اگر میخواهید گل و گیاه پرورش دهید بخوانید!!

خیلی از افراد دوست دارند گل و گیاهان زیبایی در خانه پرورش دهند ولی از بسیاری از نکات مهم آن بی خبر هستند.همانطور که می دانید گیاهان به نور خورشید احتیاج دارند . در تابستان اگر نور خورشید مستقیم به گیاهان بخورد ، باعث از بین رفتن آنها می شود. برای رفع این مشکل کمی خاک یا گچ را با آب مخلوط کرده و روی شیشه گلخانه خود بریزید. با این کار هم گرما و هم نور کمتری وارد گلخانه میشود و در زمستان هم با بارش باران شسته شده و نور کافی به گیاهان می رسد.

از چه آبی برای آبیاری استفاده کنیم

1-به دلیل وجود کلر در اب لوله کشی بهتر است از ریختن مستقیم آب لوله کشی برای آبیاری استفاده نکنیم. بلکه 2-3 ساعت آب را در محیط خانه قرار داده و بعد برای آبیاری از ان استفاده کنیم تا کلر ان ته نشین شود .

2-اگر تخم مرغ آبپز کردید اب ان را دور نریزید. چون با دارا بودن املاح معدنی بهترین اب برای گل های شما است

3-اگر خواستید اب آکواریوم ماهی را عوض کنید، آب آن را دور نریزید زیرا بهترین کود برای گل ها می باشد.

4-آبی که در ان سبزی شسته اید، بهترین اب برای گلدانها می باشد.

غذا دادن به گلدانها

همانطور که میدانید گیاهان علاوه بر آب احتیاج غذا هم دارند. برای این منظور هر شش بار که به گلدان اب دادید یک بار هم باید غذا بدهید که در تابستان این مدت کمتر ودر زمستان این مدت طولانی تر می شود.

آب دادن به گیاه در هنگام سفر

برای این منظور ظرفی را پر از آب کنید و گلدانها را درون آب قرار دهید. به صورتی که گلدان تا نیمه داخل آب باشدبا این کار گیاه آب مورد نیاز خود را از طریق ریشه جذب می کند.

برای جلوگیری از شته

می توانید یک عدد سیر را درون گلدان خاک کنید.

دستگاه بخار برای گلها

در زمستان گلدانها احتیاج به بخار دارندبه این منظور دستگاه بخار را داخل گلخانه قرار دهید (البته بدون داروی بخور) .ودر تابستان گلدانها را در مسیر جریان باد کولر قرار دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *