آنچه درباره خاصیت های درمانی دارچین نمیدانید

آنچه درباره خاصیت های درمانی دارچین نمیدانید

آنچه درباره خاصیت های درمانی دارچین نمیدانید
آنچه درباره خاصیت های درمانی دارچین نمیدانید

 

دارچین یک ادویه پرخاصیت می باشد که در درمان برخی از بیماری ها موثر است در این مطلب به بیان آنچه درباره خاصیت های درمانی دارچین نمیدانید .

 

دارچین را به عنوان یک مکمل به برنامه غذایی خود اضافه کنید نه به عنوان جایگزین دارویی، مخصوصا برای بیماری دیابت.

طعم دارچین یکی از طعم ها و رایحه های محبوب من در تمام طول سال است. برای من بوی این ادویه مانند بوی خانه است ( شاید به این خاطر که از آن برای تازه کردن هوای خانه استفاده می کنم.) مادرم همیشه از خواص دارچین می گفت و به همین علت عادت کردم هر روز صبح در چای یا قهوه ام مقداری از آن را بریزم. اما دارچین چه خواصی دارد؟ برای روشن شدن این موضوع با چند پزشک صحبت کردم.

متوجه شدم پاسخ به این سوال آنچنان هم سر راست نیست. تئوری های فراوانی وجود دارد که می گویند دارچین خاصیت های ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد دیابتی دارد.

با این حال برخی پزشکان بر این عقیده هستند که برای اثبات کامل این مزایا به آزمایش های اثبات شده جامع تر و بیشتری نیاز است.

البته انجام چنین تحقیقی بسیار دشوار است، چون علاوه بر استفاده از دارچین باید نکات دیگری مانند سبک زندگی، ژنتیک و دیگر مواردی که روی سلامت فرد تاثیر گذار هستند را در نظر داشت.

 

مزایای دیگر دارچین چیست؟

برخی از مزایای مطرح شده برای دارچین با خاصیت آنتی اکسیدانی آن، در ارتباط هستند. دارچین همچنین برای کمک به افراد دیابتی مشهور شده است. برخی از متخصصان بر این باورند که ترکیبات موجود در دارچین می توانند ترشح انسولین را بهبود ببخشند.

سایر مزایای مطرح شده عبارتند از کاهش سطح گلوکز در بیماران دیابتی، بهبود فشار خون، بهبود علائم مولتیپل اسکلروزیس و کاهش کلسترول.

 

چه مقدار دارچین استفاده کنیم؟

توصیه می شود در روز، بیش از 6 گرم دارچین مصرف نکنید. دو نوع اصلی دارچین وجود دارد: دارچین سیلان و دارچین کاسیا. هر کدام از این موارد از نظر ترکیبات و چهره با دیگری متفاوت است.

کومارین یک ترکیب شیمیایی است که در دارچین کاسیا حضور دارد و گفته می شود با وجود اینکه خاصیت رقیق کننده خون دارد، می تواند در برخی موارد به کبد آسیب برساند. به همین دلیل اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، بهتر است قبل از استفاده از دارچین با پزشک خود مشورت کنید. در صورت آلرژی داشتن به دارچین نیز مصرف آن را متوقف کنید.

مانند هر چیز دیگری دارچین را هم نباید در مقادیر بسیار بالا استفاده کنید. با وجود اینکه دارچین مزایای زیادی برای سلامتی دارد، اما بر اساس گزارش ها، استفاده آن در مقدار بسیار بالا می تواند تاثیری سمی روی کبد داشته باشد.

دارچین را به عنوان یک مکمل به برنامه غذایی خود اضافه کنید نه به عنوان جایگزین دارویی، مخصوصا برای بیماری دیابت.

هیچ ادویه یا غذای جادویی وجود ندارد که بتواند تمام مشکلاتتان را حل کند. مواردی مانند دارچین در کنار سبک زندگی سالم،
می توانند نقشی کمک کننده داشته باشند. بنابراین هرچقدر هم که مزایای آن کم باشد، این بار که خواستید چای یا قهوه بنوشید مقداری دارچین به آن اضافه کنید.

 

مطلب مرتبط

عسل و دارچین برای سلامت بسیار سودمند است

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *