با این ماسک ها منافذ باز پوست را ببندید

با این ماسک ها منافذ باز پوست را ببندید

با این ماسک ها منافذ باز پوست را ببندید
با این ماسک ها منافذ باز پوست را ببندید

 

منافذ پوست باز هم آرایش را جذب نمی کند و هم پوست را چروک و زشت می کند در این مقاله به شما آموزش می دهیم با این ماسک ها منافذ باز پوست را ببندید.

 

زمانی که درباره بازکردن منافذ پوستی روی صورت صحبت می کنیم ، به سختی می توان ترفندی را نام برد که عملکردی بهتر از بخوردهی داشته باشد زیرا بخوردهی ، تاثیر زیادی در رفع منافذ باز پوست دارد . لازم نیست حتما دستگاه بخور مخصوص صورت داشته باشید بلکه می توانید با وسایل خانگی معمولی هم صورتتان را بخور دهید .

 

هرگونه آرایش ، آلودگی یا دوده را با کمک پاک کننده های آرایشی و پاک کننده های صورت به خوبی پاک کنید . مقدار زیادی آب را درون یک ظرف دارای دهانه بزرگ و عمیق بریزید و بگذارید تا جوش بیاید . بعد ظرف را از روی شعله بردارید و چند قطره اسانس درخت چای به آن اضافه کنید . این اسانس نه تنها پاکسازی صورت را تکمیل می کند ، بلکه همه ی میکروبهای بیماری زا را هم از بین می برد . حالا سرتان را بالای ظرف بگیرید و یک حوله روی سرتان بیندازید . صورت شما باید تا حدی به ظرف نزدیک باشد که با بخار تماس پیدا کند ، اما نباید بیش از حد هم به آن نزدیک شوید . بخوردهی را حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه ادامه بدهید و بعد حوله را بردارید . و حالا باید مقداری آب ولرم به صورتتان بزنید و بعد هم از آب سرد برای شستن صورت استفاده کنید . پس از پایان بخور دهی ، می توانید از تونر پوست طبیعی و مرطوب کننده متناسب با شرایط پوست خودتان استفاده کنید . برای اینکه منافذ پوستی را همیشه پاکیزه و بدون انسداد حفظ کنید باید بخوردهی را یکبار در هفته انجام دهید . بخور هیچ هزینه ای برای شما ندارد و بسیار مفید است .

 

نکته : اگر در شهرهای شلوغ ، پرترافیک و آلوده زندگی می کنید ما پیشنهاد می کنیم حداقل ماهی یکبار از ماسک سیاه استفاده کنید .

 

این ماسک فوق العاده را می توانید براحتی از داروخانه ها تهیه فرمایید .

 

 رفع منافذ باز پوست با عسل و لیمو چگونه است ؟

افرادی که ترکیبات طبیعی را برای باز کردن منافذ باز پوست صورت ترجیح می دهند می توانند محلول های خانگی زیادی تهیه کنند . از مخلوط کردن عسل، لیمو و شکر ، محلول لایه بردار موثری ایجاد می شود که ذرات اضافی و ناخالصی ها را از پوست بیرون می کشد . در نتیجه به رفع منافذ باز پوست کمک می کند . با این حال ، دقت کنید با یکبار استفاده از این محلول نباید نتیجه ی خاصی را انتظار داشته باشید چون استفاده منظم از آن در دراز مدت به نتایج قابل توجه منجر می شود .

 

طرز تهیه محلول عسل و لیمو برای رفع منافذ باز پوست :

 

دو قاشق غذاخوری شکر بردارید و آن را تا حدی بکوبید که کاملا به پودر تبدیل شود .حالا یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را به پودر شکر اضافه کنید و آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید . وقتی که محلول آماده شد ، باید آن را به عنوان لایه بردار روی صورت پخش کنید . بیشتر از همه هم باید بینی و چانه را به این محلول آغشته کنید چون منافذشان بیشتر مسدود می شوند . بعد باید قسمت های مختلف صورت را حدود دو تا سه دقیقه و با حرکات دایره ای آرام ماساژ بدهید . وقتی ماساژ تمام شد ، بهتر است محلول چند دقیقه دیگر روی صورت باقی بماند و بعد با کمک آب ولرم شسته شود .

 

رفع منافذ باز پوست با جوش شیرین چگونه است ؟
جوش شیرین یکی از ترکیبات خانگی موثر برای رفع منافذ باز پوست صورت است . با این حال ، بهتر است افراد دارای پوست حساس از این ترکیب استفاده نکنند . جوش شیرین می تواند منافذ پوستی را خیلی خوب تمیز کند اما این احتمال هم وجود دارد که باعث خشکی پوست شود . به همین دلیل ، استفاده از محلول جوش شیرین باید با مرطوب کننده همراه باشد . در ضمن ، این محلول نباید بیشتر از یکبار در هر هفته استفاده شود .

 

طرز تهیه خمیر جوش شیرین برای رفع منافذ باز پوست :

 

یک قاشق غذاخوری آب را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید تا به یک خمیر نرم تبدیل شود . بعد باید این خمیر را یک تا دو دقیقه به آرامی روی صورت ماساژ بدهید . زمانی که ماساژ به اتمام رسید ، فقط باید از آب برای شستن باقی مانده های خمیر کمک بگیرید . در ادامه هم از یک مرطوب کننده استفاده کنید .

 

رفع منافذ باز پوست با گِلِ سرشور و گوجه فرنگی چگونه است ؟
یکی از ترکیب های خانگی دیگر برای رفع منافذ باز پوست ، مخلوط گِلِ سرشور و گوجه فرنگی است . این مخلوط ، اثربخشی قابل توجهی دارد و حتی برای پوست های حساس هم مناسب است . خصلت تسکین دهنده ی گِلِ سرشور کنار آنزیم های طبیعی گوجه فرنگی ، ذرات مسدود کننده منافذ را رقیق می کند و آنها را از پوست بیرون می آورد .

 

طرز تهیه مخلوط گِلِ سرشور و گوجه فرنگی برای رفع منافذ باز پوست :

 

چهار قاشق غذاخوری گِلِ سرشور را با مقداری آب مخلوط کنید . وقتی که گِلِ سرشور نرم شد ، دو قاشق غذاخوری گوجه فرنگی بدون پوست و له شده را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید . وقتی که محلول مورد نظر قوام پیدا کرد ، آن را روی صورت بریزید و بگذارید همانطور بماند . وقتی که محلول به حالت نیمه خشک درامد ، دستتان را خیس کنید و محلول را آرام آرام ماساژ بدهید . وقتی که تقریبا ۸۰ درصد محلول خشک شد ، صورت را با یک حوله خیس شده با آب گرم پاک کنید . شما می توانید برای کسب بهترین نتیجه ، این کار را سه تا چهار بار در هفته تکرار کنید .
مجله سلامتی راستینه ، در مطالب ماسک های گیاهی میوه ای و همچنین ماسک های خانگی به موارد فوق العاده دیگری نیز اشاره داشته است .

 

 رفع منافذ باز پوست با زردچوبه و چوب صندل چگونه است ؟

اگر پوست بسیار حساسی دارید و نمی توانید هر ترکیبی را روی صورت تان امتحان کنید ، مخلوط زردچوبه و چوب صندل برای شما مناسب است .

 

طرز تهیه ترکیب زردچوبه و چوب صندل برای رفع منافذ باز پوست :

 

یک ریشه زردچوبه تازه ۵ سانتی متر را با مقداری چوب صندل مخلوط کنید تا به خمیر نرمی تبدیل شود . بعد خمیر را روی صورت بزنید و منتظر بمانید تا حدود ۹۰ درصد آن خشک شود . سپس دست ها را خیس کنید و صورت را ماساژ بدهید . مقدار زیادی از این مخلوط باید در این مرحله از پوست جدا شود . درنهایت هم ، فقط از آب برای شستن همه ذرات باقیمانده کمک بگیرید ، این مخلوط ، قابلیت استفاده روزانه دارد .

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *