با 7 پیشنهاد حافظه خود را تقویت کنیم

 

  • افکار ثبت می‌توانند حافظه شما را تقویت کنند. یک پژوهش در دانشگاه هارواد نشان داد استفاده از واژگان مثبتی مانند حکمت و مهارت تاثیر بیشتری در یادآوری امور نسبت به واژگان منفی مانند فراموشی و آلزایمر(Alzheimer) داشته‌اند.

میان بالا رفتن سن و کاهش کارایی حافظه رابطه مستقیمی وجود دارد و دانشمندان ثابت کرده‌اند که هر چه سن افراد بالاتر می‌رود، توانایی حافظه آنها کاهش می‌یابد.
روزنامه گاردین بریتانیا مقاله‌ای شامل مجموعه‌ای از 7 نصیحت را که پزشکان برای تقویت حافظه توصیه می‌کنند، منتشر کرد. متخصصان باور دارند به کارگیری این پیشنهادات، نتایج رضایت‌بخشی در افرادی که احساس می‌کنند روز به روز حافظه‌ آنها ضعیف‌تر می‌شود، دارند.

منظم بخوابید
سعی کنید خواب خود را به یک فعالیت خاص پیوند بزنید. خوابیدن در زمان و مکان معین برای تقویت حافظه(Memory Improvement) رویدادی مفید است. فعالیت‌های حرکتی نیز در این زمینه بسیار موثرند. برای نمونه پزشکان به افرادی که می‌کوشند نواختن یک ساز موسیقی یا موتورسواری بیاموزند، توصیه می‌کنند فورا پس از تمرین‌ها بخوابند، زیرا که این امر سبب می‌شود این فعالیت‌های حرکتی به صورت خودکار در بدن حفظ شده و انجام شوند.

خودتان را کمتر خسته کنید
خود را از فعالیت‌هایی که شما را خسته کرده و تحت فشار قرار می‌دهند، اجتناب کنید. خستگی و فشار سبب ترشح هورمون‌هایی می‌شوند که حافظه را تضعیف می‌کنند.

چیز جدید یاد بگیرید
آموزش امور جدید مانند یادگیری یک زبان جدید یا دوره‌های کامپیوتر یا حل جدول کلمات متقاطع روند ادراک در عقل را فعال نگاه داشته و روی حافظه تاثیر مثبت می‌گذارد.

مثبت بیاندیشید
افکار ثبت می‌توانند حافظه شما را تقویت کنند. یک پژوهش در دانشگاه هارواد نشان داد استفاده از واژگان مثبتی مانند حکمت و مهارت تاثیر بیشتری در یادآوری امور نسبت به واژگان منفی مانند فراموشی و آلزایمر(Alzheimer) داشته‌اند.

خوب استراحت کنید
استراحت کافی به پردازش بهتر داده‌ها در مغز انسان کمک می‌کند. دانشمندان آلمانی ثابت کردند فردی که حجم زیادی از اطلاعات را دریافت می‌کند، پس از یک استراحت کوتاه آنها را بهتر به یاد می‌آورد.

فعالیت اجتماعی بکنید
یافته‌های دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد فعالیت اجتماعی و دوری از تنهایی به تقویت حافظه کمک می‌کند. افراد گوشه‌گیر که فعالیت اجتماعی چندانی ندارند، به مراتب حافظه ضعیف‌تری نسبت به افراد اجتماعی دارند.

خوب غذا بخورید
متخصصان رژیم‌های غذایی می‌گویند رژیم‌های غذایی حاوی سبزیجات، میوه‌جات، روغن زیتون و ماهی در تقویت حافظه نقش پررنگی دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *