استفاده دئودورانت‌ ها و مام ها برای بیماران کلیوی ضرر دارد

12770_588

  • بيماران كليوي معمولا در دفع مواد سمي از بدن خود مشكل پيدا مي‌كنند و درصورتي كه مقادير زيادي از مواد شيميايي و سمي وارد بدن آن‌ها شود به جاي خارج شدن از طريق مجاري ادراري، در بدن ذخيره مي‌شود.

 

 

دئودورانت‌ها و مام‌ها مواد شيميايي و فلزهاي سنگيني دارند و ممكن است از طريق پوست وارد بدن شوند. اين تركيبات براي بيماران كليوي خطرات زيادي دارد و به همين دليل به اين افراد توصيه مي‌شود به هيچ وجه از آن‌ها استفاده نكنند.

دئودورانت‌ها و مام‌ها فلزاتي از جمله آلومينيوم دارند كه كارايي كليه را دچار اختلال مي‌كنند و درصورتي كه شخصي به‌طور مرتب از آن‌ها استفاده كند، حتي ممكن است نياز به دياليز پيدا كند.

علاوه بر بيماران كليوي استفاده از اين مواد براي افراد سالم هم چندان توصيه نمي‌شود و بهتر است در طول روز حداكثر يك بار از آن‌ها براي خوشبو كردن پوست بدن استفاده شود.

بيماران كليوي معمولا در دفع مواد سمي از بدن خود مشكل پيدا مي‌كنند و درصورتي كه مقادير زيادي از مواد شيميايي و سمي وارد بدن آن‌ها شود به جاي خارج شدن از طريق مجاري ادراري، در بدن ذخيره مي‌شود.

بيماراني كه تا‌كنون از اين موضوع اطلاع نداشته‌و از دئودورانت استفاده مي‌كردند، بهتر است هر چه زودتر با يك پزشك متخصص در اين زمينه مشورت كنند.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *