این بیماری ها باعث بروز تنگی نفس می شود

این بیماری ها باعث بروز تنگی نفس می شود

این بیماری ها باعث بروز تنگی نفس می شود
این بیماری ها باعث بروز تنگی نفس می شود

هشدار اگر گاهی احساس تنگی نفس دارید جدی بگیرید زیرا نشانه بروز برخی بیماری ها است در این مقاله به معرفی این بیماری ها باعث بروز تنگی نفس می شود ، می پردازیم..

 

حمیدرضا رحمانپور متخصص قلب در خصوص ارتباط تنگی نفس و بیماری های قلبی اظهار داشت: تنگی نفس اگر همراه با درد سینه، خستگی زودرس، ضعف و بی‌حالی شدید باشد، می‌تواند نشانه‌ای از بیماری قلبی باشد که علت آن به عوامل مختلفی همچون تنگی عروق کرونر بستگی دارد.

 

وی با بیان اینکه تنگی نفس در هر زمانی نشانه بیماری قلبی و عروقی نیست گفت: تنگی نفس ناشی از بیماری‌های قلبی می‌تواند به دلیل بیماری‌های دیگری همچون فشار خون کنترل نشده، بیماری‌های دریچه قلب، تومور داخل قلب، نارسایی قلب و بیماری‌های دریچه‌ای قلب باشد.

 

متخصص قلب و عروق افزود: تنگی عروق کرونر باعث فشار خون بالا می‌شود و در این حالت فرد ناگهان دچار تنگی نفس شده و احتمال سکته قلبی وجود دارد. در این حالت ممکن است حتی درد سینه‌ای وجود نداشته باشد و در موارد بسیار حاد ممکن است حتی باعث شود که کف از دهان بیرون بیاید.

 

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: تنگی نفس ناشی از تنگی دریچه میترال معمولاً در میانسالی رخ می‌دهد اما با توجه به شیوع فشار خون، این بیماری در سنین پایین نیز فراگیر شده است.

 

 

وی درخصوص سایر بیماری هایی که منجر به تنگی نفس می شوند گفت: آسم، مسمومیت ناشی از کربن مونو اکسید، سکته قلبی و نارسایی قلبی از جمله بیماری های هستند که می توانند بر روی تنگ شدن نفس اثر داشته باشند.

 

متخصص قلب و عروق گفت: تنگی دریچه میترال در نوجوانی همراه با سرماخوردگی گاهی می‌تواند منجر به عفونت شود یعنی آنتی‌بادی‌ها دریچه میترال را تنگ می‌کند و پزشک از صدای قلب متوجه موضوع می‌شود.

 

وی در پایان، گفت: مهمترین راه تشخیص تنگی نفس‌هایی که نشانه‌ای از بیماری‌های قلبی هستند، گرفتن شرح حال و معاینه دقیق بیمار توسط پزشک است و در صورتی که فرد به بیماری‌های قلبی مشکوک باشد، باید برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر از اکو استفاده شود.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *