بالا بردن ترافیک و بازدید سایت را یاد بگیریم

  • سایت Quora از جمله سایت‌های بزرگی است که مردم سوالات خود را در حوزه‌های مختلف مطرح می‌کنند و کاربران دیگر به آن‌ها جواب می‌دهند. این سایت نزدیک به 190 میلیون عضو دارد. در نتیجه چنین سایتی بهترین راهکار را در اختیار شما قرار می‌دهد

کسب‌وکارهای امروزی به شدت با مبحث بازاریابی دیجیتالی در تعامل هستند. بازاریابی دیجیتالی به شما اطمینان می‌دهد که ارتباط شما و مشتریان‌تان به بهترین نحو ممکن برقرار خواهد بود. اما برای دستیابی به چنین فاکتور مهمی باید بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو و همچنین سئو به گونه‌ای انجام شود که در نهایت بر سیاست‌های راهبردی بازاریابی محتوایی تاثیر مطلوبی بگذارد. برای آن‌که سئو بتواند مشتریان و مخاطبان بیشتری را به سمت زیرساخت‌های آنلاین و به ویژه سایت شما هدایت کند نیاز دارید تا یکسری الگوها را به دقت به کار ببرید. ما در این مقاله به‌طور مختصر تعدادی از این تکنیک‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

گوگل این‌جا، گوگل آن‌جا!

اگر اصطلاح search engine را در یک لغت‌نامه جست‌وجو کنید به احتمال زیاد با واژه گوگل روبرو خواهید شد. بسیاری از مردم با شنیدن این واژه به‌طور ناخودآگاه گوگل را به یاد می‌آورند. در حالی که گوگل یکی از اصلی‌ترین جریان‌های تاثیرگذار بر جست‌وجوی آنلاین است و به خوبی قادر است نقش یک دروازه را برای هدایت کاربران به سمت سایت/کسب‌وکار شما بازی کند، اما واقعیت این است که گوگل همه چیز نیست. اگر سئوی خود را به کسب رتبه بهتر در گوگل محدود کنید در حقیقت فرصت ارزشمندی را به لحاظ رشد و پویایی از کسب‌وکار خود گرفته‌اید.

بومی/محلی فکر کنید

جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید برای کسب‌وکار شما ارزش بسیار بالایی دارد. اگر به دنبال آن هستید تا کسب‌وکار شما به خوبی بدرخشد باید تاثیرگذاری خود را به لحاظ محلی به اثبات برسانید. سئوی محلی در ارتباط با سیاست‌های راهبردی بازاریابی حرف اول را می‌زند. موتورهای جست‌وجوی بومی این پتانسیل را دارند تا کسب‌وکار شما را به مخاطبان بومی معرفی کنند. برای بهینه‌سازی سئوی محلی همواره به این چهار نکته دقت کنید.

حضور قدرتمندی در Yelp داشته باشید

موتورهای جست‌وجوی بزرگ فهرست‌های Yelp را در الگوریتم‌های خود نمایه‌گذاری می‌کنند. اگر یک پروفایل فعال در Yelp داشته باشید و از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید، کسب‌وکار شما در مقایسه با دیگر رقبای بازار جایگاه بهتری خواهد داشت. Yelp سایتی است که در سال 2004 میلادی راه‌اندازی شد. این سایت به مخاطبان خود اجازه می‌دهد به ویژگی‌هایی همچون اطلاعات تماس، تصاویر، نقشه شرکت‌ها و سازمان‌هایی که پیرامون آن‌ها به فعالیت اشتغال دارند دسترسی داشته باشند. سایت فوق به‌طور معمول نزدیک به 145 میلیون بازدیدکننده دارد که بیش از 70 درصد از آن‌ها با استفاده از موبایل از این سایت استفاده می‌کنند. این آمار به معنای آن است که بازدیدکنندگان آن بر مبنای فهرست‌های ارائه شده از سوی این سایت تصمیم می‌گیرند خریدهای خود را از چه مکانی انجام دهند. سازوکار رتبه‌بندی Yelp بر مبنای نقدها و انتقاداتی است که کاربران برای محصولات یا سرویس‌های شما می‌نویسند. برنامه‌های موبایل به میزان قابل توجهی باعث بهبود پروفایل شما در Yelp می‌شوند.

حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید

تک‌کرانچ در گزارشی که چندی پیش منتشر کرد اعلام داشت فیس‌بوک روزانه پذیرای دو میلیارد جست‌وجوی محاوره‌ای است. در نتیجه غافل شدن از شبکه‌های اجتماعی یک اشتباه راهبردی بزرگ است. کلید موفقیت سئو در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی فعال بودن است. در شبکه‌های اجتماعی باید به دنبال ارائه جدیدترین اخبار در ارتباط با محصولات، انتشار اخباری مرتبط با حوزه کاری خود، ارائه تخفیف‌ها، اطلاعات مربوط به شرکت و معرفی محصول خود باشید.

از یک ابزار مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

حضور و فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی پایان ماجرا نیست. برنامه‌ریزی شما باید به گونه‌ای باشد که بتوانید فعالیت‌های خود را مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور برنامه‌های کاربردی رایگانی همچون Hootsuite، TweetReach، Klout وBuffer  در اختیارتان قرار دارند که در مورد محتوا و تعامل مردم با فعالیت‌های شما اطلاعات قابل توجهی در اختیارتان قرار می‌دهند.

از رسانه‌های تصویری به منظور به‌اشتراک‌گذاری ویدیوها استفاده کنید

بسیاری از مردم تمایل دارند در مورد یک خبر، نحوه کار با یک محصول یا حتا فراگیری آموزش‌ها از فایل‌های چندرسانه‌ای استفاده کنند. با توجه به این‌که هر روزه بر تعداد کاربرانی که به دنبال فیلم‌های آموزشی هستند افزوده می‌شود در نتیجه باید به سراغ رسانه‌های پر مخاطبی باشید که در این زمینه به فعالیت اشتغال دارند. یوتیوب در نمونه خارجی و آپارات در نمونه داخلی از بهترین انتخاب‌هایی هستند که پیش روی شما قرار دارند. ویدیوها به شما اجازه می‌دهند چند صفحه مطلب را در قالب یک دقیقه فیلم کاربردی خلاصه کرده و به بهترین شکل پیام خود را به مخاطبان‌تان منتقل کنید. در زمان آماده‌سازی ویدیوها توجه داشته باشید که آن‌ها باید کوتاه باشند، توضیحات و زیرنویس‌های دقیقی داشته باشند و دارای حاشیه‌نویسی باشند. همچنین فراموش نکنید از برچسب‌ها در ارتباط با آن‌ها استفاده کرده و ویدیوهای خود را به یکدیگر پیوند دهید.

به سوالات مطرح شده در سایت‌هایی مشابه با Quora پاسخ دهید

سایت Quora از جمله سایت‌های بزرگی است که مردم سوالات خود را در حوزه‌های مختلف مطرح می‌کنند و کاربران دیگر به آن‌ها جواب می‌دهند. این سایت نزدیک به 190 میلیون عضو دارد. در نتیجه چنین سایتی بهترین راهکار را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به سوالات مردم پاسخ داده و در عین حال پیوندهایی را به سایت خود در آن قرار دهید. با این رویکرد به خوبی می‌توانید سایت خود را به مردم بشناسید. سایت فوق نیز همانند یک موتور جست‌وگر قادر است سئو شما را بهبود بخشیده و به شما اجازه می‌دهد مخاطبان بهتری را در زمان پاسخ‌گویی به سوالات پیدا کرده، محتوای سایت خود را از طریق پرسش‌های ارائه شده در این سایت بهبود بخشید و ترافیک سایت خود را بالا ببرید. اما به این نکته دقت کنید که Quora یک سایت بازاریابی و تبلیغاتی نیست. شما تنها از طریق آگاهی و سطح دانش خود می‌توانید مخاطبان این سایت را به مشتریان خود تبدیل کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *