آشپزخانه و خود درمانی بیماری ها

images

  • وقتي دست‌تان پوسته‌پوسته شد يا سر انگشتان شما حالت فلس‌مانند و پوسته‌پوسته پيدا كرد، دست‌تان را خيس كرده و سپس شكر را روي آن بماليد. شكرخاصيتي دارد كه سلول‌هاي مرده پوست و پوسته‌پوسته‌ها را پاك كرده و پوست دست را صاف مي‌كند.

 

همه ما وقتي مي‌خواهيم مشكل سوزش معده‌مان را حل كنيم، يا دندان‌هاي‌مان را سفيد كنيم يا پوست‌ خودمان را شفاف كنيم سراغ داروخانه‌ها مي‌رويم اما مي‌دانيد بسياري از مشكلات معمول خودتان را مي‌توانيد با ساده‌ترين مواد‌غذايي و وسايل در دسترس‌تان حل كنيد؟ اين يك نسخه طبيعي براي حل بسياري از مشكلات شماست.


عسل فقط براي خوردن نيست
  • زخم‌هاي كوچك را با عسل درمان كنيد

عسل يك خاصيت جالب ضدميكروبي دارد. در واقع عسل نمي‌گذارد باكتري‌ها به آب‌ كه عامل اساسي در تقسيم و تكثير آنهاست دسترسي داشته باشند. مطالعات نشان مي‌دهد، پوشاندن زخم‌هاي كوچك با عسل و سپس بانداژ تميز آن باعث پيشگيري از بروز عفونت در محل زخم مي‌شود، البته حواس‌تان باشد كه در مورد كودكان زير يك سال اصلا از اين شيوه استفاده نكنيد چرا كه خطر ابتلا به بيماري خطرناك كزاز در اين گروه سني وجود دارد.


شير، سوختگي را درمان مي‌كند
  • آفتاب‌سوختگي يا سوختگي‌هاي كوچك را با شير درمان كنيد

يك راه مناسب براي كم‌كردن مشكلات سوختگي‌هاي كوچك اين است كه پارچه‌ تميز يا پانسمان ضدعفوني را در شير سرد فرو ببريد و آن را روي پوست سوخته بگذاريد (خنك‌بودن شير باعث كاهش تورم ناشي از سوختگي مي‌شود، اسيد لاكتيك موجود در شير هم اثر ضدالتهابي دارد و از شدت ضايعه مي‌كاهد). يك راه جايگزين هم وجود دارد؛ روغن زيتون داراي موادي طبيعي در ساختار خود است كه اثر ضدالتهابي دارد، البته يادتان باشد كه حتي برخي آفتاب‌‌سوختگي‌ها هم اگر شديد باشند، مي‌توانند خطرناك باشند و براي معالجه آن‌ها بايد حتما به متخصص پوست مراجعه كنيد.


 

دست‌هاي‌تان را با شكر زيبا كنيد
  • دست پوسته‌پوسته‌شده‌تان را با شكر خوب كنيد

وقتي دست‌تان پوسته‌پوسته شد يا سر انگشتان شما حالت فلس‌مانند و پوسته‌پوسته پيدا كرد، دست‌تان را خيس كرده و سپس شكر را روي آن بماليد. شكرخاصيتي دارد كه سلول‌هاي مرده پوست و پوسته‌پوسته‌ها را پاك كرده و پوست دست را صاف مي‌كند. البته اگر به دمارارا، نوعي شكر تيره‌ كه دانه‌هاي تيز دارد، دسترسي داريد بهتر است از اين نوع شكر استفاده كنيد. در كل شكر قهوه‌اي كه در مغازه هاي فروش لوازم شيريني‌پزي و آشپزي در دسترس است براي اين كار بهتر است.


روغن زيتون روي پوست شما
  • پوست و لب خشك‌تان را با روغن زيتون بهبود بخشيد

روغن زيتون از لحاظ تركيب خيلي شبيه چربي پوست طبيعي انسان است. گرماي زياد يا صابون‌ها و شوينده‌هاي قوي اين لايه چربي محافظ پوست را از بين مي‌‌برند. براي حل اين مشكل چند قطره روغن زيتون در كف دست خودتان بريزيد و آن را روي پوست خود بماليد. اين روغن پوست را نرم مي‌كند و باعث مي‌شود كه يك لايه مرطوب محافظ روي پوست شكل بگيرد.


 

مشكل تابستاني‌تان را حل كنيد

 

  • بوي بد زير بغل‌تان را با سركه سيب برطرف كنيد

مشكل بوي نامناسب زير بغل شما ناشي از تعريق نيست بلكه ناشي از باكتري‌هايي است كه در محل تعريق روي پوست هستند و عرق بدن را تجزيه مي‌كنند و باعث به‌وجود آمدن بوي بد مي‌شوند. براي حل اين مشكل يك پارچه كتاني را داخل سركه سيب كنيد و آن را زير بغل خود به دقت بماليد. تركيبات موجود در سركه سيب اجازه تكثير را از باكتري‌ها مي‌گيرد و باعث مي‌شود كه مشكل بوي بد زير بغل شما از بين برود، در ضمن نگران بوي تند سركه سيب نباشيد، اين بو خيلي زود برطرف مي‌شود.

شيوه جايگزين هم استفاده از پاشيدن سودا با آب پاش به زير بغل است كه مي‌تواند باعث كاهش مشخص ميزان باكتري‌ها در محل و در نتيجه كاهش بوي نامناسب شود.


ديگر نخارانيد
  • جاي گزيدگي حشرات را با سركه سيب درمان كنيد

يك دستمال كاغذي يا پارچه تميز و ترجيحا ضدعفوني‌شده را در سركه سيب خيس كرده و آن را روي جاي گزيدگي حشرات بگذاريد. سركه سيب يك اسيد است و اسيدي‌بودن اين مايع باعث كاهش تورم موضع گزيده‌شده مي‌شود. در عين حال سركه سيب نوعي مواد طبيعي در خود دارد كه باعث كاهش احساس خارش در موضع گزيدگي شده  و باعث مي‌شود از گسترش ضايعه كه بر اثر خاريدن مدام ايجاد مي‌شود جلوگيري شود.


 

پاي ورزشكاران با سركه ضدعفوني مي‌شود
  • مشكل عفونت پاي‌تان را حل كنيد

يك مشكل شايع خانم‌ها، ‌به‌خصوص خانم‌هايي كه زياد ورزش مي‌كنند، بيماري قارچي پاها و ناخن‌هاست كه به بيماري «پاي ورزشكاران» شهرت دارد. براي حل اين مشكل محلولي از يك چهارم سركه سيب و سه‌چهارم آب درست كنيد و پاي‌تان را در آن بگذاريد. اين محلول قارچ‌هاي بيماري‌زا را از بين مي‌برد. حتي اگر دچار عفونت قارچي شده‌ايد هم اگر پاي خودتان را در اين محلول بگذاريد براي مدتي احساس بهبود خواهيد داشت. در واقع محققان طب طبيعي مي‌گويند، اگر يك ساعت پاي‌تان را در يك تشت حاوي اين محلول قرار دهيد احساس بسيار خوبي خواهيد كرد. البته يادتان باشد، اين محلول فقط حالت بهبود نسبي در شما ايجاد خواهد كرد و مشكل شما تا زماني كه علت اصلي ايجاد مشكل (كه مي‌تواند كفش نامناسب، جوراب نامناسب و… باشد) برطرف نشود، حل نخواهد شد.


كفش‌هاي‌تان ديگر بو نمي‌دهد
  • بوي بد پا را با سودا برطرف كنيد

برخي از افراد به‌رغم استحمام مكرر و استفاده از وسايل بهداشتي مناسب، باز هم از بوي بد پاي خود ناراحت هستند مشكل بسياري از اين افراد با آب گازدار و سودا حل مي‌شود. براي اين كار مي‌توانيد پاي خودتان را در يك تشت سودا قرار دهيد اما حواس‌تان باشد، مدت زيادي پاي‌تان را در اين محلول قرار ندهيد.

يك راه ديگر اين است كه در كفش‌هاي‌تان قرص يا پوست پرتقال قرار دهيد. يك شب تا صبح قرص پرتقال يا پوست‌پرتقال تازه را در كفش خودتان بگذاريد تا بوي بد كفش‌تان برطرف شده و بوي مناسبي در كفش‌‌تان ايجاد شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *