با استفاده از گیاهان زیبا شویم

445

  • تهيه دهان شويه با برگ‌هاي سبز و تازه مريم گلي و ماساژ لثه‌ها با اين دهان شويه تاثير زيادي در استحكام، حفظ زيبايي و رنگ لثه‌ها و دندان‌ها خواهد داشت. براي تهيه اين دهان شويه برگ‌هاي تازه مريم گلي را دم كرده و چاي تهيه شده از اين گياه را پس از سرد‌شدن به‌عنوان دهان شويه استعمال كنيد.

 

اين روزها عرضه محصولات بهداشتي و آرايشي با منشا گياهي در داروخانه‌ها و مراكز زيبايي توجه بسياري از خانم‌ها را به‌خود جلب كرده به طريقي كه بسياري از آن‌ها براي تهيه مواد بهداشتي و آرايشي مورد نياز خود پيش از هر چيز به سراغ اين نوع از محصولات با منشا گياهي مي‌روند. زيرا اكثر خانم‌ها سلامت محصول، طبيعي‌بودن آن و كم عارضه بودنش را به‌عنوان پررنگ‌ترين امتياز‌هاي لوازم بهداشتي و آرايشي با منشا گياهي مي‌دانند.


 

سيب زميني پف‌ چشم را مي‌گيرد

بسياري از درمانگران كمپرس سيب زميني رنده شده روي چشم را بهترين راه براي درمان پف چشم مي‌دانند. براي تهيه اين كمپرس سيب زميني خام را رنده كرده و آن را درون پارچه‌اي بسيار نازك قرار داده و روي پف چشم‌ها بگذاريد. پس از 20 دقيقه خاصيت معجزه آساي سيب زميني را در برطرف كردن پف چشم خواهيد ديد.


 

مريم گلي و زيبايي لثه‌ها

تهيه دهان شويه با برگ‌هاي سبز و تازه مريم گلي و ماساژ لثه‌ها با اين دهان شويه تاثير زيادي در استحكام، حفظ زيبايي و رنگ لثه‌ها و دندان‌ها خواهد داشت. براي تهيه اين دهان شويه برگ‌هاي تازه مريم گلي را دم كرده و چاي تهيه شده از اين گياه را پس از سرد‌شدن به‌عنوان دهان شويه استعمال كنيد.


 

لوسيون گياهي براي پوست‌هاي خشك

استفاده از لوسيون برگ و جوانه بادرنجبويه براي برطرف شدن خشكي پوست بدن بسيار مناسب است. براي تهيه اين لوسيون گياهي لازم است برگ و جوانه گياه بادرنجبويه را در آب به‌مدت 10تا 15 دقيقه بجوشانيد. سپس مخلوط به دست آمده را صاف كرده و بگذاريد تا سرد شود. اين لوسيون را مي‌توانيد با كمك پنبه يا با كمپرس كردن روي پوست صورت استفاده كنيد. به اين ترتيب با كمك اين گياه دارويي مي‌توانيد با چين و چروك صورت مبارزه كرده و زمان ظهور آن را روي صورت‌تان به عقب بيندازيد.


 

معجون گياهي براي پوست خانم‌ها

بسياري از خانم‌ها از باز شدن منافذ پوست‌شان شكايت دارند. درمانگران طب سنتي كمپرس جوشانده 3 گياه مريم گلي، آويشن و مرزنگوش را براي درمان اين عارضه توصيه مي‌كنند. براي تهيه اين محلول برگ‌هاي تازه و سبز اين 3 گياه را به تعداد مساوي در آب ريخته و بگذاريد تا بجوشد. پس از آن، ماده بدست آمده را صاف كرده و بگذاريد سرد شود. كمپرس كردن اين محلول كمك مي‌كند تا منافذ باز موجود در پوست‌هاي چرب بسته و منقبض شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *