آموزش های اصلی که برای تولید محتوای سایت باید یاد بگیریم

3-content-marketing-lessons

 

  • در مورد مطالب وبلاگ مقوله «مردم» مربوط است به شناخت مخاطبان خود. برای اینکه به وبلاگ خود شخصیت بازاریابی شناخته شده‌ای بدهید باید وقت صرف کنید تا هر پست به گونه‌ای نوشته شود که مناسب‌ترین فرد و نه هر فردی را خطاب قرار دهد. پارامترهای خاصی تعیین کنید مثل:

تولید محتوا یک فرآیند بسیار مهم در هر وب سایتی محسوب می شود و برای آنکه بدانید چطور محتوایی تولید کنید که شما را به هدف بازاریابی محتوایی تان برساند نیاز است این سه درس را بدانید

 

تولید محتوا را می توان به سادگی به سه مقوله اصلی تقسیم کرد: مردم، فرآیند و محصول.

 

با ترکیب این سه مضمون در استراتژی محتوای خود می‏توانید به مرور موضوعات مناسب و مختصر و مفیدی برای خوانندگان فراهم کنید که این کار شما را به منبع اطلاعاتی مطمئنی تبدیل می‏کند.

 

مردم

در مورد مطالب وبلاگ مقوله «مردم» مربوط است به شناخت مخاطبان خود. برای اینکه به وبلاگ خود شخصیت بازاریابی شناخته شده‌ای بدهید باید وقت صرف کنید تا هر پست به گونه‌ای نوشته شود که مناسب‌ترین فرد و نه هر فردی را خطاب قرار دهد. پارامترهای خاصی تعیین کنید مثل:

  • جنسیت
  • سن
  • مهارت
  • موقعیت جغرافیایی
  • عنوان شغلی
  • مشکلات عمده

وقتی کاملا مخاطبین را بشناسید مطالب شما رساتر به گوش مخاطبین مرتبط و علاقمند می‏رسد. به یاد داشته باشید که شما برای هرکسی نمی‏نویسید بلکه برای مخاطبان خاصی می‏نویسید که احتمالا بیشتر از دیگران به آنچه که ارایه می‏دهید علاقمند هستند.
همین مقاله نمونه خوبی برای گفته های فوق است، ما در این مقاله فقط افرادی را مخاطب قرار داده ایم که وب سایت دارند و در حال تولید محتوا هستند!

 

فرآیند

نمایش پشت صحنه‏ کسب و کارتان به مخاطب کمک می‏کند که فرآیند تولید محصول یا عرضه خدمات شما را کاملا درک کند و روشی برای ایجاد یک رابطه صمیمانه است و به شما در کسب حمایت مشتریان کمک می‏کند.
در این باره فکر کنید که یک سری مطلب در وبلاگ خود بگذارید که عمق فرآیند کسب و کار شما را نشان ‏دهد مثلا روند تولید محصول از آغاز تا پایان یا روند خدمات رسانی شما به مشتریان.
Ugmonk یک سایت خرید آن‏لاین است که تی‏شرت، کالای چرمی و اقلام دیگر می‏فروشد و نمونه خوبی از این تاکتیک وبلاگ نویسی در این سایت مشاهده می‌شود. در سایت Ugmonk روند تولید یکی از کیف‏های طرح پستچی از مرحله طراحی اولیه تا محصول نهایی نشان داده شده است.

 

محصول

شما باید پای خود را فراتر از مطالب کلیشه ای بگذارید و در تولید محتوای خود محصولات خود را به نحوی متفاوت معرفی کنید، یعنی چیزی فراتر از به‌روز رسانی ساده فهرست اقلام جدید، ذکر مشخصات و بیان ارزش محصولات.
در این باره فکر کنید که چگونه می‏توانید مطالبی جالب و محصول محور ارایه کنید که:

  • چگونگی مصرف محصول شما را نشان دهد
  • نشان دهد که افراد تاثیرگذار از این محصول استفاده می‏کنند
  • برای رسیدن به هدفی مشخص به وسیله محصول شما با افراد مناسب مشارکت کنید

 

شما می‏خواهید مردم محصول شما را در حال استفاده در شرایط واقعی زندگی و به صورت کاربردی ببینند تا خود را نیز در حال استفاده از آن تجسم کنند. تصاویر آماده را کنار بگذارید و محصول خود را در محتوای واقعی مطالب معنادارتر وبلاگ معرفی کنید.
در نهایت اگر بتوانید تمرکز وبلاگ خود را بر مردم، فرآیند و محصول معطوف کنید در مسیر خلق موضوعات جالبی که مخاطبان شما واقعا طالب آن هستند قرار خواهید گرفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *