آلو مشکلات کبد را درمان می کند

 

  • از اين رو امام رضا (ع) در يک توصيه کلي مي فرمايد: هر خوراکي سرد در تابستان و گرم در زمستان مناسب است و غذاهاي معتدل در فصل بهار و پائيز و ميزان مصرف خوراکي ها( يا مقدار حرارت و برودت آنها) نيروي طبيعي بدن و ميل آن است.»

 

آلو ميوه اي شگفت انگيز که براى اعصاب مفيد بوده و خشک شده آن درمان کم خونى است و براي بيماري هايي چون: شب کورى، نقرس، رماتيسم و تصلب شرائين تجويز مي شود. ضمن آنکه برای صفرا و تنظيم اعمال کليه فوايد بي شماري دارد.

هرچند امروزه با توجه به پيشرفت‌هاي صورت گرفته در کشاورزي، همه ميوه‌ها در هر فصلي وجود دارند و مي‌توان از خواص آن در طول سال بهره گرفت، اما خداوند متعال ترتيب فصل ها و ميوه‌ها را طوري قرار داده است که هر فصل خوراک مورد نياز همان فصل را با خودش مي‌آورد.

محصولات هر فصل مي‌تواند کمبود فصل قبل را جبران کند، براي مثال ما در فصل سرما با انواع بيماري‌هاي ويروسي رو به رو هستيم که براي ايمني برابر آنها نياز داريم ويتامين C زيادي مصرف کنيم و تمام ميوه‌هاي اين فصل مثل پرتقال، نارنگي و ليموشيرين و ….. سرشار از اين ويتامين هستند. همچنين فصل تابستان که بدن به آب بيشتري نياز دارد، پر است از ميوه‌هاي آب‌دار.

از اين رو امام رضا (ع) در يک توصيه کلي مي فرمايد: هر خوراکي سرد در تابستان و گرم در زمستان مناسب است و غذاهاي معتدل در فصل بهار و پائيز و ميزان مصرف خوراکي ها( يا مقدار حرارت و برودت آنها) نيروي طبيعي بدن و ميل آن است.»

آلو دواي دردها

يکي از ميوه هاي فصلي که بايد در موقع خودش حد اکثر استفاده را از آن برد، آلو است. آلو را درمان کننده بيماري کبدي، دفع کننده اوره، اسيداوريک و چربي خون مي دانند. همچنين آرام بخش و ملين و براي اشخاصي که از ناراحتي يبوست رنج مي برند بسيار مفيد است. خوردن آلوي تازه حرارت را فرو مي نشاند، و صفرا را تسکين مي دهد. آلوي خشک، خون را طبيعي کرده و درد مهلک را از بين مي برد. در ضمن برطرف کننده خارش بدن است.

در همين رابطه شيخ طبرسي روايتي را از زياد قندي چنين نقل مي کند: دخلت على الرضا عليه السلام، وبين يديه تور فيه إجاص أسود إبانه، فقال: إنه هاجت بي حرارة وأرى الاجاص يطفي الحرارة ويسکن الصفراء وأن اليابس يسکن الدم [ويسکن الداء الدوي] وهو للداء دواء باذن الله عز وجل؛ به محضر امام رضا(ع) رسيدم در حالي که ظرفي از آلوي سياه در فصل  مرسوم آلو پيش روي آن حضرت بود. پس فرمود: گرما به من هجوم آورده و مي‌بينم که «آلو» حرارت و گرما را خاموش مي‌کند، صفرا را تسکين مي‌دهد و آلوي خشک خون را تسکين بخشيده (و فشار خون را کم مي‌کند) و به إذن خداي عزوجل مسکن درد بي درمان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *