امسال زمستان سخت و متغیری است

  • به طور کلی بارش های پائیزه، زمستانه سال جاری و بهار ۱۳۹۷ در جمع بندی کل میلیمتری خوب پیش بینی می شود که بعضی از این سیستم ها همراه با باد، توفان و رعد و برق زیاد خواهد بود ولی خشکسالی از بین نخواهد رفت.

رئیس خانه نجوم و ژئوفیزیک شهرضا گفت: زمستان سخت و متغیری در راه است به طوریکه سرمای زود هنگام اتفاق خواهد افتاد و برودت شدید زمستان پیش بینی می شود.

حسین جانقربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس محاسبات دقیق علمی به روش جدید و منحصر توانستیم به پیش بینی های هواشناسی برای پائیز و زمستان سال جاری و بهار سال ۱۳۹۷ خورشیدی دست پیدا کنیم که البته نتیجه این یافته های علمی پیش تر در وب سایت بین المللی نجوم آیکوپ درج شده بود.

وی با اشاره به روش محاسباتی جدید در علم هواشناسی، تصریح کرد: فصل پائیز و زمستان سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ ( سال جاری) و فصل بهار سال ۲۰۱۸ (سال۱۳۹۷) با توجه به جمع بندی کل بارش ها در این ۹ ماه، از اواسط ماه اکتبر ۲۰۱۷ ( اواخر مهر ماه سال جاری) بارندگی ها در اقساء نقاط کشور آغاز می شود و توقف بارش ها در بعضی از ایام  همانند سال های قبل دیده می شود یعنی از زمان فاصله بارش قبلی تا بارش بعدی مدت زمانی به طول می انجامد که ممکن است استنباط خشکسالی شود، ولی با تغییرات ناگهانی جوی در سیستم های بعدی مقدار بارش باران و برف زیاد پیش بینی می شود.

رئیس خانه نجوم و ژئوفیزیک شهرضا افزود: این شرایط به گونه ای است که شاهد جاری شدن سیل، برف و کولاک شدید و راهبندان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه سرمای زود هنگام اتفاق خواهد افتاد و برودت شدید زمستان پیش بینی می شود که احتمال دارد این سرمای زیاد و شدید به ایام نوروز سال ۱۳۹۷ وحتی بعد از آن منتقل شود و احتمال می رود، طی مدت زمانی این شدت سرما به طوری افزایش پیدا کند که باعث بروز مشکلات عدیده ای برای مردم شود.

وی تصریح کرد: به طور کلی بارش های پائیزه، زمستانه سال جاری و بهار ۱۳۹۷ در جمع بندی کل میلیمتری خوب پیش بینی می شود که بعضی از این سیستم ها همراه با باد، توفان و رعد و برق زیاد خواهد بود ولی خشکسالی از بین نخواهد رفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *