید. پیش فروش برای کتاب‌های جدید به مشتری القا می‌کند که کتاب کیفیت و محتوای غنی دارد. ناشران موفق وقتی می‌خواهند کتابهای جدید را منتشر کنند، یک لیستی از کتاب‌های در دست انتشار برای مشتری اعلام می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *