با غذاها و مواد خوراکی پاک کننده آرایشی درست کنیم

pak1

  • تهيه شيرپاك‌كن از عسل انتخاب بسيار مناسبي است، زيرا اين شيرپاك كن علاوه‌بر آن‌كه مي‌تواند صورت شما را از آلودگي‌ها و لوازم آرايشي پاك‌سازي كند مي‌تواند موجب ترميم بافت‌هاي آسيب ديده و سلول‌هاي پوستي صورت‌تان شود.

شيرپاك كن‌ها از جمله پرمصرف‌ترين و پرطرفدارترين مواد بهداشتي- آرايشي محسوب مي‌شوند كه اكثر خانم‌ها و خانم‌هاي جوان از آن‌ها براي پاك‌سازي پوست صورت‌شان از موادآرايشي، انواع كرم‌ها و آلودگي‌هايي كه در طول روز روي پوست‌شان نشسته، استفاده مي‌كنند. شايد باورش براي‌تان سخت باشد اگر بدانيد مي‌توانيد انواع مختلف شيرپاك‌كن‌هاي گياهي و طبيعي را نه در بزرگ‌ترين لابراتوارهاي تخصصي جهان بلكه درهمين آشپزخانه كوچك آپارتمان خود تهيه كرده و از آن استفاده كنيد.


   اگر شفافيت پوست براي شما مهم است، بخوانيد

اگر دوست داريد پوستي با نشاط و لطيف داشته باشيد توصيه مي‌كنيم از شيرپاك كن شير استفاده كنيد. اين شيرپاك كن موجب پاك‌سازي تمامي منافذ پوست شما شده و با تغذيه و آبرساني مناسب به لطافت پوست‌تان نيز كمك مي‌كند. براي تهيه اين شيرپاك‌كن طبيعي احتياج به شير كم چرب و 20 مغز بادام داريد. مغز بادام را چرخ كرده و به‌صورت پودر در آوريد. سپس آن را با يك ليوان شير مخلوط كرده و به‌عنوان شير پاك كن استفاده كنيد. اين تركيب علاوه‌بر خاصيت پاك‌سازي موجب سفيد شدن پوست و شفافيت آن مي‌شود.


   با عسل شيرپاك‌كن بسازيد

تهيه شيرپاك‌كن از عسل انتخاب بسيار مناسبي است، زيرا اين شيرپاك كن علاوه‌بر آن‌كه مي‌تواند صورت شما را از آلودگي‌ها و لوازم آرايشي پاك‌سازي كند مي‌تواند موجب ترميم بافت‌هاي آسيب ديده و سلول‌هاي پوستي صورت‌تان شود. براي تهيه اين شيرپاك كن كافي است 2 قاشق غذاخوري عسل را كه در حرارت معمولي نگهداري شده و رقيق شده را با يك ليوان شير و يك زرده تخم مرغ خوب مخلوط كنيد و پس از يك‌دست‌شدن از آن براي پاك كردن صورت‌تان استفاده كنيد. اين تركيب را مي‌توانيد به‌مدت يك هفته درون يخچال نگهداري و استفاده كنيد.


 

   از اين شيرپاك‌كن هر روز استفاده كنيد

همانطور كه مي‌دانيد گريپ فروت يكي از پرخاصيت‌ترين ميوه‌هايي است كه سرشار از ويتامين c است. برخي از درمانگران پوست استفاده از گريپ‌فروت را براي تهيه شيرپاك‌كن بهترين انتخاب مي‌دانند و معتقدند استفاده از آن به‌صورت روزانه موجب جواني و نشاط روزافزون پوست صورت مي‌شود. براي تهيه اين شيرپاك كن لازم است 3 قاشق غذاخوري آب گريپ فروت را با 2 قاشق غذاخوري آب‌ليموي تازه و يك ليوان شير مخلوط كنيد و هر شب از آن استفاده كنيد. اين شيرپاك كن را تنها 24ساعت درون يخچال نگهداري كنيد.


 

  3 شيرپاك‌كن طبيعي با سبزي‌هاي آشپزخانه

هرگز از خواص معجزه آساي سبزي‌هاي تازه براي حفظ نشاط و شادابي پوست‌تان غافل نشويد. در طبيعت سبزي‌ها و گياهان دارويي مختلفي وجود دارد كه مي‌توانيد از آن‌ها براي تهيه شيرپاك‌كن‌هاي طبيعي استفاده كنيد. طرز تهيه برخي از آن‌ها را با هم مرور مي‌كنيم.

  •  براي تهيه شيرپاك كن هويج بهترين روش آن است كه 2 عدد هويج بزرگ و تازه را با رنده ريز، خوب رنده كنيد و آن را با يك ليوان شير مخلوط كرده و هر شب براي پاك كردن آرايش از آن استفاده كنيد. اين شيرپاك‌كن را تنها 24 ساعت در يخچال نگهداري كنيد.
  •  شيرپاك‌كن كاهو يكي ديگر از مفيدترين شيرپاك‌كن‌هاي طبيعي در جهان است كه علاوه بر پاك‌سازي به آبرساني پوست نيز كمك مي‌كند. براي تهيه اين شيرپاك‌كن 5 برگ كاهوي بزرگ را در 2 ليوان آب خوب بجوشانيد و آب باقي مانده را با 2 عدد هويج رنده شده مخلوط كرده و آن را در يخچال نگهداري كنيد. اين تركيب را تا 6 روز مي‌توانيد استفاده كنيد.
  •   شيرپاك‌كن سيب زميني نيز يكي از شيرپاك‌كن موثر و مفيد براي پاك‌سازي مواد آرايشي از پوست و همين طور از بين بردن لكه‌ها و تيرگي‌هاي پوست است. براي تهيه آن 2 عدد سيب زميني آب پز شده را با يك ليوان شير مخلوط كرده و هر روز از آن استفاده كنيد. اين تركيب را 24 ساعت در يخچال نگهداري كنيد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *