ایجاد شوره موی سر 6 علت مهم دارد

  • ممکن است به موهایتان ژل یا اسپری حالت دهنده زده باشید، در صورتیکه مو را به درستی نشویید و دائم از این مواد حالت دهنده استفاده کنید، ماندن مواد روی پوست سر به مرور زمان باعث خشک شدن پوست و در نهایت شوره سر و حتی خارش سر می شود.

 

شوره سر در اثر چرب شدن بیش از حد پوست سر بوجود می آید که شما می توانید با انتخاب بهترین شامپو شوره سر و کمک گرفتن از راهکارهای درمان شوره سر، این مشکل را حل کنید. بهتر است ابتدا بدانید چه چیزی موجب شوره سر می شود. اگر با استفاده از راهکارهای ارائه شده و استفاده از شامپوهای مخصوص ضد شوره، مشکل برطرف نشد، به پزشک متخصص مراجعه کنید.
۱ ) استفاده بیش از حد از لوازم حرارتی
لوازم حرارتی مو مثل سشوار و اتوی صاف یا فر کننده، موها را زیبا و خوش فرم می کند، اما در کنار آن باعث خشک شدن مو و از بین رفتن رطوبت آن نیز می شود. با استفاده مداوم از این وسایل، با خشکی پوست و در نهایت شوره سر مواجه می شوید. پس بهتر است استفاده از این لوازم را به حداقل برسانید و برای حالت دادن موها دائم از این لوازم استفاده نکنید.
۲ ) جمع شدن مواد آرایشی مو روی پوست سر
ممکن است به موهایتان ژل یا اسپری حالت دهنده زده باشید، در صورتیکه مو را به درستی نشویید و دائم از این مواد حالت دهنده استفاده کنید، ماندن مواد روی پوست سر به مرور زمان باعث خشک شدن پوست و در نهایت شوره سر و حتی خارش سر می شود. بنابراین اگر عادت دارید از مواد حالت دهنده استفاده کنید، موهایتان را خوب بشویید تا موادی در آن باقی نماند.
۳ ) کیست تخمدان
کیست تخمدان نیز می تواند باعث بوجود آمدن شوره سر شود که در این صورت مشکل بخاطر نامتعادل بودن هورمون ها بوجود می آید. بنابراین اگر شک کردید که شوره سرتان ممکن است در اثر این مشکلات هورمونی باشد بهتر است با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.
۴ ) استفاده نکردن از شامپوی مناسب مو
بسیار مهم است که چه شامپویی مصرف می کنید. ممکن است به شامپوی فعلی حساسیت داشته باشید یا ترکیبات موجود در شامپویی که تهیه کرده اید با پوست شما سازگار نباشد. اگر متوجه وجود شوره در سر شدید بهترین کار عوض کردن شامپو و استفاده از شامپو برای شوره سر یا ضدشوره است. شامپوهای ضد شوره از ترکیباتی درست شده اند که پوست سر را آبرسانی کرده و خشکی آن را درمان می کنند. شامپوهای متفاوتی در بازار با این عنوان وجود دارند، بهترین شامپو برای شوره سر را که با موهایتان سازگار است تهیه کنید.
۵ ) پوست خشک
خشک بودن پوست اصلی ترین دلیل بوجود آمدن شوره سر است. پوست خشک شکننده تر است و خیلی زود آسیب می بیند بنابراین خیلی مهم است که به پوست سر رطوبت کافی برسد. اگر پوست خشکی دارید، برای مرطوب کردن آن هرزگاهی مو و سر را با روغن های مخصوص و مناسب ماساژ دهید یا از ماسک مو استفاده کنید تا پوست سرتان سالم و مرطوب باقی بماند. استفاده از شامپوهای مرطوب کننده یا نرم کننده های ضد شوره نیز بسیار مفید خواهند بود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *