برای روشن و سفید کردن پوست ماسک حنا درست کنیم

  • در محیط اسپری به رنگ مطلوب خواهد رسید. در محیط گرم و مرطوب رنگدانه‌ها شروع به فعالیت می‌کنند. برای رنگ گرفتن نیاز به زمان دارد. ماندگاری طولانی مدت دارد؛ بنابراین در هنگام استفاده از حنا حتماً دستکش بپوشید، زیرا لکه آن بر روی لباس و یا پرده حمام به سختی پاک خواهد شد.

 

حنا گیاهی پر از خاصیت و فواید برای پوست و مو می باشد، عده ای از نا برای تقویت موهای خود استفاده می کنند و عده ای هم از ماسک حنا برای سفید شدن پوست خود استفاده می کنند. توسط عده ای از کارشناسان توضیح کاملی درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند داده اند، ما برای شما اطلاعات لازم درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند فراهم کرده ایم.

عده ای از بانوان از ماسک های مختلف برای روشن شدن و سفید شدن پوست استفاده می کنند یکی ازاین ماسک ها ماسک حنا و کلاب است که حنا پوست را سفید می کند، ماسک حنا و گلاب و ماست جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود :

مواد لازم برای هر بار استفاده از این ماسک :

ماست کم چرب : یک قاشق غذا خوری

حنای بی رنگ : یک قاشق مربا خوری

گلا ب : دو سه قطره

این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.

اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود، در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید و خواهید دید که حنا پوست را سفید می کند.

اگر می‌خواهید موهای سالم و زیبایی داشته باشید، یکی از روش‌های امن دستیابی به آن، استفاده از حنا است. در پاکستان، ایران، یمن، مراکش، هند، خاورمیانه، جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا، از زمان‌های دور، مردم از حنا استفاده می‌کردند و در مناطق گرم آب و هوایی، با قرار دادن حنا بر روی دست و پاها سعی می‌کردند، آنها را خنک کنند. در برخی از فرهنگ‌ها نیز در جهیزیه عروس حتماً حنا وجود داشت و شب قبل از عروسی، دستان عروس و گاهی داما د را با حنا طراحی می‌کردند. در برخی آیین‌های مذهبی نیز از حنا استفاده می‌شود. حنا علاوه بر زیبا کردن رنگ مو به عنوان یک گیاه درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و مو را تقویت می‌کند. همچنین ضدقارچ است، شوره سر را کاهش می‌دهد، خشکی پوست را برطرف می‌کند و موجب درخشش و سلامت موها می‌شود.

رنگ حنا مانند رنگ‌های شیمیایی نیست و تقریباً موها را قرمز رنگ می‌کند و با آن نمی‌توان موها را روشن کرد. رنگ آن بر روی موها به رنگ موها بستگی دارد؛ مثلاً اگر حنا را روی موهای سفید قرار دهید، نارنجی خواهد شد و روی موهای مشکی وقهوه‌ای، کمی تن قرمزی ایجاد خواهد کرد. قرار دادن حنا روی موهای بلوند موها را قرمز خواهد کرد. استفاده از حنا به عنوان رنگ مو، علاوه بر کاهش هزینه بسیار ایمن است و در مقایسه با رنگ موهای شیمیایی بی‌ضرر خواهد بود.

ویژگی‌های حنا

در محیط اسپری به رنگ مطلوب خواهد رسید. در محیط گرم و مرطوب رنگدانه‌ها شروع به فعالیت می‌کنند. برای رنگ گرفتن نیاز به زمان دارد. ماندگاری طولانی مدت دارد؛ بنابراین در هنگام استفاده از حنا حتماً دستکش بپوشید، زیرا لکه آن بر روی لباس و یا پرده حمام به سختی پاک خواهد شد.

بیش از هزاران سال زنان مصری در سه ماه سوم بارداری شکم خود را با حنا طراحی می‌کردند. آنان معتقد بودند که با اینکار زایمانی ایمن خواهند داشت و نوزاد سالم و شادی به دنیا خواهند آورد. طول عمر و ماندگاری حنا بر روی پوست و مو به نوع و شیوه زندگی افراد بستگی دارد؛ مثلاً اگر شغل شما به گونه‌ای است که دائم در استخرهای شنا، سونا و یا حمام هستید، ماندگاری آن کمتر خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی از روی بدن محو خواهد شد. به عنوان یک قاعده کلی می‌توان گفت طرح‌های حنا بر روی صورت و گردن، ظرف مدت یک هفته از بین می‌روند؛ زیرا اپیدرم در این مناطق نازک‌تر است. طرح‌های حنا بر روی بازوها بیش از دو هفته دوام خواهند داشت؛ زیرا پوست این مناطق تیره است و کمتر در معرض شستشو قرار دارد. زمانی که به طور طبیعی سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند، حنا نیز از روی پوست محو خواهد شد.

حنا، خاصیت ضدمیکروبی دارد و مانع از دست رفتن آب بدن می‌شود. همچنین سفت‌‌کننده پوست است و به درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند. از نازک شدن موها نیز پیشگیری کرده و برای درمان آرتروز و جذام مفید است. امروزه در تهیه بسیاری از رنگ‌ موها و شامپوها و محصولات پوستی و رنگ‌های خالکوبی و مرطوب‌کننده‌ها از حنا استفاده می‌شود. علاوه بر خواص درمانی از ۲۱۰۰ سال قبل از میلاد، از حنا برای تزئین و طراحی بدن استفاده می‌کردند. در عصر مغول برای تزئین بدن شاهان و ملکه‌ها، از حنا استفاده می‌شد.

حنا خاصیت خنک‌کنندگی دارد و عاری از هر نوع ماده شیمیایی است. از جوشانده برگ‌های حنا برای رفع پیله‌دندان استفاده می‌شود، کافی است آن را در دهان قرقره کنید.

این گیاه برای درمان بیماری‌های سر، چشم و دهان مفید است و ترکیب آن با برگ گردو، سردرد را درمان می‌کند. در هند و چین از برگ‌های حنا، برای درمان یرقان استفاده می‌شود. جوشانده ریشه آن مدر و برای نرم کردن سینه و برونشیت بسیار مفید است. جوش، کورک و جای زخم‌های کهنه را به راحتی می‌توان با حنا درمان کرد و گاهی برای خشونت صدا تجویز می‌شود. ریشه خشک‌شده حنا می‌تواند ناراحتی‌های چشمی را برطرف کند.

در اندونزی از برگ‌های له‌شده آن برای درمان عفونت ناخن‌ها استفاده می‌شود و برای رفع خارش پوست نیز مفید خواهد بود. در فیلیپین، هم روغن و هم پودر آن برای التیام زخم و رفع خونمردگی به کار می‌رود.

برخی معتقدند که دم کرده برگ حنا، اضافه وزن را کاهش می‌دهد و ترکیب آن با روغن زیتون و مالیدن آن روی موها، موجب رشد مجدد موهای ریخته می‌شود. جوشانده برگ حنا به بهبود بیماری طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار کمک می‌کند و رشد ناخن‌ها را افزایش می‌دهد.

درختچه این گیاه گرمسیری در مراکش، مصر، تونس، آسیا، هند و ایران می‌روید و معمولاً سالانه می‌توان ۲ الی ۳ مرتبه از آن برداشت کرد. حنا آرام‌بخش و خواب‌آور عمیق است و از ترکیبات آن در داروها استفاده می‌شود.

خاصیت حنا

حنا دارای خواص متعددی است: هم‌زمان موها را رنگ‌ می‌کند و به آنها حالت نرمی و درخشندگی می‌بخشد. علاوه بر آن، خاصیت ضدقارچی دارد و میزان شوره سر یا تشکیل پوسته سر را کاهش می‌دهد، پوست سر را نرم می‌کند، کمی از پیچ و تاب موهای مجعد می‌کاهد و به حالت گرفتن موها کمک می‌کند. حنا به عنوان یک منبع طبیعی رنگ، موها را به رنگ قرمز زیبا و طبیعی در می‌آورد و همچون رنگ موهای مصنوعی عمل نمی‌کند. در واقع، ساقه مو را با رنگ قرمز درخشانی می‌پوشاند و با استفاده مکرر این رنگ پررنگ‌تر خواهد شد.

حنا نمی‌تواند مو را روشن‌تر کند. به علاوه، روی موهای تیره رنگ قرمز یا سایه متمایل به قرمزی ایجاد می‌‌کند. استفاده از حنا روی موهای مشکی یا قهوه‌ای سوخته، مو را به رنگ قهوه‌ای روشن یا مشکی بور در می‌آورد که سایه متمایل به قرمزی نیز در زیر نور آفتاب مشاهده می‌شود. موهای بلوند با استفاده از حنا به رنگ قرمز طبیعی در می‌آیند و اگر روی موهای قرمز رنگ (حنایی رنگ) استفاده شود، رنگ قرمز مو را پررنگ‌تر و قرمز‌تر می‌کند. حنا موهای قهوه‌ای را بسته به تیرگی و روشنی از یک قرمز طبیعی تا روشن یا قهوه‌ای متوسط تغییر رنگ می‌دهد. اگر حنا روی موهای سفید استفاده شود، مو را به رنگ نارنجی، قرمز طبیعی یا قرمز پر رنگ در می‌آورد.

چگونه از حنا استفاده کنیم؟

استفاده از حنای طبیعی برای نرمی و رنگ‌آمیزی مو نیازمند صبر و کمی یادگیری است. حنا برای رنگدهی مطلوب، نیاز به محیط اسیدی و محیط‌های گرم و شرجی (مرطوب) دارد و برای آنکه رنگ طبیعی خود را آزاد کند، نیازمند زمان است و باید به آن مدت زمان لازم داده شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *