با ماساژ ژاپنی يا شياتسو چشم را قوی کنیم

he1803

 

  • تقويت بينايي و افزايش توان و قدرت ديد يكي از كاربردهاي اين ماساژ است كه امروزه توسط درمانگران طب مكمل به بيماران آموزش داده مي‌شود. براي استفاده از اين تكنيك كافي است از 3 انگشت اشاره، انگشت مياني و انگشت حلقه خود براي ماساژ عضلات بالايي چشم استفاده كنيد

ماساژ ژاپني يا شياتسو يكي از شيوه‌هاي درماني طب شرقي است كه براي درمان بسياري از بيماري‌هاي جسمي از قبيل تسكين و درمان درد مفاصل، اسپاسم‌هاي عصبي و سياتيك مورد استفاده درمانگران قرار مي‌گيرد. علاوه براين دراين شيوه درماني تكنيك‌هايي وجود دارد كه با استفاده از آنها مي‌توان موجب تقويت عملكرد اندام‌ها و اعضاي بدن شد.

تقويت بينايي و افزايش توان و قدرت ديد يكي از كاربردهاي اين ماساژ است كه امروزه توسط درمانگران طب مكمل به بيماران آموزش داده مي‌شود. براي استفاده از اين تكنيك كافي است از 3 انگشت اشاره، انگشت مياني و انگشت حلقه خود براي ماساژ عضلات بالايي چشم استفاده كنيد. براي اين كار كافي است 3 انگشت ذكر شده را درست در قسمت گودي بالاي چشم ميان پلك بالايي و ابروها قرار دهيد و خيلي آرام به ماساژ دوراني عضلات اين ناحيه بپردازيد. دريافت اين ماساژ 2 بار در روز و هر بار به‌مدت 3 دقيقه مي‌تواند تاثير زيادي بر تقويت عضلات چشم و افزايش توان ديد داشته باشد. علاوه بر اين، استمرار در انجام اين ماساژ به پيشگيري از ابتلا به آب مرواريد نيز كمك مي‌كند.

علاوه بر اين در تكنيك‌هاي ماساژ ژاپني يا شياتسو روشي وجود دارد كه به كمك آن مي‌توان سرگيجه‌هاي ناشي از نداشتن ‌تعادل مايع حلزوني گوش را درمان كرد. براي اين منظور كافي است با كمك انگشت اشاره نقطه‌اي كه پشت لاله گوش و در قسمت گودي لاله گوش قرار دارد را به‌مدت 30 ثانيه فشار دهيد و 30 ثانيه آن را رها كنيد. تكرار اين ماساژ به‌مدت 3 دقيقه مي‌تواند تاثير زيادي در كاهش سرگيجه و تنظيم مايع حلزوني گوش داشته باشد. ضمن آنكه استمرار در ماساژ اين نقطه از بروز سردردها و سرگيجه‌هاي اين‌چنيني نيز پيشگيري مي‌كند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *