این مواد غذایی را بخوریم جوان می مانیم

  • برخلاف آن‌که بسیاری از افراد تصور می‌کنند مصرف گردو موجب تشدید آکنه می‌شود، بسیاری از متخصصان تغذیه به منظور جلوگیری از آکنه، مصرف آن را در حد 2 تا 3 عدد توصیه می‌کنند زیرا با خوردن گردو و دریافت منظم اسیدهای چرب از تعداد و شدت آکنه‌ها کاسته می‌شود

برای حفظ جوانی و نشاط در بدن و به‌خصوص در پوست علاوه‌بر مراقبت‌های زیبایی روزانه به یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی نیاز داریم. بعضی از خوراکی‌های طبیعی دارای این خاصیت بوده و استفاده از آن‌ها در سبد غذایی موجب می‌شود که شما سالم‌تر، جوان‌تر و زیباتر بمانید.

در ادامه به تعدادی از این خوراکی‌ها اشاره می‌کنیم.

آویشن

آویشن که به عنوان یک سبزی معطر با ورود پیتزا و لازانیا به رژیم غذایی ما بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است نیز در حفظ زیبایی پوست موثر است. پژوهشگران به تازگی دریافته اند که عصاره روغنی به دست آمده از آویشن فرایند پیری را به تعویق می‌اندازد. این عصاره سرشار از ترکیبات با خاصیت آنتی اکسیدانی است که مانع از اکسیده شدن چربی‌های غیراشباع در دیواره سلول‌ها در بافت‌های مختلف می‌گردد. به‌علاوه موجب حفظ خاصیت ارتجاعی سلول‌ها شده و به این ترتیب از بروز چین‌وچروک جلوگیری می‌کند.

انبه

آخرین تحقیقات در این زمینه نشان داده است که مصرف حداقل دو عدد انبه در هفته می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کند.

 این ویتامین علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی، یک ضد لک قوی است و به دلیل دخالت در ساخت کلاژن و الاستین (پروتئینهای اصلی بافت پوست) از افتادگی پوست ناشی از افزایش سن در نواحی مختلف بدن، خصوصا در صورت جلوگیری می‌کند. رنگ نارنجی این میوه که به دلیل وجود بتاکاروتن است نیز برای پوست بسیار مفید می‌باشد.

گردو

گردو نیز یکی از مفیدترین مغزها با خاصیت سالم‌سازی پوست می‌باشد.

در این مغز مقادیر بالایی کلسیم، آهن، ویتامین E و از همه مهم‌تر اسیدهای چرب ضروری وجود دارد. پژوهشگران دریافته‌اند مصرف منظم گردو موجب حفظ آب بافت‌های پوست می‌گردد و ظاهری یکنواخت و صاف به آن می‌بخشد، زیرا گردو سرشار از اسید چرب ضروری به نام اسید لینولئیک است که در بدن ساخته نمی‌شود و باید از طریق رژیم غذایی وارد بدن گردد. این اسید چرب برای حفظ آب در پوست بسیار موثر است. روی و آهن موجود در این مغز نیز به دلیل دخالت در ساخت بافت پروتئینی پوست و خون رسانی به این ارگان بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.

برخلاف آن‌که بسیاری از افراد تصور می‌کنند مصرف گردو موجب تشدید آکنه می‌شود، بسیاری از متخصصان تغذیه به منظور جلوگیری از آکنه، مصرف آن را در حد 2 تا 3 عدد توصیه می‌کنند زیرا با خوردن گردو و دریافت منظم اسیدهای چرب از تعداد و شدت آکنه‌ها کاسته می‌شود

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *