با وجود این علائم ورم پا را جدی بگیرید

با وجود این علائم ورم پا را جدی بگیرید

با وجود این علائم ورم پا را جدی بگیرید
با وجود این علائم ورم پا را جدی بگیرید

لازم است بدانید ورم پا تنها مربوط به مشکلات خود پا نمی شود و نشانه بیماری قلبی نیز می باشد در این مطلب اشاره می کنیم با وجود این علائم ورم پا را جدی بگیرید .

 

تورم پا علل مختلفی دارد و در نتیجه سبک زندگی نادرست است همچنین زنگ خطر برخی بیماری ها محسوب می شود.

پاهای متورم می‌توانند موجب رنج و ناراحتی بسیاری از افراد شوند اما قبل از اینکه بدترین شرایط را در نظر بگیرید به این نکته توجه کنید که اعمال به ظاهر ساده و بی‌خطری مانند ایستادن برای مدت طولانی‌ نیز می‌توانند موجب تورم در پاها شوند، ورم در پاها زمانی ایجاد می شود که مایعات اضافی بدن در قسمت پایینی پاها جمع می شود که این شرایط می‌تواند به دلایل مختلفی بروز کند در ادامه با برخی علل تورم پا بیشتر آشنا می‌شوید.

 

بلایی که ایستادن های طولانی بر سر پایتان می آید

اگر ایستادن‌های طولانی‌مدت بخشی از شغل شماست، احتمال بیشتری وجود دارد که گرفتار تورم در پاهای خود شوید. زمانی که پاها حرکت نمی‌کنند، گردش خون در پاها کند می‌شود و در نتیجه، مایع اضافی در پاها باقی می‌ماند.

افرادی که ساعت های طولانی را در حالت نشسته سپری می‌کنند از این عارضه در امان نیستند. خمیده نگه داشتن پاها برای مدتی طولانی می‌تواند در گردش خون اختلال ایجاد کند، برای اجتناب از این نوع تورم باید پاها را پس از 20 یا 30 دقیقه بی‌تحرکی حرکت دهید، انداختن پاها روی یکدیگر نیز می‌تواند در بروز ورم در پاها نقش داشته باشد.

 

کفش تنگ بپوشید، پایتان ورم می کند

زمانی که از کفش‌های تنگ استفاده می‌کنید، مواجهه با تاول‌ها تنها نگرانی شما نخواهند بود. کفش‌های تنگ موجب تورم در پاها نیز می‌شوند.کفش‌های تنگ گردش خون را محدود می‌کنند، که به تجمع مایع منجر می‌شود. از پوشیدن کفش‌های تنگ و نمونه‌هایی که با شکل پای شما مطابقت ندارند، پرهیز کنید.

 

عفونت ها و تورم پا

تورم پاها می‌تواند به‌واسطه عفونت‌های قارچی و باکتریایی شکل گرفته باشد. تورم ناشی از عفونت‌ها به‌طور معمول با راش‌های پوستی و قرمزی پوست همراهی می‌شود.

 

پای چاق ها ورم می کند

هنگامی که وزن شما افزایش می‌یابد، بدن باید برای پشتیبانی از وزن اضافه سخت‌تر کار کند. این فشار اضافه روی پاها موجب تورم می‌شود. در حقیقت، بانوان باردار به همین دلیل است که تورم در پاهای خود را تجربه می‌کنند.در این مورد، کاهش وزن در بازگرداندن اندازه عادی به پاها کمک حال شما خواهد بود. عادات غذا خوردن خود را تغییر دهید و انجام ورزش را آغاز کنید.

 

ورم پا زنگ خطر یک بیماری قلبی

این شرایطی است که بر نیروی پمپاژ عضلات قلب تاثیرگذار است. تورم پاها یکی از نخستین نشانه‌های نارسایی احتقانی قلب است.در صورتی که تورم پاها با علائمی مانند خستگی، خس‌خس سینه، سرفه، افزایش وزن، و تکرر ادرار، به ویژه در شب‌ها، همراهی می‌شود، مراجعه به پزشک اهمیت دارد.

 

آسیب دیدگی ها و تورم پا

یک شکستگی یا آسیب‌دیدگی مفصلی می‌تواند موجب تورم در پاها شود. هنگام آسیب‌دیدگی، بدن خون را به ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته پمپاژ می‌کند تا به روند بهبودی کمک کند و این شرایط می‌تواند موجب بزرگ‌تر شدن پاها نسبت به حالت عادی شود.استفاده از کمپرس سرد روی ناحیه آسیب‌دیده یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش تورم و التهاب محسوب می‌شود.

 

نمک بخورید، پایتان ورم می کنید

همان‌گونه که ممکن است بدانید، مصرف زیاد سدیم احتباس آب در بدن را افزایش می‌دهد و این می‌تواند تورم در سراسر بدن و نه فقط پاها را موجب شود.بیش از 2,300 میلی گرم سدیم در روز مصرف نکنید. همچنین، برای کاهش مصرف سدیم باید مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید، زیرا سرشار از این ماده معدنی هستند.

 

در این مورد فوری به پزشک مراجعه کنید

اگر درباره دلیل تورم پاهای خود و اینکه آیا یک عفونت زمینه‌ساز این شرایط شده است یا خیر مشکوک هستید، مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط بهترین گزینه است.

 

مطلب مرتبط

ورم پا در دوران بارداری را رفع کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *