با این سوپ پیشگیری کنید از سرطان و مشکلات قلبی و قند خون با روش تهیه

با این سوپ پیشگیری کنید از سرطان و مشکلات قلبی و قند خون با روش تهیه

با این سوپ پیشگیری کنید از سرطان و مشکلات قلبی و قند خون با روش تهیه
با این سوپ پیشگیری کنید از سرطان و مشکلات قلبی و قند خون با روش تهیه

 

 

با این سوپ پیشگیری کنید از سرطان و مشکلات قلبی و قند خون با روش تهیهاین سوپ عدس مواد غذایی و ادویه های ضد التهاب را با یکدیگر ترکیب می کند تا اکسیری بی نقص برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، یا حتی آلرژی ها و آسم شکل بگیرد.

سوپ یکی از گزینه های مغذی و راحت برای تهیه است که می توانید در روزهای سرد پاییز و زمستان از فواید سلامت آن بهره‌مند شوید.

البته منظور ما سوپ های فوری یا نمونه هایی که در قوطی به فروش می رسند، نیست، بلکه درباره سوپ های خانگی که حاوی مواد غذایی تازه و مغذی هستند، صحبت می کنیم.

سوپی که قصد داریم در ادامه روش تهیه آن را آموزش دهیم حاوی زردچوبه است، که از ویژگی های ضد التهابی سود می برد و همچنین در آن از نارگیل که اندام ها را تغذیه می کند، زیره و هل که علاوه بر فواید سلامت، عطر و طعم خوبی به غذا می بخشند، استفاده می شود و البته عدس یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی آن است.

چرا خوردن این سوپ مفید است؟

این سوپ عدس مواد غذایی و ادویه های ضد التهاب را با یکدیگر ترکیب می کند تا اکسیری بی نقص برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، یا حتی آلرژی ها و آسم شکل بگیرد. اگرچه التهاب بخشی از روند طبیعی درمان بدن انسان است، اما زمانی که از کنترل خارج می شود، بدن حمله به بافت های خود را آغاز می کند.

التهاب مزمن یکی از عوامل زمینه ای برای بسیاری از بیماری ها مانند آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت (آرتروز)، بیماری قلبی، دیابت، بیماری آلزایمر و سرطان است. با خوردن این سوپ عدس شما می توانید سطوح التهاب را در بدن خود کاهش دهید و از این رو خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهید و یا اگر به آنها مبتلا شده اید می توانید از این طریق علائم آنها را کاهش داده یا به بهبودی کلی کمک کنید.

همان گونه که احتمالا می دانید، زردچوبه یکی از قوی‌ترین مواد ضد التهاب موجود در جهان است. زردچوبه به سوخت و ساز چربی و مدیریت وزن کمک می کند، سرفه مزمن را کاهش می دهد، رباط ها را تقویت می کند، وضعیت پوست را بهبود می بخشد، روند بهبودی زخم را تسریع می کند، خون را پالایش می کند، از سرطان پیشگیری می کند، گوارش را بهبود می بخشد، کلسترول را کاهش می دهد، یک ضد ورم مفاصل قوی است و بسیاری موارد دیگر.

نتایج یک مطالعه نشان داده است که کورکومین (ماده فعال موجود در زردچوبه) خطر حمله قلبی را در بیمارانی که جراحی بای‌پس عروق کرونری داشته اند تا 65 درصد کاهش می دهد.

همچنین، مطالعات امیدوارکننده بسیاری نشان داده اند که کورکومین یک ترکیب ضد سرطان قوی است. این ماده از تشکیل آنزیم های زمینه ساز سرطان پیشگیری می کند و از این رو خطر شکل گیری سلول های سرطانی و رشد سلولی را کاهش می دهد. یکی از مکانیسم های مبارزه با سرطان در زردچوبه شامل مهار فعالیت آنزیم توپوایزومراز می شود که برای تکثیر سلول های سرطانی ضروری است. از این رو، زردچوبه به معنای واقعی کلمه توانایی سلول های سرطانی برای گسترش به بخش های دیگر بدن را خنثی می کند.

شیر نارگیل یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده فوق العاده ای است که در تهیه این سوپ به کار گرفته می شود. شیر نارگیل حاوی آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، مس، منگنز، سلنیم، و اسیدهای چرب ضروری است. سلنیم برای عملکرد مناسب تیروئید و سیستم ایمنی ضروری است. همچنین، این ماده می تواند از بیماری قلبی، سرطان، آسم، و آرتریت روماتوئید پیشگیری کند.

از سوی دیگر، فیبر موجود در عدس سطوح کلسترول خون را بهبود می بخشد، فشار خون را تثبیت می کند، و خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. از این رو، عدس برای افراد مبتلا به دیابت و همچنین برای پیشگیری از دیابت نوع 2 مفید است.

پیش از تهیه این سوپ میزان مورد نیاز عدس خود را مشخص کرده و سپس آنها را در یک کاسه بزرگ آب مالش دهید. این کار به خلاص شدن از شر نشاسته ها کمک می کند و از تشکیل حباب های کف روی سوپ هنگام پختن پیشگیری خواهد کرد. افزون بر این، به گوارش سوپ نیز کمک خواهد کرد و نفخ شکم را کاهش می دهد.

مواد لازم:

3 فنجان آب

1.5 فنجان شیر نارگیل

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

1.5 قاشق چایخوری دارچین

2 فنجان عدس قرمز

1 فنجان گوجه فرنگی خرد شده

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

1 قاشق چایخوری زیره سبز

4 تا 5 عدد هل

1 پیاز بزرگ، به خوبی ریز شده

1 حبه سیر، ریز شده

1 قاشق چایخوری نمک دریایی

مقداری فلفل سیاه

روش تهیه:

عدس قرمز را با آب سرد بشورید (برای کسب بهترین نتیجه در یک کاسه آب مالش دهید)، تا زمانی که آب شفاف شود.

اجازه دهید عدس به طور کامل خشک شود.

روغن نارگیل را در یک ظرف اندازه متوسط ذوب کرده و پیاز را در آن تفت دهید تا زمانی که نرم و طلایی شود.

سپس، زردچوبه و سیر را اضافه کرده و دو دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید، در شرایطی که مرتب مواد را به هم می زنید.

آب را اضافه کرده و حرارت زیر ظرف را زیاد کنید.

زمانی که آب به جوش آمد، حرارت را در حد متوسط قرار داده و عدس و هل را اضافه کنید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت حدود 15 دقیقه به آرامی بجوشد.

سپس شیر نارگیل، گوجه فرنگی، دارچین، زیره سبز، نمک دریایی و فلفل سیاه را اضافه کنید. تا زمانی که عدس نرم شود – حدود 10 تا 20 دقیقه – به پختن ادامه دهید. برای این که سوپ بافت نرم‌تری داشته باشد می توانید مدت زمانی بیشتری – حدود یک ساعت – به پختن ادامه دهید.

سوپ را در شرایطی که گرم است سرو کنید و با دانه های کدو تنبل و نارگیل خرد شده تزیین کنید.

 مطلب مرتبط

سوپ ضد سرما خوردگی را با جدیدترین شیوه تهیه کنید!

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *