این 6 مواد غذایی بینایی چشم را تقویت می کنند

  • مطالعات نشان داد که اسفناج  سرشار از آنتی اکسیدانی‌هایی مانند  لوتین و زیزانتین است که از چشم در برابر آسیب‌های شبکیه، آب مروارید و تباهی لکه زرد محافظت می‌کند.؛ اگر شما می‌خواهید فایده بیشتری از سبزی‌جات برگدار ببرید، سعی کنید از زیاد پختن آنها خودداری کنید.

 

با شیوع استفاده از دستگاه های لپتاب، تلفن های هوشمند و دستگاه های الکترونیکی، همه ما به اتفاق در معرض ضعف قطعی بینایی قرار گرفته‌ایم. و کودکان ما نیز در معرض مشکلات بینایی و عوارض مرتبط با چشم قرار گرفته اند اما ما می توانیم با مصرف برخی مواد غذایی موجود در منزل، از برخی مشکلات مربوط به بینایی در امان باشیم.

شما می توانید برای مصون ماندن از مشکلات بینایی باید این مواد غذایی را در وعده های روزانه گنجاند تا به تدریج به عنوان بخشی از رژیم غذایی مورد توجه قرار گیرند.

هویج
بی‌شک همه‌ی ما راجع به فواید قطعی هویج برای سلامت چشم شنیده ایم و میدانیم اصلیترین ماده غذایی برای تقویت و پیشگیری از انواع بیماریهای چشمی هویج است. هویج با دارا بودن ویتامین C  و A میتواند سلامت کلی چشم را بهبود ببخشد. همچنین هویچ و بسیاری از سبزی‌جات و میوه‌جات زرد و نارنجی رنگ حاوی بتاکاروتن هستند که برای بینایی چشم مفید است و می‌تواند به حفاظت چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید کمک کند.
اسفناج و سبزیجات با برگ سبز تیره

کاهو، کلم، اسفناج و دیگر سبزیجات برگ‌دار سبز در افزایش تقویت دید چشم مفید‌ند، زیرا آنها حاوی ویتامینA، ویتامینB12، ویتامینC و کلیسیم هستند.

مطالعات نشان داد که اسفناج  سرشار از آنتی اکسیدانی‌هایی مانند  لوتین و زیزانتین است که از چشم در برابر آسیب‌های شبکیه، آب مروارید و تباهی لکه زرد محافظت می‌کند.؛ اگر شما می‌خواهید فایده بیشتری از سبزی‌جات برگدار ببرید، سعی کنید از زیاد پختن آنها خودداری کنید.

تخم‌مرغ

در واقع باید گفت همین املت خوشمزه ای که برای صبحانه میل میکنید حاوی املاحی است که چشمانتان را تقویت خواهد کرد. در زرده تخم مرغ علاوه بر وجود مواد و املاح مورد نیاز بدن، ویتامین A نیز موجود است که برای سلامت پوست و چشم بسیار ضروری و مفید است و نبود آن به خصوص در بینایی خطرناک است. بنابراین مصرف مناسب این ماده غذایی می توانند تضمینی بر سلامتی باشد.

ماهی و غذاهای دریایی
 ماهی هایی  همانند سالمون، تن و ساردین سرشار از اسید چرب امگا3 است که مانند آنتی اکسیدان عمل می کند و چشم ها را در برابر آسیب رادیکال آزاد در بدن محافظت می کند. چربی ماهیمیوه‌های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، هلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای قرمزی از سرخرگ‌های موجود در چشم حمایت می‌کند و خطر بروز بیماری آب مروارید را کاهش می‌دهد. مانع خشکی چشم بر اثر استفاده از لنز می شود.
مرکبات
میوه‌های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، هلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای قرمزی از سرخرگ‌های موجود در چشم حمایت می‌کند و خطر بروز بیماری آب مروارید را کاهش می‌دهد.
بوقلمون
گوشت بوقلمون مانند گوشت شترمرغ سرشار از روی است که از مواد حیاتی برای چشم محسوب می شود. بوقلمون علاوه بر روی، نیاسین (ویتامین۳ B ) فراوانی هم دارد و از این جهت می تواند به حفظ سلامت چشم ها کمک کند. به این ترتیب که دریافت نیاسین کافی در بدن، باعث پیشگیری از بیماری چشمی آب مروارید می شود بنابراین گنجاندن مقادیر مناسبی از خوراکی های حاوی این ریزمغذی به رژیم غذایی توصیه می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *