اگر شیر پاستوریزه نباشد برای سلامت خطر دارد

 

  • مسلمی گفت: به تمام شهروندان توصیه میگرددضمن عدم خرید شیر خام از این گونه مراکز در صورت مشاهده موارد مذکور سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان اعلام و یا با تلفن 1512 تماس حاصل نمایند.

محمدحسین مسلمی معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت : با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و تشدید نظارت های دامپزشکی بر اماکن بر نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی با تشکیل اکیپ های ثابت و سیار در تمام شهرستان ها و نظر به استقبال مردم در این ایام برای مصرف شیر خام توصیه بر آن است که شهروندان حتما شیر خام را از مراکز مجاز به صورت بسته بندی و پاستوریزه خریداری و مصرف نمایند.

وی گفت: یکی از مهم ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف می باشد.

مسلمی اضافه کرد: مصرف شیر خام از مبادی غیر بهداشتی خصوصا مراکز لبنی سنتی میتواند سبب افزایش بیماری تب مالت در جامعه انسانی شود در حالی که مصرف شیر پاستوریزه یکی از راه های کنترل بیماری مذکور است .

مسلمی گفت: به تمام شهروندان توصیه میگرددضمن عدم خرید شیر خام از این گونه مراکز در صورت مشاهده موارد مذکور سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان اعلام و یا با تلفن 1512 تماس حاصل نمایند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *